2026-05-23, 02:54
Avstängd
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1467061
Citat:
Vid klockan 23.30 på fredagskvällen larmades SOS Alarm om en trafikolycka i centrala Gällivare. Enligt polisen rörde det sig om en allvarlig trafikolycka där en personbil och en motorcykel krockat.

En man i 23-årsåldern fördes till sjukhus men hans liv gick inte att rädda, uppger polisen.
Citera
2026-05-23, 03:49
Medlem
Enligt Jodelrykten körde bilen ("vit Hyundai typ") mot väjningsplikt från Lappfogdegatan ut på Malmbergsleden utan att bromsa eller titta. Där är vad jag vet 50.

"Crossen" sägs ha kört om en bil på insidan strax innan, men enligt person från bilen i fråga i runt 60 och ändå tydligt bilistens fel.

Bilisten sägs sakna körkort och backa på bilar ibland.

Offret sägs heta Rasmus M.
Senast redigerad av HerrManlig 2026-05-23 kl. 04:22.
Citera
2026-05-23, 08:37
Medlem
Händelsen utreds som vållande till annans död och vårdslöshet i trafik. Ingen annan person ska ha skadats i samband med krocken.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/allvarlig-olycka-i-gallivare-person-till-sjukhus
Citera
2026-05-24, 13:18
Medlem
IngaVenners avatar
Finslipar nämnda uppgifter:

Malmbergsvägen INTE Malmbergsleden.

Dubbel efternamn O-M
Citera
2026-05-24, 18:24
Medlem
Man får förutsätta att bilister inte ser en när mam kör hoj , så kassa kan dom vara
Citera
2026-05-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Enligt Jodelrykten körde bilen ("vit Hyundai typ") mot väjningsplikt från Lappfogdegatan ut på Malmbergsleden utan att bromsa eller titta. Där är vad jag vet 50.

"Crossen" sägs ha kört om en bil på insidan strax innan, men enligt person från bilen i fråga i runt 60 och ändå tydligt bilistens fel.

Bilisten sägs sakna körkort och backa på bilar ibland.

Offret sägs heta Rasmus M.
Ren spekulation om det citerade stämmer.. Med tanke på plats och "crosscykel" så slår det mig att hojen kan ha kommit från gång o cykelbanan strax före korsningen å gasat förbi en bil på insidan. Personen i denna bil borde rimligen vara närmsta vittne, å bilarna krockade inte..
Citera
2026-05-25, 07:48
Medlem
Vem var den olycklige bilföraren?
Citera
2026-05-28, 20:47
Medlem
IngaVenners avatar
FEL efternamn på den avlidna i tråden!!!
Det visade sig att vare sig RM eller RO-M var rätt.

Ber naturligtvis om ursäkt till den felaktigt utpekade för min del i det hela.

Initialerna som stämmer ska istället vara RL.
Citera
2026-08-11, 12:18
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Har det kommit fram något nytt kring olyckan?
Citera
2026-08-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngaVenner
FEL efternamn på den avlidna i tråden!!!
Det visade sig att vare sig RM eller RO-M var rätt.

Ber naturligtvis om ursäkt till den felaktigt utpekade för min del i det hela.

Initialerna som stämmer ska istället vara RL.

Kan du skriva ut namnet med maskade bokstäver? (Så som vi brukar göra här på flashback...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in