2026-05-22, 21:35
Avstängd
TheJesuits avatar
Vi diskuterar inte, vi konverserar.

Mina vänner och jag fördriver inte sällan tiden med samtal rörande jakt, golf, seglation och internationella vistelser. Diskussionerna kretsar företrädesvis kring destinationer med särpräglad kultur och historisk finess. Givetvis berör vi även politiska skeenden samt olika former av kapitalförvaltning och strategiska investeringar.
Citera
2026-05-22, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Självklart, det var det fetade som jag ville poängtera 🙂
Jag som tjänar runt 30k för väl dra något gammalt över mig men å andra sidan lever jag bara have nothing to loose !
Citera
2026-05-22, 22:22
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanJoseFisken
När ni vill prata om ämnen såsom vidare avancemang i karriären, amerikansk företagskultur på högre nivå, golden handcuffs, att vara familjens försörjare och annat med svenskar som folk med mer normala löner inte riktigt kan relatera till.

LinkedIn går bort, kollegorna pratar mest båt och chambre separée samtidigt som det blåser korsdrag mellan öronen, Reddit är mer för 25-åringar och Businessclass.se känns inte riktigt rätt heller. Nån som har något tips?

Snackar vi strax över 100k så är det inte mycket i Sverige. Skatten är fruktansvärd och genererar inte något lyxliv alls.
Citera
2026-05-22, 23:04
Medlem
Jag trollar väl här som jag alltid har gjort. Livet blir inte så annorlunda för att du ökar din lön.
Citera
2026-05-23, 01:10
Medlem
Triremers avatar
Vi pratar om vanliga saker. TS måste skilja på strebers och folk som tjänar mycket.
Citera
2026-05-23, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Vi diskuterar inte, vi konverserar.

Mina vänner och jag fördriver inte sällan tiden med samtal rörande jakt, golf, seglation och internationella vistelser. Diskussionerna kretsar företrädesvis kring destinationer med särpräglad kultur och historisk finess. Givetvis berör vi även politiska skeenden samt olika former av kapitalförvaltning och strategiska investeringar.
Ni låter inte som höginkomsttagare, ni låter som tre säljare från Kungsbacka som precis upptäckt ordet “kapitalförvaltning”.
Citera
2026-05-23, 22:43
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Subkulturer och socioekonomiska livsstilar
/Moderator
Citera
2026-05-24, 05:26
Medlem
Citat:
Vi som tjänar runt 80000 diskuterar Friedrich Nietzsche
Det gjorde jag även när jag var 16, hög och full på Hultsfred

Fast jag tänker efter så tjänar nästan alla som var med i det samtalet idag väldigt bra. Jag inte i nära 100000, men väldigt bra för min ålder. De som initierade samtalet tjänar bra över 100 000 idag (detta är många, många år senare såklart). En av oss tjänar ganska dåligt.

Men någon slags överrepresentation finns där helt klart, så något verkar det säga. Skulle tro att det är enklare än vad man spontant skulle kunna tro, intresse och bara möjligheter att ens lägga tid på filosofi.

Or else, weed. Some damn fine weed.
Senast redigerad av Ballooong 2026-05-24 kl. 06:02.
Citera
2026-06-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Mina vänner som tjänar 100k + pratar om samma saker som jag. Bärs, knulla och bilar. Typ. Varför har du fått för dig att de skulle prata om något speciellt?

Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Det beror på vem man pratar med och i vilket sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Allt från himmel till jord.
Finns ingen skillnad på samtal. Handlar mycket om olika intressen och olika funderingar som följer i livet.
Det bästa är att hålla dig jordnära och realistisk oavsett vilka siffror du ser på kontot.

Citat:
Vi som tjänar runt 80000 diskuterar Friedrich Nietzsche

Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Vi pratar skatter, bilar, problem med fruar och båtar eller vilka andra intressen man nu har.

Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Vi pratar om vanliga saker. TS måste skilja på strebers och folk som tjänar mycket.

Nu handlar då tråden om var man hittar likasinnade att diskutera med, så varför svarar ni alla på vad ni diskuterar?
Citera
2026-07-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanJoseFisken
Nu handlar då tråden om var man hittar likasinnade att diskutera med, så varför svarar ni alla på vad ni diskuterar?
Tack, skulle precis skriva det. Höll på att bli tokig av alla såna svar. Att läsförståelsen sjunker har man ju läst en del om, men trodde inte att det hade nått hit i samma utsträckning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in