2026-05-22, 21:43
Medlem
Ska man ge upp Eurojackpott för gott? rent psykologiskt

Man vet ju att chansen att dra jackpott är minimal
Och det handlar inte om ens de där 25:-
utan om hoppet som tänds och släcks varje tis/fre.

Man undermedvetet väntar bort hela dagen, för att få rätta den där lotten, så man kan ändra sitt liv.
För varje gång man inser att det inte blir så denna gång heller, fast man redan visste, så drabbas man ändå av en hopplöshet som förstärks för varje gång man inte vinner..

: Jag kommer aldrig få lämna det här jävla fattiglivet

Ska man alltså ge upp drömmen helt, för att slippa längta bort dagen varje tis/fre för ifallifallifallifall
man kanske just den här dagen vinner, vilket man inte gör

Och varför satte dom inte dragning på morgon, så man kan kolla redan vid frukost, istället för att vänta på att dagen är slut så man får gå in med dagens hopplösheten in i mörkret
2026-05-22, 21:47
Medlem
Om lottojäveln faktiskt är enda chansen att ändra sitt liv som man önskar

Ska man då ge upp hela drömmen och sluta spela, för att slippa den där jävla fimpningen av ens framtid kl 21.15 varje tis fre?

Är detta lotteriets baksida?
Att i skåran av hopp smyger pessimism upp, som man inte hade känt av om vardagen lunkade sitt stilla lunk och man hade jämna plågor utan minsta lilla hopp
2026-05-22, 21:48
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mislimer
Ska man ge upp Eurojackpott för gott? rent psykologiskt

Man vet ju att chansen att dra jackpott är minimal
Och det handlar inte om ens de där 25:-
utan om hoppet som tänds och släcks varje tis/fre.

Man undermedvetet väntar bort hela dagen, för att få rätta den där lotten, så man kan ändra sitt liv.
För varje gång man inser att det inte blir så denna gång heller, fast man redan visste, så drabbas man ändå av en hopplöshet som förstärks för varje gång man inte vinner..

: Jag kommer aldrig få lämna det här jävla fattiglivet

Ska man alltså ge upp drömmen helt, för att slippa längta bort dagen varje tis/fre för ifallifallifallifall
man kanske just den här dagen vinner, vilket man inte gör

Och varför satte dom inte dragning på morgon, så man kan kolla redan vid frukost, istället för att vänta på att dagen är slut så man får gå in med dagens hopplösheten in i mörkret

Vi kan leva tills vi är 57000 år utan att vinna... Och inte ens då. Men det är ju saken med spel med vinster som detta. Att det kan vara värt att ticka vidare för möjligheten. Att det finns en chans. Det är ju varför dessa spel ger pengar, till de som anordnar dom och varför staten vill ha ensamrätt till det.

Sedan staten tycker det är ok också utifrån. Att vem som kan vinna. Bli mångmiljonär över en natt. Ta liksom inte livet av dig, nästa dragning är det kanske din tur!
2026-05-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi kan leva tills vi är 57000 år utan att vinna... Och inte ens då. Men det är ju saken med spel med vinster som detta. Att det kan vara värt att ticka vidare för möjligheten. Att det finns en chans. Det är ju varför dessa spel ger pengar, till de som anordnar dom och varför staten vill ha ensamrätt till det.

Jo, men alla vet,, sen så vips vinner nån svensk.
Idag vann två svenskar 28 miljoner vardera, så det händer ju

Men ska man helt ge upp chansen att vinna, inte bara jackpott, utan ca 50 000, händer rätt ofta

Ska man helt skita i det, för att slippe känna den destruktiva hopplösheten varje fre tis
2026-05-22, 21:50
Medlem
NÅja.

Det førgyller livet ændå lite. likvæl ær det ju nån jævel som tar hem jackpotten nu ochdå.

Nya tag på Tisdag!!! Ingen vann høgsta vinsten idag heller och hela 10 personer tog hem 10 miljoner.

Jag spelar bara nær det ær miljardvinst på spel. Lycka till på Tirsdag gubbajævlar!!! Eller nej. alla lycka till mig era gubbatjyvar.
2026-05-22, 21:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jo, men alla vet,, sen så vips vinner nån svensk.
Idag vann två svenskar 28 miljoner vardera, så det händer ju

Men ska man helt ge upp chansen att vinna, inte bara jackpott, utan ca 50 000, händer rätt ofta

Ska man helt skita i det, för att slippe känna den destruktiva hopplösheten varje fre tis

Jag hoppas varje dragning. Stänger ner mer min telefon till tyst. Sedan hoppas man bara att morgonen efter missade samtal från Visby...
2026-05-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
NÅja.

Det førgyller livet ændå lite. likvæl ær det ju nån jævel som tar hem jackpotten nu ochdå.

Nya tag på Tisdag!!! Ingen vann høgsta vinsten idag heller och hela 10 personer tog hem 10 miljoner.

Jag spelar bara nær det ær miljardvinst på spel. Lycka till på Tirsdag gubbajævlar!!! Eller nej. alla lycka till mig era gubbatjyvar.

Men då hänger inte ditt liv på ifall du vinner?
Vilket det gör för många hopplösa som mig,,,
men då oddsen att vinna är så liten, är det kanske inte värt att varje tis/fredag få insmort i ansiktet att du KOMMER få leva kvar i skiten ännu en vecka ,,, förmodligen hela livet men man får det utpotionerat vecka för vecka och för varje gång tappar man livslusten mer
2026-05-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ja, det är den rätta vägen. Speciellt om man mår dåligt av att man inte vinner. Släpp skiten, hoppa över tidningsartiklar om familjen som vann 190 miljoner men som "kommer gå till jobbet som vanligt ändå". Du kommer må bättre!

Jag höll på så i många år med Lotto och hoppades (mot alla odds) på Drömvinsten. Satt på Hemnet och drömde mig bort till herrgårdar och slott, allt kul jag kunde göra för pengarna, säga upp mig från det hjärndöda fabriksjobbet, ge familjen massa pengar osv. osv. Det är bara en sorts självplågeri.

Släpp skiten, må bättre
2026-05-22, 21:58
Medlem
som vanligt är det då bara de rikaste som kan spela, för dem är det bara en liten "bonus" om dom vinner.

Medans vi andara får hushålla med vårt hopp och tänka som de som får långa fängelsestraff:
Stäng ute hela livet! annars kommer du lida

vi fattiga bör sluta spela helt, för annars stjäl det grusade hoppet en bit av vår själ 104 ggr om året
föär den rike hanslar det bara om superbra eller superdundermkt bättre
2026-05-22, 22:00
Medlem
Klandalfs avatar
Rätta lotten?

Har du inte insett att de kommer ringa dig från Svenska Spel om du vinner ett högre belopp? Inget samtal, ingen vinst.
2026-05-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det är den rätta vägen. Speciellt om man mår dåligt av att man inte vinner. Släpp skiten, hoppa över tidningsartiklar om familjen som vann 190 miljoner men som "kommer gå till jobbet som vanligt ändå". Du kommer må bättre!

Jag höll på så i många år med Lotto och hoppades (mot alla odds) på Drömvinsten. Satt på Hemnet och drömde mig bort till herrgårdar och slott, allt kul jag kunde göra för pengarna, säga upp mig från det hjärndöda fabriksjobbet, ge familjen massa pengar osv. osv. Det är bara en sorts självplågeri.

Släpp skiten, må bättre

Tack så mycket!
Bättre riva plåstret direkt och vänja sig vid att såhär förblir det.
Än att öppna upp en lucka av hopp varenda vecka där baciller av fördärv kan smyga sig in.
2026-05-22, 22:04
Medlem
Citat:
Tack så mycket!
Bättre riva plåstret direkt och vänja sig vid att såhär förblir det.
Än att öppna upp en lucka av hopp varenda vecka där baciller av fördärv kan smyga sig in.
Precis! Och man släpper det ganska snabbt ändå - om ett par veckor kommer du ha glömt bort skiten.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in