2026-05-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Exakt, det finns säkert flera andra kameror också, typ dashcams som många har idag.
Så, bevisbördan mot mannen (eller kvinnan) är stor.
Bilföraren kommer säkert att fällas för detta. Imorgon kommer hen hem och om sex månader blir det rättegång och nått villkorligt eller kort fängelsestraff, med tillhörande skadestånd och en strunt summa till brottsofferfonden. Indraget kört kort, om det nu har betydelse. Case closed

Sydsvenskan kommer att göra nån artikel om vilka liknande olyckor som skett i Malmö den senaste tiden. Case closed

Malmö Komun som uppenbart tröttande på Polisens passivitet, har redan inför förbud att köra på flertalet gator och blev tvingade att agera på alla klagomål på vrålande bilar, så de satte upp buller kameror, säga vad man vill, men något gjordes. Nu är de säkert nöjda och funderar på vilka fler gator som ska stängas. Case ongoing.

Malmö Polisen…. Var ska vi äta pizza ikväll. Case closed

Innan sommaren är slut har det hänt igen, läs igen från toppen.
Citera
2026-05-22, 20:44
Medlem
IskallVinters avatar
Fyfan. Inte så förvånad att detta sker, men det är tragiskt. Gatorna där omkring är bland de värsta i Malmö när det gäller fortkörning. Alltid kaosblattar i BMW, Mercedes eller VW som river genom stan med sin vanliga "fuck allt och alla" stöddiga skräpmentalitet. Så lätt det hade varit att stoppa egentligen, bara lite uppsikt på dessa gator några gånger i veckan hade fångat så jävla många idioter.
Citera
2026-05-22, 20:51
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är en Opel Karl. Det ser man på de svängda krombågarna i grillen.
Ser ut som Opel. Därmed är nog svenne trolig gärningsman.
Tragiskt
Citera
2026-05-22, 20:52
Medlem
sten-sax-grops avatar
Reg nr?
Citera
2026-05-22, 20:53
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BankarBenny
Det är alltid så fascinerande i sådana här trådar hur alla neandertalare ska hoppa in och spy ur sig rasistiskt trams utan någon som helst inblick i faktiska händelsen. Det verkar knappt spela någon roll vad saken handlar om, även i en tråd om typ grillning är det bara en tidsfråga innan någon börjar prata om invandrare eller liknande. Har ni ingen som helst förståelse för hur pinsamma ni är?
Om du bor i Malmö så är det märkligt att du uttalar dig så här med tanke på hur det ser ut i trafiken i city. Om du inte bor i Malmö så ska du nog låta de som kör i staden uttala sig.
Citera
2026-05-22, 20:54
Medlem
Fredagsmyset var säkert uppdukat och allting. Finns ingen Gud
Citera
2026-05-22, 20:57
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag hoppas att de sätter fram en himla massa vägbulor.
Kör man över dem mer än 40 km så går bilen åt pipan.
Citera
2026-05-22, 21:04
Medlem
Citat:
Så du tror att alla snubbar här i tråden med 2-siffrig IQ som pratar om invandrare har bra inblick i Malmös trafiksituation?

Eller är det kanske snarare bara ännu ett utlopp för deras trötta fredagkväll?
Jag har inte skrivit nåt här i tråden men jag bor i Malmö och vet hur de ser ut, jag via mitt yrke kör flera mil dagligen inom centrala Malmö och de är Hassan och hans kusiner som kör mot rött och gasar på som idiotier och inte har någon respekt för medtrafikanter eller fotgängare. Dom ända i Malmös trafik som är värre är etniskt svenska vänsterpartister/miljöpartister på cyklar.
Citera
2026-05-22, 21:11
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tragiskt, men en korsning där södergående bussfil/högersväng används som "Eyy jag ska fram bruur"-fil och därmed rakt fram-fil..
Har hänt mig ett flertal gånger att jag blivit omkörd i nämda buss/högersvängfil av nån som ska rakt fram och sedan kastar sig in i rakt fram-filen för att inte braka in i bussarna på hållplatsen efter korsningen. Naturligtvis utan blinkers..

Mannen bruur svär vid gyyyd
Senast redigerad av Amazon-mannen 2026-05-22 kl. 21:13.
Citera
2026-05-22, 21:13
Medlem
Citat:
Så du tror att alla snubbar här i tråden med 2-siffrig IQ som pratar om invandrare har bra inblick i Malmös trafiksituation?

Eller är det kanske snarare bara ännu ett utlopp för deras trötta fredagkväll?
behöver man ens ha ensiffrigt IQ för att greppa trafiksituationen i Malmö...?
Man undrar var du var när de delade ut hjärnor.
Sanningen är knappast rasistisk - den är bara vad den är.
Det underliga att det finns människor som istället för att fördöma beteendet - börjar skjuta budbäraren.
Alla Malmöbor ser detta dagligen. Alla malmöbor vet hur dessa icke skidåkande svenskar kör bil.
Citera
2026-05-22, 21:14
Medlem
Svaagdrickas avatar
Gick den påkörda flickan från Umas-hållet mot Södervärn? Skulle hon med bussen?
Citera
2026-05-22, 21:15
Medlem
solstrålars avatar
Hur kan ingen veta regnret på bilen? Opel Karl är inte direkt världens vanligaste bil…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in