Citat:
Ursprungligen postat av
Titanicsurvivor
Behöver inte bli något straff alls.
Är det låga odds på en invandrare som framfört bilen? Enligt rykten ska den ha kommit i över 70 km/h.
Tror inte på att föraren skulle kunna slippa straff. Enda sättet att komma undan är förmodligen att hävda sjukdomsfall. Men det var en annan kille, också en Mellanösternkille (tror jag) som cyklade på en kvinna så att hon dog. Det var också vid Södervärn. Han påstod att han hade drabbats av blodsockerfall, men domstolen underkände det påståendet. Jag är dock inte säker på att han fick något straff, för det är rätt billigt att
cykla på människor.
Jag kommer ihåg två kaosbilister som körde på människor i Malmö. Den ene körde på en 60-årig man som dog. Den andre körde på en småbarnsmamma så att hon blev en grönsak för livet. Båda två dömdes, som jag minns det, till 3 års fängelse. (Och ja, båda hade Mellanösternbakgrund.)
Men okej - det kan hända att den här bilföraren slipper straff. Jag googlade taxichauffören som körde ihjäl en kvinna vid Triangeln, och AI sa att han hade släppts, att rättegång kanske väntar, men att det nog ses som en olycka.