2026-05-22, 06:50
Medlem
Låter som ett typiskt thai-trick faktiskt.

Hörde talas om detta fenomen första gången redan på 80-talet då en man i hemstaden höll på att stryka med och blev inlagd på sjukhuset ett par gånger.

Läkarna visste inte vad som var fel och han blev bara sämre och sämre. När de sen gjorde en toxikologisk undersökning hittade de ett ämne från Sydostasien i honom.

Visade sig att hans thailändska fru som skötte matlagningen ville ha ihjäl honom. Vet inte varför eller vad som hände sen men därför tänkte jag direkt på en thailändska.
Citera
2026-05-22, 07:18
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CitizenO
Men hur dum kan man vara att fortsätta samma otrevliga behandling av mannen fast läkarna ganska omgående visste vad han led av. Fattade hon inte att det inte kommer att hålla i längden när de visste vad som orsakade hans symptom.
Tror ni, om hon lyckades och han hade avlidit, att läkare och obducent hade anmält fallet till polisen?
Nej. Det är nog mkt som sopas under mattan. Det var ju när mannen själv hörde av sig som det hände något.

Undra hur stort mörkertalet är? Hur många män ska behövs lida eller i värsta fall dö pga giftmörderskor?

När ska fackeltågel som handlar om kvinnors våld mot män gå från Sergelstorg?
Det kan låta som ett skämt men troligen utsätts fler män av psykiskt och fysiskt våld från sin kvinna än tvärtom.

Att Alibaba och fylle-Torsten gärna använder sin partner som boxningssäck är såklart illa och ska inte förekomma men de allra flesta män har en spärr - man slår inte kvinnor och det kan kvinnor utnyttja.
Citera
2026-05-22, 07:51
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Intressant hur man på fullt allvar tror att svensk åklagare sitter och skyddar någon random kvinna som överdoserat D-vitamin till sin man som om det vore en statshemlighet.

En åklagare skall inte väcka åtal om det är uppenbart att fällande dom inte blir utfallet. Men i detta fall fins bevis i form av film, eller möjligen falsk angivelse om filmerna skulle vara falska. Helt uppenbart är detta ett fall som åtminstone måste prövas i en domstol.

Varför läggs det då ned? Vänskapskorruption ligger nära till hands att anta. Den tidigare åklagaren bör granskas, utgår från att så sker i detta nu. Oklart varför du yrar om statshemligheter.
Citera
2026-05-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är frun svensk?

Jag gissar på thai- eller sydamerikansk kvinna annars. Mannen svensk med god ekonomi.
Ecuador kommer hon ifrån.
Citera
2026-05-22, 09:32
Medlem
Han låg inne för sjukhusvård vid tretton tillfälle och hade en nivå av 1500 nmol/L där man egentligen skall ha 50nmol/L. (Inte för att jag vet vad nmol/L men det stog så) Sjuk när han kom in och frisk när han lämnade.
"Enligt förundersökningen började hon köpa D-vitamin i mycket stora kvantiteter. Sammanlagt har hon köpt D-vitamin för en normal dagsdos i 209 år.
Hon har även köpt kalcium och sökt på hyperkalcemi, ett tillstånd som kan leda till döden."
Han har smygfilmat henne när hon hällde saker i hans vattenflaskor, märkt flaskor och dokumenterat allt från då han började misstänka henne.
Skitkonstigt att det då skall behöva ta fem år tills de häktar henne. Rättegång 2 Juni.
Senast redigerad av halteper 2026-05-22 kl. 09:42.
Citera
2026-05-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Ecuador kommer hon ifrån.
Felpost, blandade ihop saker. Ovanstående stämmer alltså inte.
Citera
2026-05-22, 12:09
Medlem
Hon ska tydligen vara välutbildad med ett bra jobb enligt mannen. Han förstår inte hur hon kunde göra något sånt.

Ur artikeln från Aftonbladet vad kvinnan skriver:

”Jag och han är över, game over”, skriver hon till en väninna två månader efter att John första gången läggs in på sjukhus.”
Citera
2026-05-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
En åklagare skall inte väcka åtal om det är uppenbart att fällande dom inte blir utfallet. Men i detta fall fins bevis i form av film, eller möjligen falsk angivelse om filmerna skulle vara falska. Helt uppenbart är detta ett fall som åtminstone måste prövas i en domstol.

Varför läggs det då ned? Vänskapskorruption ligger nära till hands att anta. Den tidigare åklagaren bör granskas, utgår från att så sker i detta nu. Oklart varför du yrar om statshemligheter.
Resonemanget förutsätter att varje nedlagd förundersökning med senare omprövning är ett indicium på korruption. Det är en ganska ambitiös slutsats för någon som sannolikt inte sett förundersökningsmaterialet.

Det finns en viss skillnad mellan att något bör prövas i domstol och att det tidigare funnits tillräckliga processuella förutsättningar för åtal.
Citera
2026-05-22, 12:48
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Resonemanget förutsätter att varje nedlagd förundersökning med senare omprövning är ett indicium på korruption. Det är en ganska ambitiös slutsats för någon som sannolikt inte sett förundersökningsmaterialet.

Det finns en viss skillnad mellan att något bör prövas i domstol och att det tidigare funnits tillräckliga processuella förutsättningar för åtal.

Det kan göra det, men i detta fall där det finns filmbevis är det ju mycket märkligt. Eller är det så att de goda vännerna åklagaren och åtalade kvinnan hoppades på att mannen skulle då och att allt förföll i glömska?

Men hopp om journalistisk granskning av detta fallet.
Citera
2026-05-22, 14:14
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Svensk kärring. Må hon brinna i helvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Är frun svensk?

Jag gissar på thai- eller sydamerikansk kvinna annars. Mannen svensk med god ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Helt sjukt fall det här. Kvinnan på bilden ser ut att ha asiatiskt ursprung.

Hur ser du asiatiskt ursprung?
Jag såg att det finns bild där kameran har kinesiska bokstäver. Är båda kineser?

https://ryktet.se/nyheter/en-mork-hemlighet-historien-om-john-och-missanvandningen-av-fortroende/

Bild här
https://www.epochtimes.se/misstanks-ha-forsokt-giftmorda-maken-langsamt-unikt-atal
Senast redigerad av gofigur 2026-05-22 kl. 14:30.
Citera
2026-05-22, 15:11
Medlem
När jag läser det här tänker jag direkt på Ba*bara Ja*l som förgiftade och dödade sin man med cyanid. Idag vet man ju med otal fall man följt hur man kan förgifta en människa med dödlig utgång?

Var det inte nån uppåt i landet som förgiftade sin sambo med stormhatt?
Citera
2026-05-22, 15:27
Medlem
det har förekommit fall då personer felaktigt fått enorma mängder d vitamin genom felaktigt doserade läkemedel eller tillsatt i livsmedel (mjölk).

dock har inga av dessa lett till dödsfall vad jag vet. men såg nu att hon även tillsatte kalcium vilket är mycket farligare.

så bli inte rädda för d vitamin gott folk.

många inklusive mig tar mycket högre doser d vitamin än vad som är rekommenderat i sverige och mår alldeles utmärkt.

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur ser du asiatiskt ursprung?
Jag såg att det finns bild där kameran har kinesiska bokstäver. Är båda kineser?

https://ryktet.se/nyheter/en-mork-hemlighet-historien-om-john-och-missanvandningen-av-fortroende/

Bild här
https://www.epochtimes.se/misstanks-ha-forsokt-giftmorda-maken-langsamt-unikt-atal

den där kinesiska texten är väl från den dolda kameran antar jag. troligtvis någon billig kinesisk skit som har sån watermark.
Senast redigerad av zansibal 2026-05-22 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in