2026-05-22, 16:00
Medlem
ghty43s avatar
Medierna beskriver bara mannen som boende i “Mellansverige”.

“Mellansverige” används ganska brett och kan syfta på delar av exempelvis Värmland, Örebro län, Västmanlands län, Dalarna eller Gävleborgs län. I det här fallet verkar medierna medvetet ha utelämnat orten för att skydda de inblandades identitet medan rättsprocessen pågår.
Citera
2026-05-22, 16:29
Medlem
Är faktiskt förvånad att det inte är mannen som är åtalad för att ha filmat. Sverige är ju ett så sjukt land att man föreställer sig det värsta!

Det kan vara relativt enkelt att förgifta en person och komma undan med det. För om rättsmedicin misstänker förgiftning så kollar dom mot dom vanligaste giften. Dom har inget sett att bara upptäcka ett gift i kroppen. Så har jag förstått det när jag lyssnat på en del poddar där rättsmedicinare medverkat.
Citera
2026-05-22, 16:47
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
det har förekommit fall då personer felaktigt fått enorma mängder d vitamin genom felaktigt doserade läkemedel eller tillsatt i livsmedel (mjölk).

dock har inga av dessa lett till dödsfall vad jag vet. men såg nu att hon även tillsatte kalcium vilket är mycket farligare.

så bli inte rädda för d vitamin gott folk.

många inklusive mig tar mycket högre doser d vitamin än vad som är rekommenderat i sverige och mår alldeles utmärkt.

den där kinesiska texten är väl från den dolda kameran antar jag. troligtvis någon billig kinesisk skit som har sån watermark.

Japp, en kina-app!
Den här

Mina två yuan på två kineser.
Citera
2026-05-22, 17:05
Medlem
Sygnotives avatar
Jag kan ha träffat denne man på en fest.
Detta var för ungefär ett år sedan.

Både man och fru är, i så fall till synes, av nordisk härkomst.
Namnen tyder också på det.

Han berättade lite om en liknande situation, men han ville inte prata mycket om det.
Han hyschade själv ner det direkt, speciellt när det kom kvinnor in i rummet.

Slog bort historien direkt som en fantasi från en mytoman...men nu vetifan...
Han kom från en stad i Mellansverige.

Ganska skön snubbe i övrigt.
Citera
2026-05-22, 20:17
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Min fru läste upp en tråd på pinkroom som handlade om huruvida någon förgiftat sin man. Tråden var överfull av inlägg, vissa hade skadad dem rejält, organsvikt osv. Ibland var det pga otrohet, att hon var arg på honom, ibland "jag kommer inte ens ihåg varför, jag är bara lite galen *thihi*".
Citera
2026-05-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Hur förgiftar man nån med D-vitamin? De flesta har väl brist på det och köper dyra tillskott för att få i sig så mycket som möjligt.

Tycker oxå det låter märkligt 😀
Citera
2026-05-22, 22:48
Medlem
Inte alla kvinnor men ALLTID en kvinna!
Citera
2026-05-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Hur ser du asiatiskt ursprung?
Jag såg att det finns bild där kameran har kinesiska bokstäver. Är båda kineser?

https://ryktet.se/nyheter/en-mork-hemlighet-historien-om-john-och-missanvandningen-av-fortroende/

Bild här
https://www.epochtimes.se/misstanks-ha-forsokt-giftmorda-maken-langsamt-unikt-atal
troligen en billig kamera från ex aliexpress
Citera
2026-05-23, 05:58
Medlem
Borde finnas FUP på detta fall
Citera
2026-05-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
D-vitamin i för stor dos är farligt för organen. Kroppen kan inte göra sig av med överskottet. Äter man D-vitamin på recept brukar man ge blodprov efter en tid för att stämma av hur man ligger i nivå. Man äter inte under sommarmånaderna. Giftigt alltså, om man får i sig för mycket.
Citera
2026-05-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66

Allt kan vara giftigt, allt beror på mängden
Citera
2026-05-23, 13:56
Medlem
Vad jag kunde få fram är rättegången i Stockholm och nu i juni
Citera