Medierna beskriver bara mannen som boende i “Mellansverige”.
“Mellansverige” används ganska brett och kan syfta på delar av exempelvis Värmland, Örebro län, Västmanlands län, Dalarna eller Gävleborgs län. I det här fallet verkar medierna medvetet ha utelämnat orten för att skydda de inblandades identitet medan rättsprocessen pågår.
Är faktiskt förvånad att det inte är mannen som är åtalad för att ha filmat. Sverige är ju ett så sjukt land att man föreställer sig det värsta!
Det kan vara relativt enkelt att förgifta en person och komma undan med det. För om rättsmedicin misstänker förgiftning så kollar dom mot dom vanligaste giften. Dom har inget sett att bara upptäcka ett gift i kroppen. Så har jag förstått det när jag lyssnat på en del poddar där rättsmedicinare medverkat.
det har förekommit fall då personer felaktigt fått enorma mängder d vitamin genom felaktigt doserade läkemedel eller tillsatt i livsmedel (mjölk).
dock har inga av dessa lett till dödsfall vad jag vet. men såg nu att hon även tillsatte kalcium vilket är mycket farligare.
så bli inte rädda för d vitamin gott folk.
många inklusive mig tar mycket högre doser d vitamin än vad som är rekommenderat i sverige och mår alldeles utmärkt.
den där kinesiska texten är väl från den dolda kameran antar jag. troligtvis någon billig kinesisk skit som har sån watermark.
Japp, en kina-app!
Den här
Mobiltelefoner, datorer, set-top-boxar och smarta TV-apparater som inte används förvandlas direkt till övervakningskameror efter installation av "Home Monitor Capture Terminal"! När du är ute och rör på dig installerar du helt enkelt klientprogramvaran "Home Monitor Pro" på din mobiltelefon eller dator för att fjärrövervaka ditt hem, din butik och dina husdjur. Du kan också ringa samtal i realtid, ta emot larmmeddelanden och fjärrgranska inspelningar. **Så här använder du:** 1. Installera programvaran "Home Monitor Capture Terminal" på enhet A. 2. Installera programvaran "Home Monitor Pro" på enhet B. 3. Skanna QR-koden på enhet A med enhet B för att fjärrövervaka enhet A när som helst, var som helst. **Grundläggande funktioner:** 1. Fjärrövervakning: Övervaka när som helst, var som helst utan fördröjning. 2. Röstintercom: Ring röstsamtal med hemenheter utan att det kostar något att ringa. 3. Enhetskontroll: Styr enheten för att växla mellan främre och bakre kameror, slå på LED-lampor och rotera panorerings- och lutningsenheten. 4. Rörelsedetektering: Styr enheten för att automatiskt spela in och skicka aviseringar när den upptäcker rörliga objekt. 5. Schemalagd inspelning: Styr enheten så att den automatiskt spelar in vid inställda tider. 6. Inspelningar kan visas, laddas ner och delas på sociala medieplattformar som WeChat, QQ och Douyin. 7. Unik bildförbättringsteknik ger vanliga mobiltelefoner mörkerseendefunktionen hos professionella övervakningskameror. **Avancerade funktioner:** 1. AI-ansiktshämtning: Hämtar intelligent tusentals ansikten i linsen, skiljer mellan bekanta och okända ansikten och rapporterar närbilder av okända ansikten. Genom att klicka på ett ansikte hämtas alla inspelningar direkt. 2. AI-mänsklig igenkänning: Även om bara en extremitet visas i linsen, även om den är förklädd, kan den fortfarande tala om för dig att en "person" har anlänt! Eliminerar falsklarm orsakade av andra irrelevanta faktorer. 3. Vibrationslarm: Placera mobiltelefonen i inspelningsänden på dörrar, fönster, i lådor, resväskor etc. När det finns en vibration spelar den automatiskt in och skickar ett larmmeddelande till den mobiltelefon som tittar. 4. **Lagring av larmvideo i molnet:** Omedelbart efter att ett larm utlösts laddas videon från 10 sekunder före och 20 sekunder efter larmet upp till molnet för lagring. Oroa dig aldrig mer för att förlora bevis på grund av förlust eller skada på enheten. 5. **Animerade larmbilder:** Omedelbart efter att ett larm utlösts skickas en GIF-animation till din telefon, vilket håller dig informerad om larmhändelsen. 6. **SMS-avisering om larm:** Få SMS-aviseringar om larm även när appen inte är igång. 7. **Timelapse-fotografering:** Komprimera en dags inspelningar till några minuters kort video. En fotografs dröm. 8. **Fyra vyer:** Video i realtid från fyra enheter visas samtidigt på bildskärmen, så att du kan övervaka situationen från flera vinklar. Teknisk support:** E-post: support@ichano.com Kinesiska kunder kan följa det officiella WeChat-kontot 【掌上看家】 för onlinesupport.
Jag kan ha träffat denne man på en fest.
Detta var för ungefär ett år sedan.
Både man och fru är, i så fall till synes, av nordisk härkomst.
Namnen tyder också på det.
Han berättade lite om en liknande situation, men han ville inte prata mycket om det.
Han hyschade själv ner det direkt, speciellt när det kom kvinnor in i rummet.
Slog bort historien direkt som en fantasi från en mytoman...men nu vetifan...
Han kom från en stad i Mellansverige.
Min fru läste upp en tråd på pinkroom som handlade om huruvida någon förgiftat sin man. Tråden var överfull av inlägg, vissa hade skadad dem rejält, organsvikt osv. Ibland var det pga otrohet, att hon var arg på honom, ibland "jag kommer inte ens ihåg varför, jag är bara lite galen *thihi*".
D-vitamin i för stor dos är farligt för organen. Kroppen kan inte göra sig av med överskottet. Äter man D-vitamin på recept brukar man ge blodprov efter en tid för att stämma av hur man ligger i nivå. Man äter inte under sommarmånaderna. Giftigt alltså, om man får i sig för mycket.