Citat:
Ursprungligen postat av
diskplockaren
Å ena sidan har du en poäng där men jag tänker tillbaks till när jag var runt 14. Jag var oerhört tänd på min lärarinna i tyska. Hon var runt 30-35. Hade ofta på sig tajta jeans och tajt blus där hennes stora bröst framhävdes. Min högsta dröm var att få ha sex med henne. Men det blev inget. Jag fick drömma vidare...
Har liknande erfarenheter från högstadietiden men det var ju just fantasier och när jag tänker på det som vuxen måste jag nog (möjligen i PK-ismens tecken

) tillstå att det inte hade varit enbart positivt om det osannolika hade inträffat och att jag som 14-åring hade fått trycka någon som biologiskt sett kunde ha varit morsan, hur snygga rattar hon än må ha haft. Om jag går till mig själv hade det varit en helt annan grej om jag var 20 och hon 40 utifrån den mognad jag då besatt jämfört med 5 år tidigare. Dock skall erkännas, jag vet inte om det är så ”på riktigt” eller om det bara handlar om hur jag förväntas tänka och resonera utifrån rådande kontext.
Jag tycker att lagstiftningen har en klar poäng i detta fallet till skillnad från om det handlar om en relation mellan två hyfsat jämnåriga där den ena parten råkar vara över och den andra under 15.