2026-05-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
Nu vet vi nog inte exakt vad som hänt, men om nu killen viljat knulla och fått det så är det ju varje killes dröm

Tycker förövrigt lagarna bör ändras. Frivilligt samlag i en kärleksrelation ska inte dömas bara för att någon "vän" eller "vuxen" ogillar det och skickar in en anmälan.

Du är ju sjuk i huvudet om du tycker att det ska va ok att vuxna har sex med barn under 15år bara för att barnet tror sig vilja
Citera
2026-05-21, 17:25
Medlem
Citat:
Nu vet vi nog inte exakt vad som hänt, men om nu killen viljat knulla och fått det så är det ju varje killes dröm
Vi vet ju inte om det handlar om en skräcködla till utseendet som utnyttjat sitt överläge.
Citera
2026-05-21, 17:36
Medlem
Epimetheuss avatar
Är det ett barn eller ett ”barn” som utsatts för sexuella övergrepp?
Nu var det ett tag sedan afghanerna vällde in i horder, men att framställa sig många år yngre än man egentligen är torde fortfarande vara ytterst fördelaktigt vid en asylansökan.
Vem vet? Kanske ”barnet” de facto var äldre än henne själv…

Det var bara en fundering.
Innan fler detaljer kommit fram så är det omöjligt att gissa ens i närheten av pricksäkert i det här fallet.
Mest troligt rör det nog sig om en lite väl gränslös och fullkomligt omoralisk kvinna som agerat i syfte att stilla sina sexuella begär.
Citera
2026-05-21, 17:37
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskplockaren
Vi vet ju inte om det handlar om en skräcködla till utseendet som utnyttjat sitt överläge.

Spelar utseendet någon roll för om det är ok eller inte att tända på barn och agera på sitt skeva intresse för minderåriga?
Citera
2026-05-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus
Spelar utseendet någon roll för om det är ok eller inte att tända på barn och agera på sitt skeva intresse för minderåriga?
Å ena sidan har du en poäng där men jag tänker tillbaks till när jag var runt 14. Jag var oerhört tänd på min lärarinna i tyska. Hon var runt 30-35. Hade ofta på sig tajta jeans och tajt blus där hennes stora bröst framhävdes. Min högsta dröm var att få ha sex med henne. Men det blev inget. Jag fick drömma vidare...
Citera
2026-05-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimetheus

Om du inte ser skillnad på någon under 15 och någon över 20 är det ett problem som ligger hos dig.

Och oavsett: om personen angett sig för att vara under 15, hur är det då ok att en person i 20års åldern ligger med denna?
Citera
2026-05-21, 20:41
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Å ena sidan har du en poäng där men jag tänker tillbaks till när jag var runt 14. Jag var oerhört tänd på min lärarinna i tyska. Hon var runt 30-35. Hade ofta på sig tajta jeans och tajt blus där hennes stora bröst framhävdes. Min högsta dröm var att få ha sex med henne. Men det blev inget. Jag fick drömma vidare...

Jag tror nog att många kan minnas fantasier av det slaget, men å andra sidan gissar jag att du även hade en rad andra kvinnliga lärare som inte alls var lika intressanta? Sedan kommer man väl heller inte ifrån det faktum att unga tonåringar i regel är fruktansvärt naiva och kanske inte riktigt greppar alla "om" och "men" som kan uppstå vid en sexuell relation. Det är väl även just den omognaden man haft i åtanke när man lagstiftat om att det är 15 år eller äldre som gäller innan det kan bli tal om något samtycke.

Vad det egentligen handlar om för historia den här gången återstår väl att se men det kan förstås vara allt ifrån en "läcker lärare" som gått för långt med en elev, eller någon grotesk tant som gett sig på småbarn.
Citera
2026-05-21, 20:51
Medlem
Någon som vet vem det gäller?

Många pedofiler som uppdagas på Gotland verkar det som..
Citera
2026-05-21, 23:38
Medlem
Epimetheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Om du inte ser skillnad på någon under 15 och någon över 20 är det ett problem som ligger hos dig.

Och oavsett: om personen angett sig för att vara under 15, hur är det då ok att en person i 20års åldern ligger med denna?

Eeeh… Va…? Läs vad jag skrev en gång till. Sakta.
Förstår du inte, så be en vuxen förklara för dig.
Citera
2026-05-22, 04:42
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Tycker förövrigt lagarna bör ändras. Frivilligt samlag i en kärleksrelation ska inte dömas bara för att någon "vän" eller "vuxen" ogillar det och skickar in en anmälan.
Jag misstänker att feminismen i Sverige är en ganska rejäl bromskloss mot en lagändring.
Förutom att ideologin har kvinnliga privilegier som mål (i motsats till det skrattretande påståendet om ”jämställdhet mellan könen”), då brukar det problematisera heterosexuella äktenskap; och ständigt uppmuntra och fira skilsmässor.

Feminister kan inte misstas för de som önskar andra lycka..
Citera
2026-05-22, 08:05
Medlem
Citat:

Har liknande erfarenheter från högstadietiden men det var ju just fantasier och när jag tänker på det som vuxen måste jag nog (möjligen i PK-ismens tecken ) tillstå att det inte hade varit enbart positivt om det osannolika hade inträffat och att jag som 14-åring hade fått trycka någon som biologiskt sett kunde ha varit morsan, hur snygga rattar hon än må ha haft. Om jag går till mig själv hade det varit en helt annan grej om jag var 20 och hon 40 utifrån den mognad jag då besatt jämfört med 5 år tidigare. Dock skall erkännas, jag vet inte om det är så ”på riktigt” eller om det bara handlar om hur jag förväntas tänka och resonera utifrån rådande kontext.

Jag tycker att lagstiftningen har en klar poäng i detta fallet till skillnad från om det handlar om en relation mellan två hyfsat jämnåriga där den ena parten råkar vara över och den andra under 15.
Citera
2026-05-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Nästan varannan vecka kommer det ut artiklar från USA där unga kvinnliga lärare (20-30 år) åker dit för att haft sexuella relationer med elever(14-17 år).
Skillnaden är att om det är en kvinnlig gärningsman så är det synd om henne. I kommentarsfälten på Facebook är männen ofta avundsjuka och skriver något i stil med "vart var dessa lärare när jag gick i skolan?" Är det en manlig gärningsman så är det aldrig talan om psykiska ohälsa utan han ska bara dö eller låsas in permanent.
Lagen ska vara blind heter det, jo tjena.
En man/kille/pojke kan värja sig på ett helt annat sätt än vad en kvinna/tjej/flicka kan göra.

Hur gammal var tonåringen i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in