2026-05-15, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooc
Gillar att du skaffar konto på FB för 2 dagar sen och fyller tråden med saker som inte hör till ämnet.

De är nära till hands att du försöker skydda dom huvudmisstänkta i målet och de är verkligen inte Samir, han köpte bara en lur. Sen så är du även rätt så selektiv med vad du tar upp i hans mål då de varit klart och tydligt vem som anstiftaren är.

Försöker du skydda dom produktiva medborgarna från Södra Biskop så får du anstränga dig bättre.

Nedan kan du se åtalet

Kacper Szklarz, Eddie Jobe, Yousef Mohamed, Bilal Rauf har tillsammans och i samförstånd lämnat, utlovat eller erbjudit otillbörliga förmåner till två anställda inom Kriminalvården för utövningen av deras anställningar. De otillbörliga förmånerna bestod i ett erbjudande om 45 000 kronor och ett lämnande av i vart fall 40 000 kronor.

Eddie Jobe har i vart fall förmått Kacper Szklarz och övriga medtilltalade att muta de två anställda inom Kriminalvården. Kacper Szklarz och Eddie Jobe har i vart fall främjat brotten. Kacper Szklarz genom att förmedla mutbeloppet och information om hur betalning skulle ske mellan de övriga, som var intagna på Norrtäljeanstalten och de två kriminalvårdarna. Eddie genom att uppmuntra de
medtilltalade till att mutor lämnades.

Intressant att du antar att jag försöker skydda avskummet från Södra Biskop. Att mitt konto är nytt har ingenting med sakfrågan att göra och förändrar inte det jag skrev. Jag har aldrig påstått att Semir ensam är huvudmisstänkt eller försökt skydda någon. Jag svarade bara på frågan om vem som är livstidsdömd. Jag har inget övers för kriminellt drägg.
Citera
2026-05-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LayzieB
Detta var något familjen kokade ihop för att mörklägga sanningen. Lyssnar man på Lailas förhör är det tydligt att hon inte är ärlig om sin relation till Muhammad. Deras kontakt var uppenbart mer än bara vänskaplig, de pratade i telefon 6–7 gånger om dagen, och hon hade under flera månader googlat honom, hans stjärntecken, födelsedag (4 mars), hans familj, syskon och tidigare domar. När hon fick frågor om varför svarade hon gång på gång att hon inte mindes.

Det framkom också att Laila sagt att hon hoppades att något skulle hända Muhammed efter att hon fått veta att han gått tillbaka till Carmen. När hon fick frågan varför svarade hon bara att det ”flög ur henne”. Om relationen bara var vänskaplig, varför säga något sådant? Det känns snarare som att svartsjukan tog över och att relationen betydde mer än hon ville erkänna.

Jag är övertygad om att hon gick till sin bror Semir och drog ihop en historia som fick honom att vilja skada Muhammad. Helt onödigt, tre liv förstörda på grund av svartsjuka.

Lailas förhör
https://www.youtube.com/watch?v=_eGRo3b_Lhc&list=PLBi1Vh1O3WihIX9Aq7e58x4d rtkHjw6gk&index=12

Lyssnar man även på Carmens förhör är det svårt att inte reagera på hur rädd och nervös hon verkade under rättegången. Det är uppenbart att hon pressats att ändra hela sin berättelse.

Carmens första förhör med polisen efter mordet:
Och sedan när jag vänder mitt ansikte då ser jag det här är ingen musht, det här är Lailas bror
Semir. Och då jag förstod, det här är någonting som är, det är något som hände. Så jag hör
bara tjafs och jag sitter i bilen. Sedan eh Momo går tillbaka in till bilen, öppnar dörren och
säger "kolla på honom". Så jag bara "Semir, snälla ärligt, jag, bråka inte" eller så dära. Så han
tittar på mig. Sedan han sade till Momo, han bara "lyssna". Bara "kom, vi tar det längre bak,
vi tar det där borta". Han bara "kom vi ska prata jag och du". Han bara "det här med min
syster". Sedan Momo, han bara "vad har jag gjort?", "jag har inte gjort någonting, det var hon
som pratade med mig, det är din syster som pratade med mig". Och sedan han bara "lyssna".
Bara "vi ska prata jag och du, jag säger till dig vi ska gå, kom, vi går längre bak".

Carmens förhör
https://www.youtube.com/watch?v=_eGRo3b_Lhc&list=PLBi1Vh1O3WihIX9Aq7e58x4d rtkHjw6gk&index=12

Intressant resonemang. Det väcker frågor, men det är fortfarande en tolkning och inte något som i sig bevisar saken. Hoppas svinet aldrig kommer ut.
Citera
2026-05-21, 05:57
Medlem
versalers avatar
Någon med fungerande länk till FUP ?
Citera
2026-05-21, 12:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Om du har fup, kan du bekräfta eller avfärda att den kvinnliga pliten smugglade in telefon med användning av sin fitta?

Tre telefoner på samma gång, enligt podden Krimrummet. Alla telefoner avlyssnades av polisen.

Vårdaren uttryckte under rättegången att hon är snygg. Stämmer det?
Senast redigerad av Clay Allison 2026-05-21 kl. 12:38.
Citera
2026-05-21, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Ja, precis.
Vad var det som framkom i länken? Den är ur funktion.
Citera
2026-05-21, 14:25
Medlem
https://podcasts.apple.com/se/podcast/krimrummet/id1604824561

Podd om det hela
Citera
2026-05-21, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vårdaren uttryckte under rättegången att hon är snygg. Stämmer det?

Vart också nyfiken på det😅
Citera
2026-05-21, 17:44
Medlem
Hon är en 4.a på en 10 gradig skala, men säkert supersnygg om man är en iq befriad arab/somalier som tillber Eddie Jobe.

Södra lär inte ha de lätt på anstalt nu när deras ledare kör med olika gäng höger vänster
Citera
2026-05-21, 20:46
Medlem
Citat:
Hon är en 4.a på en 10 gradig skala, men säkert supersnygg om man är en iq befriad arab/somalier som tillber Eddie Jobe.

Södra lär inte ha de lätt på anstalt nu när deras ledare kör med olika gäng höger vänster

vrf snålar du på fupen
Citera
2026-05-23, 23:55
Medlem
-GGs avatar
Sveriges mest expansiva område och bransch - Kriminalvården.

Politikerna och media är sinnessjuka som har bäddat för det här.

Från storföretag och svenskar, till förvaring av våldsamma och kriminella somalier och araber i stora lass. Som suger in resten av samhället på olika sätt.

Som Morgan Johansson skröt om hur många nya fängelser S har byggt/ska bygga. Så resonerar endast en depraverad socialdemokrat helt utan omtanke och förståelse för vad Sverige förvandlats till under den nya demografin, och vilka enorma kostnader och konsekvenser det får.

Allt dessa avskum till människor ser är de egna förmånerna och godhetspoäng insamlade, och ingen som helst tanke på Sverige över tid.
Senast redigerad av -GG 2026-05-23 kl. 23:58.
Citera
2026-05-24, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Sveriges mest expansiva område och bransch - Kriminalvården.

Politikerna och media är sinnessjuka som har bäddat för det här.

Från storföretag och svenskar, till förvaring av våldsamma och kriminella somalier och araber i stora lass. Som suger in resten av samhället på olika sätt.

Som Morgan Johansson skröt om hur många nya fängelser S har byggt/ska bygga. Så resonerar endast en depraverad socialdemokrat helt utan omtanke och förståelse för vad Sverige förvandlats till under den nya demografin, och vilka enorma kostnader och konsekvenser det får.

De verkar fullt med nötter som fått anställning på Kriminalvården senaste åren, den ena skandalen efter den andra.

Om de inte afghaner/kurder/afrikaner som knappast kan svenska som smugglar in knark så är de osäkra bimbotjejer som suktar efter babbebekräftelse.

Kommer bli många liknande skandaler framöver.

Straffen är ju ett skämt dessutom.
Citera
2026-05-24, 00:45
Medlem
-GGs avatar
Citat:
De verkar fullt med nötter som fått anställning på Kriminalvården senaste åren, den ena skandalen efter den andra.

Om de inte afghaner/kurder/afrikaner som knappast kan svenska som smugglar in knark så är de osäkra bimbotjejer som suktar efter babbebekräftelse.

Kommer bli många liknande skandaler framöver.

Straffen är ju ett skämt dessutom.

De straffen gör varken till eller från för att avstå brott av samma typ.
Meningslöst.

Som de säger i poddavsnittet har Kriminalvården växtvärk. Ja du, är det så det ska se ut om en bransch på frammarsch i statlig regi? Då har det rimligen gått mycket fel i tidigare led och vad man borde förhindrat och försvårat där sett till invandringen.

Så jävla sjukt.
Senast redigerad av -GG 2026-05-24 kl. 00:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in