Citat:
Ursprungligen postat av
Redrum90
Varför blev hans syster misstänkt för ansiftan till mord? Den killen blev mördad för att han sålde på Semirs område??
Detta var något familjen kokade ihop för att mörklägga sanningen. Lyssnar man på Lailas förhör är det tydligt att hon inte är ärlig om sin relation till Muhammad. Deras kontakt var uppenbart mer än bara vänskaplig, de pratade i telefon 6–7 gånger om dagen, och hon hade under flera månader googlat honom, hans stjärntecken, födelsedag (4 mars), hans familj, syskon och tidigare domar. När hon fick frågor om varför svarade hon gång på gång att hon inte mindes.
Det framkom också att Laila sagt att hon hoppades att något skulle hända Muhammed efter att hon fått veta att han gått tillbaka till Carmen. När hon fick frågan varför svarade hon bara att det ”flög ur henne”. Om relationen bara var vänskaplig, varför säga något sådant? Det känns snarare som att svartsjukan tog över och att relationen betydde mer än hon ville erkänna.
Jag är övertygad om att hon gick till sin bror Semir och drog ihop en historia som fick honom att vilja skada Muhammad. Helt onödigt, tre liv förstörda på grund av svartsjuka.
Lailas förhör
https://www.youtube.com/watch?v=_eGRo3b_Lhc&list=PLBi1Vh1O3WihIX9Aq7e58x4d rtkHjw6gk&index=12
Lyssnar man även på Carmens förhör är det svårt att inte reagera på hur rädd och nervös hon verkade under rättegången. Det är uppenbart att hon pressats att ändra hela sin berättelse.
Carmens första förhör med polisen efter mordet:
Och sedan när jag vänder mitt ansikte då ser jag det här är ingen musht, det här är Lailas bror
Semir. Och då jag förstod, det här är någonting som är, det är något som hände. Så jag hör
bara tjafs och jag sitter i bilen. Sedan eh Momo går tillbaka in till bilen, öppnar dörren och
säger "kolla på honom". Så jag bara "Semir, snälla ärligt, jag, bråka inte" eller så dära. Så han
tittar på mig. Sedan han sade till Momo, han bara "lyssna". Bara "kom, vi tar det längre bak,
vi tar det där borta". Han bara "kom vi ska prata jag och du". Han bara "det här med min
syster". Sedan Momo, han bara "vad har jag gjort?", "jag har inte gjort någonting, det var hon
som pratade med mig, det är din syster som pratade med mig". Och sedan han bara "lyssna".
Bara "vi ska prata jag och du, jag säger till dig vi ska gå, kom, vi går längre bak".
Carmens förhör
https://www.youtube.com/watch?v=_eGRo3b_Lhc&list=PLBi1Vh1O3WihIX9Aq7e58x4d rtkHjw6gk&index=12