2026-05-21, 20:04
Medlem
Funderar på att köpa en beg. iPhone på swappie, refurbed eller liknande. Vill gärna ha USB-c så en 15pro eller 16 är tanken.

Skulle ni välja till ett nytt (icke original antar jag) batteri eller köra på original som ska vara minst 86% hälsa kvar?

Tänker att ett tredjeparts batteri ev. inte håller samma kvalité som ett original.
Citera
2026-05-21, 20:27
Medlem
Skulle aldrig köpa en begagnad mobil överhuvudtaget
Citera
2026-05-21, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Ok.
Citera
2026-05-21, 21:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grizlo
Funderar på att köpa en beg. iPhone på swappie, refurbed eller liknande. Vill gärna ha USB-c så en 15pro eller 16 är tanken.

Skulle ni välja till ett nytt (icke original antar jag) batteri eller köra på original som ska vara minst 86% hälsa kvar?

Tänker att ett tredjeparts batteri ev. inte håller samma kvalité som ett original.

iPhones har jag ingen koll på alls - men har köpt andra telefoner där och satt i samma tankar som du. Jag tog ett nytt och det har genuint funkat toppen. Problemet är ju att det är ju bara en telefon så inte mycket att gå på.
Är det mycket pengar så hade jag hållt i original, är det inte så farligt hade jag bytt.

Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories

Sätt eld på några tusenlappar om du köper en begagnad så får du exakt samma upplevelse som när du köper en ny. Jag menar det är dina pengar, du får sätta sprätt på dom hur du vill, jag skulle inte bara kasta bort dom för skojs skull men du får vaska dina om du känner för det.
Citera
2026-05-21, 21:58
Medlem
IPhones original batteri alla dagar. Om de inte kan bevisa nytt iPhone original.
Citera
2026-05-21, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
iPhones har jag ingen koll på alls - men har köpt andra telefoner där och satt i samma tankar som du. Jag tog ett nytt och det har genuint funkat toppen. Problemet är ju att det är ju bara en telefon så inte mycket att gå på.
Är det mycket pengar så hade jag hållt i original, är det inte så farligt hade jag bytt.

Sätt eld på några tusenlappar om du köper en begagnad så får du exakt samma upplevelse som när du köper en ny. Jag menar det är dina pengar, du får sätta sprätt på dom hur du vill, jag skulle inte bara kasta bort dom för skojs skull men du får vaska dina om du känner för det.

I värsta fall får man väl byta till ett original. Tror det kostar 1700 hos Elgiganten.
Citera
2026-05-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven12
IPhones original batteri alla dagar. Om de inte kan bevisa nytt iPhone original.

Nej Swappie använder inte original vad jag kan läsa mig till iaf. Räknar inte med att ha den längre än ett par år så ett 86% original duger säkert. Är ena dottern som ska ha så den lär väl få spräckt skärm långt innan batteriet dör
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Mailmanss avatar
Har köpt en extra telefon som det inte var bytt batteri i från en av de större aktörerna. Upplevelse att jag fick precis det som det stod i annonsen, 85% batterihälsa. Nere på 80% efter 1 år. Så jag är nöjd

Edit; Ser att det är till dottern.
Dom bor ju mer eller mindre i sina telefoner. Så batteriet kommer nog gå snabbare neråt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in