2026-05-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Är detta separat mot attacken mot byggnaden där drönarpiloter tränades?
På Aftonbladet försvann den artikeln i samband med att denna dök upp...

Det är två olika attacker. Denna senaste var på ett FSB-kontor. Det som utfördes onsdag morgon var mot ett hus där man utbildade drönarpiloter.
Citera
2026-05-21, 19:02
Medlem
Proumbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Natos underrättelser och dom ger datan i realtid till Ukraina… 100% att de gått till så..

Jag har personligen lite svårt för att NATO i sin helhet, hade underrättelser om detta. USA möjligen, men dom verkar inte vara så hjälpsamt inställda till EU. Det är därför jag tror att Ukraina har någon på den ryska insidan.
Citera
2026-05-21, 19:05
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proumbra
Jag har personligen lite svårt för att NATO i sin helhet, hade underrättelser om detta. USA möjligen, men dom verkar inte vara så hjälpsamt inställda till EU. Det är därför jag tror att Ukraina har någon på den ryska insidan.

tror nog få vet om vad som sker bakom kulliserna, USA kan ju samarbeta fullt ut med Ukraina, vad vet vi, ingen som vet mer än ett fåtal.
Citera
2026-05-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ukraina måste ha någon på den ryska insidan. Finns inte en chans att dom visste var FSB höll låda annars. Eller?

SBU avlyssnar "radiotrafiken" dom vet nog vilka frekvenser som används. Dom har säkert bra koll på "Telegram" som jag har för mig är bögrysskt.
Citera
2026-05-21, 19:17
Medlem
Citat:
Det skulle inte förvåna mig om NATO har hjälpt Ukraina i detta. Men jag håller med dig -det är ganska riskfyllt att ge sig på FSB om man vill jobba för fred. Min magkänsla är att det här inte kommer att utvecklas till något bättre för Ukraina.

NATO är en papperstiger och man konfererar innan man handlar. Ukrainas militär och underrättelsetjänst är på tårna och skjuter först och frågar sedan.

Viss blir det fel ibland men dom strider för sitt land. Jämför inte fredsskadade Europa med härdade Ukraina.

Vad kommer Ryssland att säga? Att Ukraina sköt mot ett hem för pensionärer kanske?
Citera
2026-05-21, 19:19
Medlem
Citat:
Natos underrättelser och dom ger datan i realtid till Ukraina… 100% att de gått till så..
Du är riktigt patetisk. När skall du inse att Ukraina är mycket mer på tårna än alla andra länder i Europa? Det enda som Ukraina saknar är PENGAR, men du är med och betalar.

Ukraina behöver ingen hjälp annat än ekonomisk.
Citera
2026-05-21, 19:22
Medlem
Batagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jaha, jag trodde att TS menade FSB:s högkvarter i Moskva eftersom han skrev just FSB:s högkvarter.

För övrigt så har Ryssland aldrig ockuperat Kiev..

Ursäkta otydligheten, huvudorten i Kherson-regionen är Kherson.
Citera
2026-05-21, 19:27
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Jaha, jag trodde att TS menade FSB:s högkvarter i Moskva eftersom han skrev just FSB:s högkvarter.

För övrigt så har Ryssland aldrig ockuperat Kiev..
Nej de har bara försökt. Vi vet alla hur det gick vid Hostomel och den 6 mil långa karavanen som körde fast på väg mot Kiev. Snacka om fiasko....
Citera
2026-05-21, 19:30
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Fin träff! 100 dödade/skadade ryska alkoholister. 100 döda vodkaluder som får sörja och begrava sina alkoholiserade män kommande veckor. Prestationen som förväntad av ryska myndigheter och den ryska armén; totalt undermålig, i vanlig ordning.
Alkoholisterna tuggar åkerjord i ukraina, med god hjälp av ukrainska drönare! Man kan hoppas att FSB är mer ”högvärdigt” mål! Hursom värmer det hjärtat.
Citera
2026-05-21, 19:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ukraina måste ha någon på den ryska insidan. Finns inte en chans att dom visste var FSB höll låda annars. Eller?
Brukar vara så när man lägger baser och anläggningar i ockuperade territorier. Inte alla gillar ockupationsmakten även om de inte säger så rakt ut (för att få behålla huvudet)
Citera
2026-05-21, 19:51
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Eller hur kollade CNN, BBC osv hittar ingenting om detta? Borde vara toppnyheter överallt. Är det bara svensk press som kör denna nyhet?
Det är Zelenskys konto som lagt ut filmen.

Sitt på händerna en stund, sen kör du lite amerikanskt:
https://edition.cnn.com/2026/05/21/europe/ukraine-claims-strikes-russia-drone-pilot-academy-intl

lite brittiskt:
https://www.mirror.co.uk/news/world-news/putin-fsb-headquarters-explosion-ukraine-37187883
Citera
2026-05-21, 19:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Bra nyhet. När de satt där och tränade för att mörda civila så fick de själva en bomb i skallen. Karma.

Kan nog bli svårt att ersätta för ryssen. Det är ju inte vanlig kanonmat till soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in