Citat:
Ursprungligen postat av
GRINGO104
Precis Europa & Nato har mer än tillräckligt för att svara och Ukraina har haft kärnvapen och har troligen förutsatt ett senario och spart delar och lagrat Uran för detta.
Jag vet inte, men jag förutsätter att Ukraina skulle svara med attacker i en skala och mot mål som skulle få oerhörda konsekvenser för ryssarna. De har redan idag missiler eller drönare som når större delen av Ryssland. Tror inte att vi har sett mer än en bråkdel av den skada de skulle kunna orsaka.
Europa skulle naturligtvis svara proportionerligt med kärnvapen vid angrepp mot Europa. Det är därför viftandet med kärnvapen är så patetiskt. Nu tvivlar ju jag starkt på att ryssarna inte fattar att både Moskva och St Petersburg skulle eldas upp med hjälp av kärnvapen om de själva använde sådana och det är därför alla hot om kärnvapen är så fjantiga. Dock för ju hoten med sig att Frankrike nu bygger ut sin arsenal. Att Europa lär skaffa ett gemensamt kärnvapenförsvar och att det därför bara är en tidsfråga innan vi har kärnvapen riktade mot Ryssland i både Norden och Baltikum. Ukraina lär också skaffa kärnvapen om de inte redan har det.
De ryska hoten gör därmed främst Ryssland osäkrare.