2026-05-23, 22:46
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lont

Putin kan inte vinna och kan inte acceptera en fred i dagens läge. Över 1 miljon liv förlorade för en liten del av Ukraina leder till Putins undergång. Putin är såld. Hur han än gör.

Japp, svårt att sia vad som händer, men jag tror inte Putin är Rysslands president om en månad.
Citera
2026-05-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Båda sidor i en konflikt har egenintresse så alltid värdefullt med fler än en källa ja.

Det var inte ett svar på frågan. Men snygg undanmanöver

Ukrainas uppgifter har för övrigt visat sig genomgående stämma under kriget gentemot oberoende källor t.ex. ISW.
Citera
2026-05-23, 22:57
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det var inte ett svar på frågan. Men snygg undanmanöver

Ukrainas uppgifter har för övrigt visat sig genomgående stämma under kriget gentemot oberoende källor t.ex. ISW.

Absolut och min fråga var väldigt simpel dvs om detta bekräftas så det inte går att spekulera. Om det bekräftas är det ju en väldigt framgångsrik operation av Ukraina Försvarsmakt.
Citera
2026-05-23, 23:03
Medlem
Citat:
Absolut och min fråga var väldigt simpel dvs om detta bekräftas så det inte går att spekulera. Om det bekräftas är det ju en väldigt framgångsrik operation av Ukraina Försvarsmakt.

Det är bekräftat av Ukraina.
Citera
2026-05-23, 23:16
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är bekräftat av Ukraina.

Det är ju kärnan i trådstarten så det är ju det den syftar att föra dialog om. Dvs hur stor effekt hade denna attack osv. Och jag undrade om väst hade bekräftat uppgifterna.
Citera
2026-05-23, 23:18
Medlem
Citat:
Det är ju kärnan i trådstarten så det är ju det den syftar att föra dialog om. Dvs hur stor effekt hade denna attack osv. Och jag undrade om väst hade bekräftat uppgifterna.

Åter igen. Varför betvivlar du Ukrainas uppgifter?
Citera
2026-05-24, 02:58
Medlem
Citat:

Effekt och effekt. Det är ett otroligt maktdrag Ukraina och en rejäl förnedring för Putin. Det visar att ingen riktigt går säker inne i Ryssland. Paranoian ökade definitivt något nu för Ryssarna och moral sänktes ytterligare, även om moral redan är ickeexisterande sedan tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av lont
Gud vad jag njuter. Nyheten är grädden på moset.

Ryssland klarar inte längre att ersätta de 35 000 dödade soldaterna varje månad längre. Det är den femte månaden i rad Ryssland förlorat fler soldater än vad man klarat att rekrytera.

Putin kan inte vinna och kan inte acceptera en fred i dagens läge. Över 1 miljon liv förlorade för en liten del av Ukraina leder till Putins undergång. Putin är såld. Hur han än gör.

Fy fan va gött det ska bli när han hamnar i krigsförbrytartribunalen som ska sättas upp. Putin är inte bättre än Hitler. Tycker många med mig.

Putin får väl åka till Nord Korea och smöra lite för den fete.
Citera
2026-05-24, 09:39
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Baserat på de olika intels så överväger Vlad att hämnas på Ukraina med hjälp av Oreshnik, enligt Zelenskyj. Uppgifterna verifieras fortfarande.

https://omni.se/ukraina-ryssland-tanker-attackera-med-oresjnik/a/zO4O14

Ryssarna använde tydligen ”Oresjnik” mot staden Bila Tserkva igår.
Citera
2026-05-24, 09:58
Medlem
GustavAnders avatar
Vi ser ju vad som verkligen ger kreml en orsak till att hämnas ,
det krävs ett antal döda fsb-agenter för att kreml ska svara med massiva bombningar av civila.
Citera
2026-05-24, 10:49
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Nu håller vi tummen för mer smällar på ryssjävlarna! Skit ska skit ha.
Citera
2026-05-24, 10:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
3 garage brann ned. Skador för hundratals dollar.
Citera
2026-05-24, 11:57
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce

Dessa vidriga ryssar som hämnas på civila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in