Igår, 16:24
Medlem
Jag blir snart galen. När jag scrollar upp så uppfattar webbläsaren det som att klicka tillbaka. Helt omöjligt att surfa.
Har ni några förslag?

FreeBSD 15, Fluxbox, Waterfox.
Senast redigerad av AD15 Igår kl. 16:47.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD15
Jag blir snart galen. När jag scrollar upp så uppfattar webbläsaren det som att klicka tillbaka. Helt omöjligt att surfa.
Har ni några förslag?

FreeBSD 15, Fluxbox, Waterfox.

Låter ju som en inställningsfråga. Aldrig använt Waterfox dock, så vet inte var man ska leta.
Citera
Igår, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Låter ju som en inställningsfråga. Aldrig använt Waterfox dock, så vet inte var man ska leta.

Testade Firefox-esr, samma där.
Har stängt av alla mouse gesture.
Citera
Igår, 16:37
Medlem
triptykens avatar
Sitter i waterfox nu och testar och det är inte samma här? Eller vänta Waterfox på dator eller mobil? Vilket operativssystem?

EDIT: jag är efterbliven, du sa ju det.... ooooof. sry
Citera
Igår, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
EDIT: jag är efterbliven, du sa ju det.... ooooof. sry

Det vet vi redan

Jag får testa några mer webläsare och se om felet kvarstår.

Några tips på andra webläsare?
Citera
Igår, 16:52
Medlem
Byt till Opera. Bästa skiten idag.
Citera
Igår, 16:57
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Det vet vi redan

Jag får testa några mer webläsare och se om felet kvarstår.

Några tips på andra webläsare?

Sluta mobba mig

Men seriöst kan det ha nåt med just hur scrollfunktionen i Fluxbox hanteras? Jag menar Fluxbox är ju X11 så det kan ju vara litet udda ibland med kortkommandon just.

(ska testa att installera waterfox igen här och se vad fan som händer)

EDIT: installerat och jag sitter här och scrollar som en psykopat och inget händer förutom att sidan tar slut.
Senast redigerad av triptyken Igår kl. 17:00.
Citera
Igår, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThielSerDig
Byt till Opera. Bästa skiten idag.
Opera har väldigt låga ”Privacy score”. Massvis med påtvingad skit. Så nej tack.

Förslag på webläsare som finns i pakethanteraren eller /usr/ports/ uppskattas.
Citera
Igår, 17:01
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Opera har väldigt låga ”Privacy score”. Massvis med påtvingad skit. Så nej tack.

Förslag på webläsare som finns i pakethanteraren eller /usr/ports/ uppskattas.

Zen Browser men vet inte om den finns i FreeBSD? Seriöst känns som om problemet är djupare än så. Hur gick det med andra random browsers?
Citera
Igår, 17:04
Medlem
Citat:
Sluta mobba mig

Men seriöst kan det ha nåt med just hur scrollfunktionen i Fluxbox hanteras? Jag menar Fluxbox är ju X11 så det kan ju vara litet udda ibland med kortkommandon just.

(ska testa att installera waterfox igen här och se vad fan som händer)

Jag uppskattar ditt svar, tack.

Jag funderar på hur jag skulle kunna utesluta just Fluxbox och x11.
Der känns som att det är Firefox och problemet har följt med till forken Waterfox
Citera
Igår, 17:22
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Jag uppskattar ditt svar, tack.

Jag funderar på hur jag skulle kunna utesluta just Fluxbox och x11.
Der känns som att det är Firefox och problemet har följt med till forken Waterfox

Men hur funkar det med andra browsers? Typ installera nåt lättviktigt Qutebrowser borde finnas i FreeBSD också?

För om samma sak händer där är det nåt tjavigt med Fluxbox, om det inte händer där = tjavigt i waterfox. Om det är fluxbox är det dags att gå in ... fuck vad heter dom .rc filerna för fluxbox? (antagligen inte men gissar pga Openbox) om det är waterfox kortkommandon i waterfox mm. Om DET inte funkar så är det kanske att din fluxbox skickar två kommandon när du scrollar upp, varav ett är länkat till "bakåt"?

hur är det i din filhanterare? Dom brukar ju använda samma kortkommandon? Om du scrollar upp där?

EDIT: slutade tidigt, hjälpte min morsa med datorproblem, firade med folköl - så litet slirig i logiken, sry.
Citera
Igår, 17:41
Medlem
Citat:
Men hur funkar det med andra browsers? Typ installera nåt lättviktigt Qutebrowser borde finnas i FreeBSD också?

För om samma sak händer där är det nåt tjavigt med Fluxbox, om det inte händer där = tjavigt i waterfox. Om det är fluxbox är det dags att gå in ... fuck vad heter dom .rc filerna för fluxbox? (antagligen inte men gissar pga Openbox) om det är waterfox kortkommandon i waterfox mm. Om DET inte funkar så är det kanske att din fluxbox skickar två kommandon när du scrollar upp, varav ett är länkat till "bakåt"?

hur är det i din filhanterare? Dom brukar ju använda samma kortkommandon? Om du scrollar upp där?

EDIT: slutade tidigt, hjälpte min morsa med datorproblem, firade med folköl - så litet slirig i logiken, sry.

Jag har ingen filhanterare, kör allt i terminalen.
Installerar qutebrowser i detta nu.

Du har inget att säga sry för. Kör din mor också FreeBSD?
Senast redigerad av AD15 Igår kl. 17:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in