Igår, 10:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Warhorse Studios har bekräftat att de skapar ett Sagan om Ringen-spel. Det ska bli ett stort "öppen värld-spel".
Warhorse Studios är de som står bakom "Kingdom Come".
Citat:
You might have heard the rumours, it's time to reveal what we are working on. 1. An open world Middle-earth RPG. 2. A new Kingdom Come adventure. We're excited to tell you more when the time is right"
Som en Sagan om Ringen-fantast, är detta otroligt kul. Men kommer de att lyckas? Eller kommer detta att sänka företaget?

Källa 1: https://www.gamereactor.se/warhorse-bekraftar-sagan-om-ringen-rollspel-och-uppfoljare-till-kingdom-come-deliverance-ii-1812363/
Källa 2: https://x.com/WarhorseStudios/status/2057008469920624696
Senast redigerad av GormDenGamle Igår kl. 11:01.
Citera
Igår, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Warhorse Studios har bekräftat att de skapar ett Sagan om Ringen-spel. Det ska bli ett stort "öppen värld-spel".
Warhorse Studios är de som står bakom "Kingdom Come".

Som en Sagan om Ringen-fantast, är detta otroligt kul. Men kommer de att lyckas? Eller kommer detta att sänka företaget?

Källa 1: https://www.gamereactor.se/warhorse-bekraftar-sagan-om-ringen-rollspel-och-uppfoljare-till-kingdom-come-deliverance-ii-1812363/
Källa 2: https://x.com/WarhorseStudios/status/2057008469920624696
Har potential att bli bra tror jag. Men sen samtidigt tröttsamt woke, om de fortsätter på samma spår som KCD2. Ni som vet, ni vet.
Citera
Igår, 11:28
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Har potential att bli bra tror jag. Men sen samtidigt tröttsamt woke, om de fortsätter på samma spår som KCD2. Ni som vet, ni vet.

"Muh optional, unlockable gay romance option and one arab, buhu"

Oj så woke.

Vänta bara tills du får sätta tänderna i Sagan om Ringen-franchisen anno 2026, med negeralver, förtryckta orcher som bara vill leva i fred i Rivendell med socialbidrag, inkompetenta vita män och girl bosses som räddar dagen
Citera
Igår, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
"Muh optional, unlockable gay romance option and one arab, buhu"

Oj så woke.

Vänta bara tills du får sätta tänderna i Sagan om Ringen-franchisen anno 2026, med negeralver, förtryckta orcher som bara vill leva i fred i Rivendell med socialbidrag, inkompetenta vita män och girl bosses som räddar dagen
Nja, tänkte inte bara på det. Även om det också var rätt onödigt, att du helt plötsligt kan packa bajs med din vapenbroder. Araben var väl det minsta problemet, av det som är woke, även om det också var lite störigt och taget ur luften.

Tänkte även på den judiske halvbrodern och ghettot som skohornades in i Kuttenberg, där inga judar skulle komma att bo för än 200 år eller så senare som verkliga staden Kutna är baserad på.

Sen dräller det av annat smått och ont woke skit som bara förstör den annars så ganska noggrant "verklighetstrogna" och väl faktabaserade spelupplevelsen.

Haha, du är rolig. Ja, jag tänkte mest att Warhorse inte kommer fucka upp det lika woke som jag hört (fis)Ring of Power ska vara. Orka se sån skit.
Citera
Igår, 13:45
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountBuster
Nja, tänkte inte bara på det. Även om det också var rätt onödigt, att du helt plötsligt kan packa bajs med din vapenbroder. Araben var väl det minsta problemet, av det som är woke, även om det också var lite störigt och taget ur luften.

Tänkte även på den judiske halvbrodern och ghettot som skohornades in i Kuttenberg, där inga judar skulle komma att bo för än 200 år eller så senare som verkliga staden Kutna är baserad på.

Sen dräller det av annat smått och ont woke skit som bara förstör den annars så ganska noggrant "verklighetstrogna" och väl faktabaserade spelupplevelsen.

Haha, du är rolig. Ja, jag tänkte mest att Warhorse inte kommer fucka upp det lika woke som jag hört (fis)Ring of Power ska vara. Orka se sån skit.

Jag tror världen och spelmekaniskt kommer det bli ett kanonspel, men det är Amazon (eller vem fan som äger licensen) som bestämmer innehållet. Mer negeralver och hobbitbögar åt folket med andra ord.
Citera
Igår, 13:54
Medlem
Citat:
Jag tror världen och spelmekaniskt kommer det bli ett kanonspel, men det är Amazon (eller vem fan som äger licensen) som bestämmer innehållet. Mer negeralver och hobbitbögar åt folket med andra ord.
Ajdå! Ja då är det kört. Synd.

Varför kan man inte bara göra spel och filmer som är litteraturen trogen?

Inte fan sitter jag och grinar på bristen av lattepappor i en film om Shaka Zulu…

Jävla blockmongon.
Citera
Igår, 15:35
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskoten
Finns det ens någon som gillar lotr?
För 12 år sedan var jag rätt nöjd med Shadow of Mordor men de höll referenser till böcker och filmer rätt låg utan var mest deras s k nemisissystem som var det fascinerande.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Middle-earth%3A_Shadow_of_Mordor?wprov=sfla1

Detta spel kommer jag inte köpa dag ett men sannolikt efter någon månad så ev höghastighets-patchande är färdigt.
Citera
Igår, 16:54
Medlem
Citat:

Amazon har en licens för tv-serier och eventuellt filmer. Rättigheterna tillhör faktiskt fortfarande Tolkiens stiftelse (estate). Licens för spel har/hade Embracer som även ägde Warhorse. Embracer har nu splittrats i minst två separata bolag (det är en saga i sig självt). Jag är ganska säker på att Amazon inte har det minsta lilla att göra med detta projekt.
Citera
Igår, 17:00
Medlem
Kalaskula544s avatar
Ptja, varför inte.

Blir att testa på.

Men om spelet är beroende av FSR eller DLSS för att få 60FPS i 1080P kan dom köra upp en kaktus i analet..
Citera
Igår, 17:14
Medlem
ReijoHervonens avatar
Kan nog bli bra. Warhorse är dom nya Bethesda, dom har visat att dom äger på rollspel.

Tyvärr så har Daniel Vavra, hjärnan bakom KCD lämnat Warhorse och försöker samla ihop finansiering till en Kindom Come film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in