2026-05-20, 19:55
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Vilken jävla grindvakt för Tidö du är.

Det var inte längesen som du hyllade en massinvandringssvurmande moderat på forumet.

Sluta bara låtsat att du är någon motståndare till massinvandringen till Sverige, bara lägg ner.

Fel, men skriv gärna i denna tråd:

(FB) Varför motarbetas den fantastiska Gustav Kasselstrand och AFS av andra nationalister?
Citera
2026-05-21, 00:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Exakt.
Visst jag lämnar förmodligen tidö men för AfS. Men att lämna tidö för rödgröna för att dessa saker du listar då skulle bli bättre är för mig en olöslig gåta och visar snarare på hur många maniska vänsterpropagandister vi har i tråden.

Vad ska du få ut av en röst på AfS är min fråga? SD har nu suttit som ett stödparti och vinner tidö igen så kommer de sitta i en regering och det är en jävla skillnad.
Man kommer också sitta där som gissningsvis det största partiet och låta Uffe ta statsministerklubban och det säljs inte gratis.
Citera
2026-05-21, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
En röst på Afs är ju en röst på de rödgröna.

Blågula är bättre än rödgröna. Men inte mycket bättre.
Väck med L och ge mig ett SD som måste tänka om pga ett växande AfS.
Mumma.
Citera
2026-05-21, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vad ska du få ut av en röst på AfS är min fråga? SD har nu suttit som ett stödparti och vinner tidö igen så kommer de sitta i en regering och det är en jävla skillnad.
Man kommer också sitta där som gissningsvis det största partiet och låta Uffe ta statsministerklubban och det säljs inte gratis.

Har alltid sagt att jag kommer rösta på det parti som vill minska invandringen, om dess partiledare så dansar i pride eller är kommunist. Så när man under årens lopp blivit ett etablissemangsparti som svängt i NATO, EU, abort, etc, så har man fått tugga i sig det. Det har ju tyvärr varit nödvändigt för att få medelsvensson att rösta på dem.
Nu är dock måttet rågat- jag skulle våldta mitt eget psyke om jag skulle rösta SD nu för att ”alternativet är sämre”.
Soffan hade väntat om inte Kasselstrands ord hade varit som ljuv musik i mina öron. Äntligen ett parti för mig!
Citera
2026-05-21, 06:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Har alltid sagt att jag kommer rösta på det parti som vill minska invandringen, om dess partiledare så dansar i pride eller är kommunist. Så när man under årens lopp blivit ett etablissemangsparti som svängt i NATO, EU, abort, etc, så har man fått tugga i sig det. Det har ju tyvärr varit nödvändigt för att få medelsvensson att rösta på dem.
Nu är dock måttet rågat- jag skulle våldta mitt eget psyke om jag skulle rösta SD nu för att ”alternativet är sämre”.
Soffan hade väntat om inte Kasselstrands ord hade varit som ljuv musik i mina öron. Äntligen ett parti för mig!

Lycka till men din röst kommer till 100% onte göra någon nytta alls. Kasselstrand kan säga precis vad fan som helst då de aldrig kommer behöva stå för vad de säger.
Citera
2026-05-21, 06:58
Medlem
Citat:
Lycka till men din röst kommer till 100% onte göra någon nytta alls. Kasselstrand kan säga precis vad fan som helst då de aldrig kommer behöva stå för vad de säger.
Precis, dom får igenom lika mycket som SD när man är tvungen att kompromissa, inget parti får/har fått igenom sitt partiprogram eller övriga frågor.
Citera
2026-05-21, 07:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Precis, dom får igenom lika mycket som SD när man är tvungen att kompromissa, inget parti får/har fått igenom sitt partiprogram eller övriga frågor.

Du borde inte ens ha rösträtt.
För det första, så länge ett parti inte har mer än 50% av rösterna kan de få igenom hela sitt partiprogram och nära på inte ens då.
SD har under dessa år suttit som stödparti så de har inte ens suttit i regeringen men har ändå fått upp sina frågor på bordet och även fått igenom ett antal.
Allt inom partipolitik handlar om förhandlingar, parti X får igenom Y om vi i parti XX får igenom Z.

Det finns massor mer att göra och får man nu fyra år till och då i en regering så kommer man ha möjlighet till det.

AfS däremot har under 0,5% av rösterna i valet och kommer sitta på sin avbytarbänk många år till. Den dagen du ser att ”övriga” är över 7-8% eller att man ens givit AfS en egen stapel i undersökningarna, då är det värt att lägga en röst där men tyvärr kommer de inte ens då få igenom något.
Citera
2026-05-21, 07:12
Medlem
Citat:
Du borde inte ens ha rösträtt.
För det första, så länge ett parti inte har mer än 50% av rösterna kan de få igenom hela sitt partiprogram och nära på inte ens då.
SD har under dessa år suttit som stödparti så de har inte ens suttit i regeringen men har ändå fått upp sina frågor på bordet och även fått igenom ett antal.
Allt inom partipolitik handlar om förhandlingar, parti X får igenom Y om vi i parti XX får igenom Z.

Det finns massor mer att göra och får man nu fyra år till och då i en regering så kommer man ha möjlighet till det.

AfS däremot har under 0,5% av rösterna i valet och kommer sitta på sin avbytarbänk många år till. Den dagen du ser att ”övriga” är över 7-8% eller att man ens givit AfS en egen stapel i undersökningarna, då är det värt att lägga en röst där men tyvärr kommer de inte ens då få igenom något.
Det är ju det jag syftar på, OM dom, AfS lyckas få ett samarbete och blir inröstad...
Senast redigerad av tjanska 2026-05-21 kl. 07:15.
Citera
2026-05-21, 07:16
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är ju det jag syftar på, OM dom, AfS lyckas få ett samarbete....

De kommer aldrig få till något samarbete. Vilka kommer ens vilja jobba med dem?
SD är inte längre i närheten av AfS och skulle de släppa någon fråga till AfS så skulle de bli svartlistade för många år framåt igen.
Citera
2026-05-21, 08:04
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/JgjThZM8Z8U

51:22

Tucker Carlson pratar med en person som driver ett företag som gör opinionsundersökningar och de diskuterar det nuvarande politiska landskapet och mycket av det vi diskuterar här om yngre vs äldre i opinionen m.m.

Tyckte det var intressant för tror det är ungefär samma landskap här i Sverige och som jag varit inne och analyserat lite om redan tidigare i tråden.
Citera
2026-05-21, 08:13
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
De kommer aldrig få till något samarbete. Vilka kommer ens vilja jobba med dem?
SD är inte längre i närheten av AfS och skulle de släppa någon fråga till AfS så skulle de bli svartlistade för många år framåt igen.

Oavsett bra för SD har blivit neokonservativa och ett parti för de rikaste istället för folket så AFS representerar den delen SD borde ha blivit.

Även fast ingen samarbetar med dom så är sånt parti ett hot mot SD eftersom de delar samma väljare. SD måste förstå att man sviker inte sina kärnväljare för att göra de rikaste nöjda.
Citera
2026-05-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Oavsett bra för SD har blivit neokonservativa och ett parti för de rikaste istället för folket så AFS representerar den delen SD borde ha blivit.

Även fast ingen samarbetar med dom så är sånt parti ett hot mot SD eftersom de delar samma väljare. SD måste förstå att man sviker inte sina kärnväljare för att göra de rikaste nöjda.
Men detta val handlar om att få igenom grundlagsändring om medborgarskap så alla Tidöröster behövs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in