2026-05-20, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin71
Skickar de den via post då alltså?
Ja det kommer som brev med posten. De föreslog själva att skicka USB- minne, trots att jag förklarat att jag "bara följer målet av intresse".
Citera
2026-05-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja det kommer som brev med posten. De föreslog själva att skicka USB- minne, trots att jag förklarat att jag bara följer målet av intresse.

Jag ringde och frågade och de sa att de fått till sig att de inte får lämna ut något förrän målet är helt avslutat med dom den 8 juni. Så jag gick bet.
Citera
2026-05-20, 14:20
Medlem
2560ps avatar
Släppt:

Citat:
Den man som åtalats för att ha dränkt sin fru i Sigtunafjärden för elva år sedan har släppts ur häktet. Det meddelar Attunda tingsrätt efter avslutad huvudförhandling.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/misstankt-for-mord-2015-slappt-ur-haktet.650d5975-7ed4-52f6-9afd-9c5f88b26076
Citera
2026-05-20, 14:54
Medlem
Troians avatar
För svårt att få till fällande dom i indiciemål.

Kanske det överklagas. Men inte allt för optimistisk kring att han skulle dömas i hov heller, om det går dit.
Citera
2026-05-20, 15:32
Medlem
Citat:
Jag ringde och frågade och de sa att de fått till sig att de inte får lämna ut något förrän målet är helt avslutat med dom den 8 juni. Så jag gick bet.

Då hade jag kanske tur, om hon skickade utan att veta om hon hade tillstånd.
Bara att vänta och se om det kommer hit snart och då meddelar jag direkt. Du får vänta och ringa igen den 8 juni då.
För mig känns det som att jag nästan kände T, fast det bara handlade om att jag bodde några hundra meter från deras bostad och känner flyktigt några av deras (era) vänner på annat sätt.
Brukar läsa om fall som liknar detta, men det här är ganska outstanding med tanke på tid som gått. "Det perfekta brottet"
Citera
2026-05-20, 15:33
Medlem
Citat:

Då hade jag kanske tur, om hon skickade utan att veta om hon hade tillstånd.
Bara att vänta och se om det kommer hit snart och då meddelar jag direkt. Du får vänta och ringa igen den 8 juni då.
För mig känns det som att jag nästan kände T, fast det bara handlade om att jag bodde några hundra meter från deras bostad och känner flyktigt några av deras / era vänner, på annat sätt.
Brukar läsa om fall som liknar detta, men det här är ganska outstanding med tanke på tid som gått. "Det perfekta brottet".
Citera
2026-05-20, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Släppt:

https://www.gp.se/nyheter/sverige/misstankt-for-mord-2015-slappt-ur-haktet.650d5975-7ed4-52f6-9afd-9c5f88b26076

Oj!
Det trodde jag inte!
De måste ju ha vetat från början att det inte finns något nytt att tillföra utredningen- ändå togs målet upp igen.
Tänkte då att han kommer att fällas på indicier.
Han överklagar, etc.
Senast redigerad av Marielo 2026-05-20 kl. 15:40.
Citera
2026-05-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
För svårt att få till fällande dom i indiciemål.

Kanske det överklagas. Men inte allt för optimistisk kring att han skulle dömas i hov heller, om det går dit.

Ja efter detta går det väl knappast att göra mer.
Hovrätten kanske kvarstår.
Senast redigerad av Marielo 2026-05-20 kl. 15:44.
Citera
2026-05-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja efter detta går det väl knappast att göra mer.
Hovrätten kanske kvarstår.

Sitter fan och gråter... Hörde att han släppts och ser att det nått även hit. Det gick snabbt för dem att bestämma sig. Jag kommer aldrig ALDRIG att acceptera att TS liv var såhär lite värt. Det står röda pilar i kvadrat runt honom men han ska gå fri.
Citera
2026-05-20, 16:37
Medlem
Citat:
Sitter fan och gråter... Hörde att han släppts och ser att det nått även hit. Det gick snabbt för dem att bestämma sig. Jag kommer aldrig ALDRIG att acceptera att TS liv var såhär lite värt. Det står röda pilar i kvadrat runt honom men han ska gå fri.

Förstår hur du känner.
Juridik är fyrkantigt och mycket faller utanför ramarna.
Det känns verkligen meningslöst just nu, när det fanns chans till något resultat, men det ändå stannar på sida 1.
Senast redigerad av Marielo 2026-05-20 kl. 16:50.
Citera
2026-05-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokryggen
UNT rapporterar följande från rättegången

Länk till artikeln, som antagligen är låst för ickeprenumeranter

Så som jag minns pojkens vittnesmål i FUP såg han personen utmed fasaden på det närliggande röda huset/stugan, inte på bryggan. Har UNT missuppfattat, har pojken (numera vuxen) ändrat sitt vittnesmål eller läste jag FUP slarvigt?

Jag har läst två versioner.
1. En pojke på hundpromenad såg en man ligga ner på eller nära bryggan, samma dag T försvann.
2. Läst men glömt var, att någon sett en man "stå och trycka intill ett litet hus nära bryggan". Inte uppfattat tidpunkten.

Varför ligger man ner mitt i vintern på eller nära en brygga med isvak intill? Man kan ju ha tappat något ...
Senast redigerad av Marielo 2026-05-20 kl. 16:51.
Citera
2026-05-20, 19:10
Medlem
Det var det jag sa. Tunt åtal. Indicier inget annat. Utgången väntad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här