Citat:
Ursprungligen postat av
pentium3
Jag kan inte ens föreställa mig hur det har varit för er släkt och vänner att leva alla dessa år i ovisshet i om T någonsin skulle få upprättelse eller ej. Att U sitter fortsatt häktad ser jag som ett gott tecken.
Utgången är fortfarande oviss men att han inte blev släppt i väntan på dom betyder i vart fall att det är något som kräver fundering. Hade det varit solklart att man funnit honom oskyldig så skulle han förmodligen ha blivit släppt direkt? Rätta mig gärna om jag har fel, jag är ej jurist!
Jag följde detta 2015 och blev förvånad när det drog igång igen!
Det finns risk att vittnen har påverkat varandra och att åsikter och uppfattningar angående hur det hela gick till har förändrats med åren. Klart är att U verkar ha hamnat utanför samhället efter det att han blev frisläppt första gången.
Det ska bli mycket spännande att se hur detta slutar, det känns inte säkert att han blir dömd.
I min mening så pekar väldigt mycket i utredningen mot att U har tagit livet utav T, och han lämnar orimliga förklaringar för situationer som är beklämmande för honom.
Hur som haver så kommer det oundvikligen att stötas och blötas i en högre instans så småningom.
Det har varit skitjobbigt. T är i mina tankar ofta fortfarande, flera gånger i månaden. T hade vänner och bekanta över hela landet pga sin hobby med kattuppfödningen och vi är många som nog hade velat vittna om henne, hur hon var, hennes drömmar osv. Många av oss känner inte ens varandra så vi har inte påverkat något men ändå har vi alla haft samma känsla sedan dag ett, självmord är totalt uteslutet och U är skyldig till det här. För mig räckte det att jag visste hur han varit bakåt och att T behövde bli av med sin andel i huset och deras diskussioner om det. U skulle troligen blivit tillfälligt hemlös och fått flytta hem till sin pappa för han kunde ju inte få fram pengarna. Det är skäl nog egentligen när man tänker på hur U var de sista åren.