Citat:
Ursprungligen postat av
Durochmoll
Jag tror dock att huset i Los Angels inte var försäkrat, många som råkade ut för samma sak.
Men ja den här branden känns väldigt skum. Jag har bott i flera lägenhetshus, aldrig varit med om att det börjat brinna hos någon granne i samma hus, medan andra som Gunilla råkar ut för 3 bränder i sitt liv.
Misstänker att hus 2 i LA brann ner pga den stora branden som drabbade tusentals. Ja, så pass många att inga försäkringsbolag i världen skulle ha råd att ge ersättning åt så många nedbrunna hus. Då kallas det Force majeur och möjligen hjälper staten till med något.
En annan sak är att inte så många äger sina hus i Kalifornien. Många hyr och hyr ganska länge, så de har även lite andra regler kring det än i Sverige. Finns inte på kartan att Gunilla ägde huset som brann ner, så han blev knappast utblottad av det skälet. Kan tänka mig att hon möjligen ägde det första huset, kanske en eftergift från dotterns pappa? Hon brände antagligen ner den för att få loss cash.
Huset i Sverige var väl ett arv från morsan? En bostadsrätt i... Grums? Eller vad hette hålan? Gunilla räknade miljoner men värdet låg väl snarare på hundra tusen. Så hon tuttade på för att få loss lite cash. Med hennes track record kommer pengarna räcka ett par månader, innan hon kommer att sälja sin dotter till högstbjudande.