Citat:
Ursprungligen postat av
Snittscheeer
Det är väl det att det inte fanns någon fest utan det va hennes vardagsknarkande bara.
Tvivlar ju starkt på att hon varit på en sådan med 20-30pers och ingen har lockats att läcka den nyheten. Och det är pga att någon sådan ej existerat.
En lätt genomgång av platstjänster och kontoutdrag slår hål på den myten ögonaböj samtidigt som man får adresser när hon krockade samt vart hon åkte när expressen tog henne.
Jag betvivlar inte att Katja varit på en knarkfest där det knullades på toaletten vid ett helt annat tillfälle, men jag anar att den inte gick av stapeln dagen innan hon greps.
Just förhörssvaret där Katja förklara att det inte var "en sån där prångig hall" tyder på att Katjas påhittade knarkfest modellerades på en fest där hallen verkligen var "prångig" i mina öron.
När Katja berättar om festen har inte bara hallen blivit mer i hennes smak utan hela planlösningen har blivit "öppen" på den påhittade festen.
De enda uppgifterna Katja egentligen minns om festen är att knarket flödade, plastglasen gick i kras, gästerna kom och gick om vart annat och att det var öppen planlösning och inte sån där prångig hall.
Katja som själv var 70% medvetslös, enligt henne själv (7 av 10 på en skala) kommer tydligt ihåg att det blev rester från kokain på toalettbänken när hon besökte toaletten och att hon fick med sig en "surprise goodie bag" i handväskan som tack för hennes medverkan på festen och dess aktiviteter.
Hela berättelsen om festen låter påhittad som du skriver.
Edit: Hypotetiskt tankeexperiment: Den berusade tonåringen kommer hem på natten efter en blöt fest:
Tonåringen: Ja, mamma det förkom visserligen alkohol på festen, men det jag minns är att det var öppen planlösning och sån där fula sammetstapet med medaljonger i hallen. Det såg nästan ut som en bordell. Det gick också sönder några plastglas på festen, men jag var aldrig riktigt medvetslös!
Mamma: Medaljongtapeter säger du? Gå nu genast och sov ruset av dig så utreder vi detta med särskild skyndsamhet imorgon.