2026-05-19, 14:52
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha ja och visst var det också väldigt franskt att dricka vin på barnkalas sist också?

Det är inte svårt att förstå varför hon trivs i Paris.
Citera
2026-05-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Microlabb
Det roligare är väl hur allting känns så "väldigt franskt". Häromdagen var det att dricka vin i riktiga glas på picknick som kändes väldigt franskt. I dagens inlägg är det champagne i pappmugg på ett lekland som känns väldigt franskt.
Känns allt drickande väldigt franskt för Sandra kanske?

Dricka alkohol dygnet runt verkar alltså också vara "franskt". Eller så kanske det helt enkelt är hon som misstolkat allt detta för att få dricka.
Har inte barn rätt till en "vit" tillvaro, eller vad är det man brukar prata om runt varje jul...
Hur länge ska de vara kvar där eg? Vore kanske hälsomässigt bättre att komma hem från allt det "franska"
Citera
2026-05-19, 21:46
Medlem
Reagerar ni också på att hon tar in barnvakt, för att kunna supa i lugn och ro. Samtidigt som en mamma tar med sitt barn? Varför får inte Didrik följa med?

https://sandrabeijer.elle.se/sandra-beijer/picknick-i-place-de-vosges-och-valdskonst/
Citera
2026-05-20, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oob
Reagerar ni också på att hon tar in barnvakt, för att kunna supa i lugn och ro. Samtidigt som en mamma tar med sitt barn? Varför får inte Didrik följa med?

https://sandrabeijer.elle.se/sandra-beijer/picknick-i-place-de-vosges-och-valdskonst/
Kikade in i den här tråden för att se vad folk stör sig på nu. Förvånad över att hennes alkoholkonsumtion fortfarande är huvudämne. Varför anta - gissa - att hon dricker upp till 5 glas per dag!? Och "supa"... Jag skulle också ta ett glas i solen om jag bodde i Paris. Är det inte bra att hon har barnvakt istället för att hennes son ska vara med när hon "super"? Hennes kompis kanske inte lyckades få barnvakt alt har mindre barn. De utan barn med skulle ju vidare sen så schysst att de ändå hade picknick med vännen utan barnvakt.
Citera
2026-05-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Vad sorgligt att dricka så mycket när man har en ensamhelg med sin son.

Jag har också funderat över kcal. Tror att maten som läggs på en tallrik blir till 1 måltid + 2 matlådor typ.

Hon håller sig undan solen men vräker i sig alkohol år efter år. Som ger mer rynkor och större cancerrisk…

Den som försvarar hennes drickande nu har nog aldrig sett en alkoholist i detta samhällsskikt. Alla alkoholister sitter inte på en bänk med ölmagen hängandes och knäpper upp Arboga efter Arboga.
Om hon verkligen hade alkoholproblem skulle hon knappast visa upp sitt "drickande" på bild. Tror snarare det handlar om att hon glorifierar sin tillvaro, trol sippar hon lite på ett glas vid varje tillfälle som visas, kanske det är vatten ibland.
Citera
2026-05-20, 11:01
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Kikade in i den här tråden för att se vad folk stör sig på nu. Förvånad över att hennes alkoholkonsumtion fortfarande är huvudämne. Varför anta - gissa - att hon dricker upp till 5 glas per dag!? Och "supa"... Jag skulle också ta ett glas i solen om jag bodde i Paris. Är det inte bra att hon har barnvakt istället för att hennes son ska vara med när hon "super"? Hennes kompis kanske inte lyckades få barnvakt alt har mindre barn. De utan barn med skulle ju vidare sen så schysst att de ändå hade picknick med vännen utan barnvakt.
Grabben kommer att bli självständig och omvärldsintresserad eftersom han är van vid att umgås med fler än sina föräldrar, det är en mycket god sak. Klängiga ungar som alltid ska vara med och bortskämda ungdomar som behandlar sina föräldrar som anställda är hemska.
Citera
2026-05-20, 11:03
Medlem
Första bilden i dagens inlägg ser otroligt konstig ut. Det är väldigt mycket nytt som pågår i det där ansiktet. Hon verkar ha gjort för mycket och för fort. Ser knappt ut som Sandra längre.
Citera
2026-05-20, 11:30
Medlem
Citat:
Om hon verkligen hade alkoholproblem skulle hon knappast visa upp sitt "drickande" på bild. Tror snarare det handlar om att hon glorifierar sin tillvaro, trol sippar hon lite på ett glas vid varje tillfälle som visas, kanske det är vatten ibland.

Man kan ha alkoholproblem även om man inte gömmer sitt drickande.
Citera
2026-05-20, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Man kan ha alkoholproblem även om man inte gömmer sitt drickande.
Ni som har koll på hennes drickande, dricker hon verkligen vin oftare än andra influencers? Inte för att försvara drickande på något sätt men förstår inte fixeringen vid Sandras drickande, många influencers som sitter med ett glas vin i var i varannat inlägg.
Citera
2026-05-20, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Tycker det sistnämnda i din kommentar är så ledsam. Att även när hon och D ska fika tillsammans efter föris så är alkohol inblandat. Det är liksom inte normalt...

Jag tror, precis som hon har försökt beskriva i flertalet inlägg om moderskapet, att hennes personlighet kräver mycket egentid och tid för tystnad och reflektion/tänkande eller vad man ska säga. Och i och med föräldraskapet i kombination med ett arbete där man dagligen behöver prestera något att visa upp för andra så blir det för mycket. Det är vad jag tror.

Och att alkoholen gör henne bortdomnad och avslappnad i den stressen som jobb + mammaroll kan innebära.

Jag tror också att den ökade alkoholkonsumtionen NU i Paris (i alla fall av det vi har sett) är en kombination av
1. mindre barnvaktande i Paris från hennes familj/mamma (vet att de nu hyr en främling som barnvakt pga festandet måste fortsätta även efter läggning av D, men antar att det ändå inte sker i samma utsträckning som hemma i Stockholm när mamman/mormor kan passa)
2. romantisering av alkoholen "hör till" Paris och alla som inte håller med vet inte "hur det är på kontinenten" och är "en tråkig och grå svennebanan". Det är enkelt att luta sig mot.
3. eventuellt färre ögon på sig i form av nära och kära. Här kan hon faktiskt dricka helt fritt för jag tvivlar starkt på att Björn skulle våga komma med någon form av invändning kring hennes beteende i... tja, något alls faktiskt.

Vad tror ni?
Jag tror att vi ska komma ihåg att det är en blogg/content vi ser, inte 100% hennes vardag. Ingen kan göra en sanningsenlig bedömning av hur mkt hon "dricker" utifrån en blogg. Hon vill ju visa upp det ljuva livet i Paris, klart det är vinglas med. Om det är vatten eller hur många glas hon dricker/dygn har vi ingen aning om.
Citera
2026-05-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ni som har koll på hennes drickande, dricker hon verkligen vin oftare än andra influencers? Inte för att försvara drickande på något sätt men förstår inte fixeringen vid Sandras drickande, många influencers som sitter med ett glas vin i var i varannat inlägg.

Ja det ser ut som att det är oftare och mer. Och vid lite udda tillfällen, typ när hon fikar med sonen efter förskolan. Etc etc. Samt att hon liksom verkar väldigt törstig. Man får en viss känsla när man läser att mycket handlar om jaga varje tillfälle och chans när man kan bli full.
Citera
2026-05-20, 15:56
Medlem
Citat:
Jag tror att vi ska komma ihåg att det är en blogg/content vi ser, inte 100% hennes vardag. Ingen kan göra en sanningsenlig bedömning av hur mkt hon "dricker" utifrån en blogg. Hon vill ju visa upp det ljuva livet i Paris, klart det är vinglas med. Om det är vatten eller hur många glas hon dricker/dygn har vi ingen aning om.

Fast det där är så tröttsamt att höra 🙄 om man bortser från att det är Paris, etc så dricker hon mycket och ofta och verkar jaga varje fylla. Om det mot förmodan inte skulle stämma kanske hon ska fundera på hur hon framställer sig sjäv. Det är inte bara det där lilla festliga influenser-glaset lite då och då i inläggen, det hon visar upp är något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in