2026-05-20, 08:58
Medlem
Limma skinkbits avatar
När man beställer från Amazon, E-bay eller var fan i från som helst från utlandet, hur vet man vilket fraktbolag som tar över i Sverige?
Kan man veta det om e-handelssajten inte upplyser om det?
Citera
2026-05-20, 09:05
Medlem
67arigGubbes avatar
Amazon har jag för mig att det är airme som sköter det.
Citera
2026-05-20, 09:10
Medlem
Logga in på ditt konto och klicka på "Spåra paket" vid din beställning på Amazon.
Då får du uppdaterad information om hela frakten och vilket (eller vilka) bolag som slutligen levererar till dig.

Denna service har väl alla större o seriösa handelssidor.
Spårningen sker väl via QR-koden som finns på varje paket.
Senast redigerad av bosseriks 2026-05-20 kl. 09:16.
Citera
2026-05-20, 09:33
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Amazon har jag för mig att det är airme som sköter det.

Oftast, men i bland så är det Postnord.
(Verkar som Postnord är långsammast, Airmee är snabba, när det gäller Amazon)
Citera
2026-05-20, 09:42
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Har ibland kunnat se samt fått tidigare uppdateringar om jag spårar från https://parcelsapp.com/sv
Citera
2026-05-20, 10:03
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Har ibland kunnat se samt fått tidigare uppdateringar om jag spårar från https://parcelsapp.com/sv
Lätt den bästa spårningstjänsten. Var rätt enkelt att betala för premiumversionen av appen också.
Både på hemsidan och i appen får man all information man kan tänkas vilja ha.
Citera
2026-05-20, 10:26
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Logga in på ditt konto och klicka på "Spåra paket" vid din beställning på Amazon.
Då får du uppdaterad information om hela frakten och vilket (eller vilka) bolag som slutligen levererar till dig.

Jag tänkte iofs innan man gjort sin beställning. Det kan vara avgörande för om man över huvud taget vill beställa en sak, att veta vem som levererar den.

Jag beställde nyligen en billig grej från Amazon, och det visade sig vara Early Bird som levererade den. Utomhus. På marken... Helt oskyddat. Handlar det om oömma varor för under hundralappen kan man väl chansa men inte annars.
Citera
2026-05-20, 10:35
Medlem
Limma skinkbits avatar
Nu är det för sent att redigera trådstarten, men jag tänker innan man har beställt en vara. Innan man har tracking-information osv.

Det är ofta också ganska oklart om grejerna kommer hem eller till utlämningsställe och i så fall till vilket ställe. Nu har jag lärt mig att UPS och DHL funkar bra där jag bor. Det brukar alltid gå att välja vart man vill att grejerna skickas. Instabox och Postnord är också okej, även om det ibland har gått till fel box eller till utlämningsställe på ICA istället för närmsta box.
Citera
2026-05-20, 11:02
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
När man beställer från Amazon, E-bay eller var fan i från som helst från utlandet, hur vet man vilket fraktbolag som tar över i Sverige?

Det kan du inte oftast, men det beror lite på var du bor också, fast man lär sig det till slut. Från ebay brukar det vara genom posten såvida det inte skickas via bud som dhl eller fedex men det är väl sällan. På amazon om du väljer hemleverans så är det oftast airmee/budbee som sköter det och posten också beroende på vart i landet du bor osv.
Citera
2026-05-20, 12:06
Medlem
Ted Kaczynski corp
Citera
2026-05-20, 14:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Lätt den bästa spårningstjänsten. Var rätt enkelt att betala för premiumversionen av appen också.
Både på hemsidan och i appen får man all information man kan tänkas vilja ha.
Verkligen, vad ingår i premium? Bara att man slipper reklam eller något mer?
Citera
2026-05-20, 14:10
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Verkligen, vad ingår i premium? Bara att man slipper reklam eller något mer?
Det och att man kan spåra hur många försändelser som helst samtidigt. Men jag tyckte framför allt att utvecklaren var värd ett par spänn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in