Citat:
Flyktingkrisen 2015 ligger förmodligen bakom att det var ett svalt mottagande av Ukrainska flyktingar några år senare. Vare sig män eller kvinnor var sugna på ännu en till flyktingkris, med den från 2015 så färskt i minnet. Synd säger jag. Jag hade gärna sett fler Ukrainska kvinnor och barn här. Det hade gjort gott för Sverige på en mängd olika sätt. Tack i övrigt att du förstår det snedvridna i antifeministernas resonemang om att kvinnor skulle vilja ha hit kvinnoförtryckande våldsamma kriminella eller bidragstagare. Det vill givetvis kvinnor inte. Utan är bara en löjlig myt som antifeministerna av någon anledning vill sprida.
Det jag avfärdar som en myt, är den myt antifeministerna lägger fram kring att kvinnor väntar för länge med att skaffa barn för at de vill göra karriär. Detta påstående är så dumt så att klockorna stannar! kvinnor kan nämligen dels göra både karriär och skaffa barn, parallellt. Och dels så får flertalet kvinnor barn.
Jag avfärdar antifeministernas syn på att i princip alla våldtäktsanmälningar antingen är lögner. Eller så ser de det som att kvinnan "får skylla sig själv". Båda perspektiven är knepiga.
Ja, jag har egna teorier till det kvinnohat som antifeministerna sprutar ur sig. De har inte fått ligga tillräckligt mycket. Och de är förbittrade av detta. Och tror att om kvinnor bara var livegna under män, så skulle de få varsin (vacker) kvinna, som skulle fungera som både slav och sexslav.
Det jag avfärdar som en myt, är den myt antifeministerna lägger fram kring att kvinnor väntar för länge med att skaffa barn för at de vill göra karriär. Detta påstående är så dumt så att klockorna stannar! kvinnor kan nämligen dels göra både karriär och skaffa barn, parallellt. Och dels så får flertalet kvinnor barn.
Jag avfärdar antifeministernas syn på att i princip alla våldtäktsanmälningar antingen är lögner. Eller så ser de det som att kvinnan "får skylla sig själv". Båda perspektiven är knepiga.
Ja, jag har egna teorier till det kvinnohat som antifeministerna sprutar ur sig. De har inte fått ligga tillräckligt mycket. Och de är förbittrade av detta. Och tror att om kvinnor bara var livegna under män, så skulle de få varsin (vacker) kvinna, som skulle fungera som både slav och sexslav.
Jag ifrågasätter att det är en vanlig uppfattning bland antifeminister att det sjunkande barnafödandet har ekonomiska orsaker. Många är snarast inne på din linje att det är något i tidsandan.
Oavsett är det ingen myt att det beror på ekonomi och att kvinnor skall göra karriär. Ja, många kvinnor vill ha barn och skaffar barn, men inte tillräckligt många kvinnor skaffar tillräckligt många barn och då sjunker födelsetalen. Det beror på att de prioriterar annat och att ett liv där man måste utbilda sig och jobba på samma villkor som männen inte är förenligt med att skaffa sig stora familjer utan att man då nöjer sig med två barn per kvinna.
Javisst kan man göra karriär och om allt fungerar t o m skaffa fem barn. Det är inte vad argumentet går ut på. Det handlar om att behovet av att se om sitt eget hus och prioritera andra saker över familjebildning leder till ett läge i stora tal.
De andra exemplen är också i stor mån halmgubbar.