2026-05-19, 17:45
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Dr Orion Taraban som jag lyssnar då och då på beskrev historien bakom detta att det verkliga skälet är att s.k. "ärbara kvinnor" avskyr den konkurrens som "icke-ärbara kvinnor" innebär om männens gunst. De ärbara kvinnorna gillar sin status samt det liv som de får genom att vara gifta och "ärbara" (läs återhållsamma, otillgängliga, tråkiga, frigida etc) men de hatar att män finner deras sällskap mindre roligt och hellre vill umgås med frisinninga kvinnor.

Den s.k. omtanke som de ärbara kvinnorna visar om sina systrar är bara en chimär. Hat och avundsjuka är de mer vanliga drivkrafterna bakom. Inte omtanke även om detta även gäller de flesta s.k. "godhetsknarkande" personer. De tar sig "rätten" att säga vad andra ska tycka, tänka och göra och om de (offren) inte håller med, då är det "fel" på dem. De vet inte sitt egen bästa och den godhetsknarkande människan anser sig ha rätt att ingripa. Jämför med korstågen. "Döp dig eller dö" - Men jag vill inte döpas. Jag vill inte dö. "Nej men det är bättre att du dör än lever i synd". Sedan högg man ihjäl personen. Eller som en biskop sa i kriget mot katarerna (en typ av kristna fast inte "rätt" kristendom enligt påven). "Döda dem alla. Gud känner igen sina egna".

// CC
Det här flög över mitt huvud. Jag är bara en hund som gillar albanskor. Wrong Turn, brorsan.

Fast visst, liknelser och metaforer historiskt och "samhälligt", i samväldet, finns det väl. Vissa gillar ditten andra gillar datten. Personliga preferenser och individualitet "saknas" (i)bland den gråa och mesiga massan.

Slutsatsen och horungen är; Dubbeltrubbel och double entendre. På tal om "rymdraketer" i avhandlings avhandling. Månlandningen tror vissa på medan andra tror på mångudinnor? Team Rocket.

Cash rules everything around me och gotta catch 'em all.
Citera
2026-05-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det är ju intressant om det är så att det finns nästan lika många manliga som kvinnliga sexsäljare, men jag skulle dock utgå från att 99 % av alla "köpare" är män.

En brud jag träffade trodde att någon av hennes obehagliga stalkers betalt mig för att ligga med henne.
Jag kanske är en manshora då då.
Citera
2026-05-19, 20:11
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Sex är farligt och smutsigt och skall endast få upplevas om de får bestämma hur andra skall utföra det. Svenskar in a nutshell...
Beror på att sex är dåligt. Svenskar skall dö! Inga nya svenskar skall födas. Det är agendan.
Citera
2026-05-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Första inlägget jag sett från dig som innehåller någon form av vettig argumentation och inte bara en massa ”du är en idiot som inte förstår-argument”. Dock, håller jag inte med i det du skriver avhandla.

Och en massa annat trams... hej och hå.. osv

Det är ganska talande att du efter en lång text landar i ett personangrepp istället för att faktiskt bemöta kärnan. Att säga "allt är nyanser" är inte ett argument i sig. Jag har aldrig hävdat att världen är svart-vit, jag har hävdat att friheter existerar tillsammans med ansvar och konsekvenser. Jag förstår inte hur du kan ha missat detta. Det är helt obegripligt, förstår du ens det själv?

Det är du som konsekvent undviker frågeställningen här genom att hoppa till alkohol, mat, sociala medier och filosofi om objektiv verklighet samtidigt med en stor portion att vilja kränka mig och larva dig med patetiska personangrepp. Att kalla det "dikotomt tänkande" förändrar inte att du fortfarande inte svarat på grundfrågan, var går gränsen mellan individuell frihet och samhällets ansvar?

I övrigt att diagnostisera motparten med "dikotomt tänkande" är inget argument. Det ser mest ut som att du inte lyckades bemöta sakfrågan och därför började analysera personen istället och spårade ut helt. Absolut kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, men tror du inte att detta blir allt för spretigt?
Citera
2026-05-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag tycker ditt resonemang vilar på antaganen som du inte lyckats styrka.

Vad är det för sociala kostnader, exploatering eller negativa följdeffekter som du tror skulle följa en legalisering?

Hur tror du andra länder som Danmark, Finland, Australien och Nya Zeeland har tänkt när de gjort köp av sexuella tjänster lagligt och reglerat?

Du vänder lite på bevisbördan här. Olika länder gör olika avvägningar utifrån vilka värderingar de har, vilka problem de redan har och vad de anser sig kunna hantera. Att peka på Danmark, Finland, Australien eller Nya Zeeland säger därför inte särskilt mycket i sig. Man kan lika gärna fråga hur det ser ut i resten av världen och varför majoriteten av världens länder inte har valt exakt samma väg om det nu vore en så självklar lösning. Har du funderat på det? Tänkte du på det innan du skrev din text? Det är som att skriva att dödsstraff är bra för USA har det. Kina har det och Nord Korea har det etc.

Sedan handlar frågan inte om det finns människor som frivilligt säljer sex. Det är inte där kärnan ligger. Frågan är vilka effekter som uppstår i större skala. Hur påverkas utsatta grupper? Hur påverkas människohandel och olika former av exploatering? Det är sådana saker som måste vägas in innan man reducerar hela diskussionen till "min kropp, mitt val". Rättigheter existerar inte i ett vakuum utan kommer också med ansvar och konsekvenser.

Och om legalisering enligt dig huvudsakligen är positivt så blir motfrågan ganska enkel. Påvisa vilka konkreta belägg har du för att den faktiskt minskar exploatering och sociala kostnader över tid, istället för att bara flytta runt eller förändra dem? Ge mig några vetenskapliga avhandlingar på det, tack.
Citera
2026-05-19, 22:51
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Du vänder lite på bevisbördan här. Olika länder gör olika avvägningar utifrån vilka värderingar de har, vilka problem de redan har och vad de anser sig kunna hantera. Att peka på Danmark, Finland, Australien eller Nya Zeeland säger därför inte särskilt mycket i sig. Man kan lika gärna fråga hur det ser ut i resten av världen och varför majoriteten av världens länder inte har valt exakt samma väg om det nu vore en så självklar lösning. Har du funderat på det? Tänkte du på det innan du skrev din text? Det är som att skriva att dödsstraff är bra för USA har det. Kina har det och Nord Korea har det etc.

Sedan handlar frågan inte om det finns människor som frivilligt säljer sex. Det är inte där kärnan ligger. Frågan är vilka effekter som uppstår i större skala. Hur påverkas utsatta grupper? Hur påverkas människohandel och olika former av exploatering? Det är sådana saker som måste vägas in innan man reducerar hela diskussionen till "min kropp, mitt val". Rättigheter existerar inte i ett vakuum utan kommer också med ansvar och konsekvenser.

Och om legalisering enligt dig huvudsakligen är positivt så blir motfrågan ganska enkel. Påvisa vilka konkreta belägg har du för att den faktiskt minskar exploatering och sociala kostnader över tid, istället för att bara flytta runt eller förändra dem? Ge mig några vetenskapliga avhandlingar på det, tack.

Det är inte jag som har bevisbördan. Utgångspunkten är att allt är lagligt. När något ska förbjudas så utreder man det och lägger fram ett lagförslag som riksdagen i slutändan röstar om.
Inom alla andra yrken så har vi valt att reglera marknaden eller förbjuda säljsidan.

Det är till exempel tillåtet att sälja städtjänster på en reglerad marknad. Hur skulle ett förbud av köp av städtjänster på något vis bidra till minskad exploatering av städerskor?
Citera
2026-05-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är inte jag som har bevisbördan. Utgångspunkten är att allt är lagligt. När något ska förbjudas så utreder man det och lägger fram ett lagförslag som riksdagen i slutändan röstar om.
Inom alla andra yrken så har vi valt att reglera marknaden eller förbjuda säljsidan.

Det är till exempel tillåtet att sälja städtjänster på en reglerad marknad. Hur skulle ett förbud av köp av städtjänster på något vis bidra till minskad exploatering av städerskor?

Påstår du nu att städerskor exploateras? Du menar att man ber dem komma och putsa fönsterna medan man ligger halvnaken i sängen och tittar på med en klase vinddruvor i handen? Jojo, det lät som en väldigt seriös framställning av en yrkesgrupp som ska sammanbindas i denna tråd som avser att köpa sex och huruvida man ser på det. Någon tyckte det var samma sak som ett ICA-jobb, en annan tyckte det var samma sak som att bjuda någon på en drink. En annan sa att de var välutbildade och valde detta för det är så härligt att dunka på håriga gamla gubbar med en ölmage osv. Om det hade varit så är jag ganska övertygad om att majoriteten hade tyckt så också.
Citera
2026-05-20, 07:50
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
En brud jag träffade trodde att någon av hennes obehagliga stalkers betalt mig för att ligga med henne.
Jag kanske är en manshora då då.

Det låter ju som en viss grad av paranoia ...

Och visst existerar fenomenet "gigolo", män som får betalt av kvinnor för sex, men det måste vara mikroskopiskt.
Citera
2026-05-20, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av All-the-way-77
Det låter ju som en viss grad av paranoia ...

Och visst existerar fenomenet "gigolo", män som får betalt av kvinnor för sex, men det måste vara mikroskopiskt.

Då kan en fråga sig hur det benämns när som man betalar man för att någon polare ska sätta på deras fantasi flickvän
Citera
2026-05-20, 08:11
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treviksbo
Hur kan en tjej som tycker det är fel att köpa sex medvetet välja träffa en man som köpt sex?
Jag är mannen och hon har sålt sex.
Jag har aldrig köpt av henne.
Men av en kompis till henne.
Vi har haft lite kontakt då och då på rs.
Vid påsk helgen undrade hon om ville ha sex med henne utan att betala.
Nu blev inget samlag men vi blev ett par under kort tid.
Nu är det slut och hon säger att det äcklar henne att vara med någon som köpt sex.
När frågar varför hon överhuvudtaget ville träffa mig får jag inget svar på det.

Det hon säger är inte logiskt (om man själv sålt sex kan man inte ÄCKLAS av att du har köpt). Hon säger inte hela sanningen. Det är något annat, något komplext med henne. T ex att hon inte tycker att hon är "värd" att en man blir tillsammans med henne. Eller annars möjligtvis att hon stör sig på att du haft sex med hennes kompis? Kan vara någon tjejgrej att hon inte vill ge dig sex gratis när du förut en gång betalade hennes kompis, typ.

Hon verkar ha problem. Om hon hatar sexköpare så, då borde hon väl inte jobba med dem?
Citera
2026-05-20, 08:36
Medlem
halaltarzans avatar

Konstigt resonemang. Undrar bara hur hon gör när hon träffar andra snubbar, frågar hon dem och sen litar på svaret hon får?

För ser jag på min egen bekantskapskrets så har de allra flesta köpt sex nån gång, men det är ju inget som de direkt skulle säga till sin kvinna eller dejt.

Ser för övrigt när jag googlade att ca. 10 % av männen i Sverige uppger att de köpt sex någon gång. De måste ju bara ha vänt på det hela och det egentligen ska vara ca. 10 % som inte köpt sex nån gång?
Citera
2026-05-20, 09:13
Medlem
TS är så fel då det bara var notis om trollkarlen brukade köpa av gemensamma kollegan.
Han löste ett nytt jobb åt henne så hon håller käft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in