Citat:
Det här flög över mitt huvud. Jag är bara en hund som gillar albanskor. Wrong Turn, brorsan.
Dr Orion Taraban som jag lyssnar då och då på beskrev historien bakom detta att det verkliga skälet är att s.k. "ärbara kvinnor" avskyr den konkurrens som "icke-ärbara kvinnor" innebär om männens gunst. De ärbara kvinnorna gillar sin status samt det liv som de får genom att vara gifta och "ärbara" (läs återhållsamma, otillgängliga, tråkiga, frigida etc) men de hatar att män finner deras sällskap mindre roligt och hellre vill umgås med frisinninga kvinnor.
Den s.k. omtanke som de ärbara kvinnorna visar om sina systrar är bara en chimär. Hat och avundsjuka är de mer vanliga drivkrafterna bakom. Inte omtanke även om detta även gäller de flesta s.k. "godhetsknarkande" personer. De tar sig "rätten" att säga vad andra ska tycka, tänka och göra och om de (offren) inte håller med, då är det "fel" på dem. De vet inte sitt egen bästa och den godhetsknarkande människan anser sig ha rätt att ingripa. Jämför med korstågen. "Döp dig eller dö" - Men jag vill inte döpas. Jag vill inte dö. "Nej men det är bättre att du dör än lever i synd". Sedan högg man ihjäl personen. Eller som en biskop sa i kriget mot katarerna (en typ av kristna fast inte "rätt" kristendom enligt påven). "Döda dem alla. Gud känner igen sina egna".
// CC
Den s.k. omtanke som de ärbara kvinnorna visar om sina systrar är bara en chimär. Hat och avundsjuka är de mer vanliga drivkrafterna bakom. Inte omtanke även om detta även gäller de flesta s.k. "godhetsknarkande" personer. De tar sig "rätten" att säga vad andra ska tycka, tänka och göra och om de (offren) inte håller med, då är det "fel" på dem. De vet inte sitt egen bästa och den godhetsknarkande människan anser sig ha rätt att ingripa. Jämför med korstågen. "Döp dig eller dö" - Men jag vill inte döpas. Jag vill inte dö. "Nej men det är bättre att du dör än lever i synd". Sedan högg man ihjäl personen. Eller som en biskop sa i kriget mot katarerna (en typ av kristna fast inte "rätt" kristendom enligt påven). "Döda dem alla. Gud känner igen sina egna".
// CC
Fast visst, liknelser och metaforer historiskt och "samhälligt", i samväldet, finns det väl. Vissa gillar ditten andra gillar datten. Personliga preferenser och individualitet "saknas" (i)bland den gråa och mesiga massan.
Slutsatsen och horungen är; Dubbeltrubbel och double entendre. På tal om "rymdraketer" i avhandlings avhandling. Månlandningen tror vissa på medan andra tror på mångudinnor? Team Rocket.

Cash rules everything around me och gotta catch 'em all.