Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDahmer
Hej, för nästan 2 månader sen flyttade jag in i min nuvarande lägenhet, men den gamla hyresgästen står fortfarande skriven här. Personen är en äldre senior och verkar fortfarande vara vid liv. Jag får personens brev vilket är riktigt irriterande. Jag har anmält felet på skatteverkets sida. Gjorde det för ca 2 veckor sen, men det verkar inte ha hänt någonting. Någon som har varit med om samma? Hur lång tid tog det tills den gamla hyresgästen blev borttagen från addressen?
skatteverket anmäler du till som andra påpekat i tråden.
kan dock inflika att dom är oerhört sega och det kan ta lång tid, vet en invandrare som flyttade tillbaka till Pakistan och struntade i anmäla utflytt (så gör många som bara sticker) och det tog sex år ...japp 6 År innan Skatteverket slutgiltigen ändrade personens status som "utvandrad" under dessa 6 år skickade dom regelbundet brev (dussintals!) till personens senaste kända adress (som han stack ifrån)
precis som det skulle hjälpa
Brev som kommer : även om skatteverket ändra adress kommer det fortsätta skickas olika brev då inte alla automatisk får adressändring av skatteverket, är det bara fåtal brev rekommenderas att bara dra ett streck över brevet och skriva "utflyttad adress okänd" och lägga på närmaste brevlåda (utan att betala porto givetvis för det får postnord står för)