2026-05-17, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
därefter säger helen till dråpargubben hon vill avbryta, vilket han inte är nöjd med, hon vittnar i rätten att han ringer flertal gg, vilket sönerna troligt fick vetskap om, alltså Helen bestämmer sig för att stanna i familjen vilket säkert hade lugnat ner det hela om inte gubbafan varit påstridig och ringt i mängd,,lämpligt slut på historien hade varit om kenneth åkt hem till gubbfan o gett han en jävla omgång,, o sedan styrt bort de vanartiga sönerna från händelserna,,

Lämpligast av allt hade det väl varit om denna kärlekskranka kvinna hade nöjt sig med sin make och familjeliv och att K G hade förmått hålla tassarna borta. Fast maken kanske var ett h-vete och sönerna, som du skriver, vanartiga.

Deras affär kostade dem båda ett oerhört högt pris.
K G blev kölhalad rikskändis med fängelse som följd och kvinnan förlorade två söner samt sitt rykte och var på vippen att lämna sitt äktenskap. Övriga barn (tvillingarna) kan väl inte ha mått så bra av denna bizzarra händelse heller.

Verkligen en lose-lose situation för alla.
Citera
2026-05-17, 17:30
Medlem
Citat:
kärringen har del i katastrofen definitivt, men hon har fått sitt straff!! Var så säker på hon känner stor ånger över att hon lät sig förföras av dråpargubben, Angående sönerna har jag sett 100% välfungerande föräldrar fått riktigt tokiga adhd söner,, men det brukar lugna sig med tiden,,,Men dessa grabbarna fick inte chansen,, då deras morsa lät sig förföras av en mordisk dråpare! Som inte ens när polisen kom , berättade att han avlivat 2 ungdomar!

De vanartiga sönerna vat fosterhensplacerade i tidig ålder, troligtvis för att de var alltför svåra att handskas med. Att åtminstone den äldste blev värre med tiden, inte bättre, trots stöd och resurser talar väl för sig självt. Att han var tvungen att trycka ner, slå, sparka och dödshota alla möjliga människor i hans närhet, även sin egen familj, tyder väl på stora fel i hans perdonlighet och världsbild.

Så jag tror nog att båda dessa två spån visst fick många. chanser till att lära sig fungera normalt, men de valde själva att gå en annan väg.

Tror inte KG gick ut och kollade efter att han skjutit. Kunde han verkligen ha avgjort om han dödat dem från där han stod i huset? Dessutom var det sent och mörkt.
Citera
2026-05-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
https://fup.link/tr/helsingborgs/b-5717-15
Tack så mycket!
Citera
2026-05-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Lämpligast av allt hade det väl varit om denna kärlekskranka kvinna hade nöjt sig med sin make och familjeliv och att K G hade förmått hålla tassarna borta. Fast maken kanske var ett h-vete och sönerna, som du skriver, vanartiga.

Deras affär kostade dem båda ett oerhört högt pris.
K G blev kölhalad rikskändis med fängelse som följd och kvinnan förlorade två söner samt sitt rykte och var på vippen att lämna sitt äktenskap. Övriga barn (tvillingarna) kan väl inte ha mått så bra av denna bizzarra händelse heller.

Verkligen en lose-lose situation för alla.
Om det läser alla förhör så hittar du flertalet vittnesmål som säger att pappan är en hedervärd och god person, Angående dråpargubben finns 10talet beskrivningar om att han är påträngande, påstridig tycker han har speciella rätter,,Bla skäller han ut en person för hur han anlägger sitt avlopp, Sönerna är det nästan inga i byn som vet vilka det är,,,Att sönerna var problematiska finns det gott om beskrivningar från andra håll, Gubbjäveln är ett svin, Troligen visste han precis vad han gjorde när han sköt,,o kände hämndens sötma i stunden,,,Att han avrättade sönerna till den han påstod sig älska glömde han i stunden,,,,
Citera
2026-05-18, 08:34
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Tack så mycket!
HovR över skåne och blekinge B 1928-16
https://files.catbox.moe/rkbozq.pdf
Såg att denna saknades på
https://fup.link/hr/skane
Citera
2026-05-18, 13:07
Medlem
Citat:
Om det läser alla förhör så hittar du flertalet vittnesmål som säger att pappan är en hedervärd och god person, Angående dråpargubben finns 10talet beskrivningar om att han är påträngande, påstridig tycker han har speciella rätter,,Bla skäller han ut en person för hur han anlägger sitt avlopp, Sönerna är det nästan inga i byn som vet vilka det är,,,Att sönerna var problematiska finns det gott om beskrivningar från andra håll, Gubbjäveln är ett svin, Troligen visste han precis vad han gjorde när han sköt,,o kände hämndens sötma i stunden,,,Att han avrättade sönerna till den han påstod sig älska glömde han i stunden,,,,

Jag läste fup för länge sedan. Vill minnas att KG tidigare blivit hotad och även fått spö av kvinnans make och sönerna (?) Att få nattligt besök av dessa två måste ha skrämt mannen. Om han fruktade för sitt liv tror jag inte han skulle riskera det för att dessa drägg var söner till hans gifta mätress.

Undrar varför H. drogs så till den milda grad till KG att hon nästan förlorade sin trevige man, om KG var ett svin? Hon skrev så gulliga meddelanden till honom under en lång tid. Klart han föll för henne och inte ville släppa hux flux pga hennes nycker. Riskabelt aty utveckla en utomäktenskaplig relation
på en mindre ort.
Citera
2026-05-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
HovR över skåne och blekinge B 1928-16
https://files.catbox.moe/rkbozq.pdf
Såg att denna saknades på
https://fup.link/hr/skane
Tusen tack för att du lade upp!
Citera
2026-05-18, 13:18
Medlem
Citat:
Fup finns ju, finns också fler poddar om dramat,,Jag undrar hur det slutade med åtalet mot honom avseende misshandel av barn? Han gav sig på en unge i mataffären,,

Vilket barn var det och av vilken orsak gjorde han detta?
Citera
2026-05-18, 14:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Vilket barn var det och av vilken orsak gjorde han detta?
Det låter ju bra från en hatare att inte beskriva vad som hände.

Från BLT.
Den 18 september var den elvaårige pojken på Maxi och handlade tillsammans med kompisar. Eftersom det var studiedag var de där en bra stund och sprang, enligt förhöret med pojken, i gångarna.
I förhör berättar elvaåringen att han lekte kurragömma, de gömde sig för varandra och sprang omkring.

Det var få kunder i butiken och 78-åringen letade efter en vakt som kunde säga till pojkarna. För BLT berättar han nu om händelsen.

– Jag såg hur det var ett tiotal barn som sprang genom affären. De hade som en startlinje och sen sprang de så snabbt de kunde. Samtidigt såg jag en dam med rollator. De sprang så nära henne att de rörde hennes rollator, berättar 78-åringen för BLT.

Det fanns även en äldre herre med käpp och en dam i rullstol som kunde ha blivit vält av ungarna som busade inne på Maxi.
Han tar tag i armen och tröjan på pojken och försöker fösa/dra ut honom ur butiken:
Självklart fick den lilla skitungen ont eftersom tröjan gick mot halsen och det blev polisanmälan.

Skicka ungjävlarna på uppfostringsanstalt i stället för Maxi är ingen lekplats där man springer runt som dårar och håller på att välta äldre människor.
Det är kanske snarare så att man ska skicka föräldrarna på uppfostringsanstalt så dom lär sig sätta gränser för sina odågor.

I dag kan du inte ens säga till någon annans unge för då blir du anmäld.
Citera
2026-05-19, 14:02
Medlem
Citat:
Jag läste fup för länge sedan. Vill minnas att KG tidigare blivit hotad och även fått spö av kvinnans make och sönerna (?) Att få nattligt besök av dessa två måste ha skrämt mannen. Om han fruktade för sitt liv tror jag inte han skulle riskera det för att dessa drägg var söner till hans gifta mätress.

Undrar varför H. drogs så till den milda grad till KG att hon nästan förlorade sin trevige man, om KG var ett svin? Hon skrev så gulliga meddelanden till honom under en lång tid. Klart han föll för henne och inte ville släppa hux flux pga hennes nycker. Riskabelt aty utveckla en utomäktenskaplig relation
på en mindre ort.
nja,,, gubbfan fick skador på fönstrena i kåken, Vilket han tog förgivet sönerna åstadkommit så han åkte hem till familjen kl, 7,00 dagen efter, och framförde till kenneth han skall betala 16,000 kr, detta ville inte kenneth , han föreslog att gubbjäveln skulle gå till polisen, därefter gick den kärlekstörstande kvinnan in och hämtade sönerna varpå gubbjäveln började tjafsa med dem ,, Simon knuffade då omkull honom, och sparkade honom troligen på benen,, Ingen har någonsin påstått att Kenneth har burit hand på gubbjäveln,, Angående kvinnans motiv för att så utomordentligt hjärndött blandad in en hopplös idiotgubbe så är ju detta egentligen helt outgrundlig,,,Men det är ju såna idiotgrejor kvinnor gör,,,inte första gg i världshistorien: han lyssnade på mig,, Han förstod mina känslor,, osv osv,,
Citera
2026-05-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det låter ju bra från en hatare att inte beskriva vad som hände.

Från BLT.
Den 18 september var den elvaårige pojken på Maxi och handlade tillsammans med kompisar. Eftersom det var studiedag var de där en bra stund och sprang, enligt förhöret med pojken, i gångarna.
I förhör berättar elvaåringen att han lekte kurragömma, de gömde sig för varandra och sprang omkring.

Det var få kunder i butiken och 78-åringen letade efter en vakt som kunde säga till pojkarna. För BLT berättar han nu om händelsen.

– Jag såg hur det var ett tiotal barn som sprang genom affären. De hade som en startlinje och sen sprang de så snabbt de kunde. Samtidigt såg jag en dam med rollator. De sprang så nära henne att de rörde hennes rollator, berättar 78-åringen för BLT.

Det fanns även en äldre herre med käpp och en dam i rullstol som kunde ha blivit vält av ungarna som busade inne på Maxi.
Han tar tag i armen och tröjan på pojken och försöker fösa/dra ut honom ur butiken:
Självklart fick den lilla skitungen ont eftersom tröjan gick mot halsen och det blev polisanmälan.

Skicka ungjävlarna på uppfostringsanstalt i stället för Maxi är ingen lekplats där man springer runt som dårar och håller på att välta äldre människor.
Det är kanske snarare så att man ska skicka föräldrarna på uppfostringsanstalt så dom lär sig sätta gränser för sina odågor.

I dag kan du inte ens säga till någon annans unge för då blir du anmäld.
Det du beskriver är väl dråpargubbens historia? vad jag vet lämnades en anmälan om misshandel in, det finns film på händelsen,, vore intressant att läsa fupen på detta,
Citera
2026-05-19, 16:18
Medlem
Citat:
nja,,, gubbfan fick skador på fönstrena i kåken, Vilket han tog förgivet sönerna åstadkommit så han åkte hem till familjen kl, 7,00 dagen efter, och framförde till kenneth han skall betala 16,000 kr, detta ville inte kenneth , han föreslog att gubbjäveln skulle gå till polisen, därefter gick den kärlekstörstande kvinnan in och hämtade sönerna varpå gubbjäveln började tjafsa med dem ,, Simon knuffade då omkull honom, och sparkade honom troligen på benen,, Ingen har någonsin påstått att Kenneth har burit hand på gubbjäveln,, Angående kvinnans motiv för att så utomordentligt hjärndött blandad in en hopplös idiotgubbe så är ju detta egentligen helt outgrundlig,,,Men det är ju såna idiotgrejor kvinnor gör,,,inte första gg i världshistorien: han lyssnade på mig,, Han förstod mina känslor,, osv osv,,

Nej då, det är inte vad kvinnor normalt gör, men något hos KG måste ju ha lockat (vad det nu kan ha varit) till ett detta feta fiasko där alla förlorade. KG skulle kanske ha försökt hålla haspen på. Den kärlekkranka mamman till de avlidna kanske var nog spänningssökande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in