2026-05-17, 18:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Souless
Du har ingen aning om mina planer!
Så varför tjafsar du?
Svara på min fråga eller håll käft!

DU LEVER PÅ MINA SKATTEPENGAR, HORUNGEE
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xowodim
Han kanske inte ska kalla sig IT-talang.

Han menar bara kandidat eller aspirerande IT-talang, det är rekryterarnas fel, de skriver att de letar efter IT-talanger fast det bara är vanliga arbetssökande med it-kompetens.

Citat:
Men ditt problem är din attityd.

Din är ju inte helt klockren heller så ni kanske ska hitta någonstans att böga med varandra?
Citera
Avslutad
Citat:

Klockren attityd hörru

edit: Söndagsångest?
Citera
2026-05-17, 18:29
Medlem
Citat:

Vad fan ska du göra åt det då?
Jävla loser!
Citera
2026-05-17, 18:34
Medlem
godboys avatar
Jag har då aldrig hört talas om att RoM lett till något vettigt. Trams som kostar mig och andra massa pengar.
Citera
2026-05-18, 11:41
Medlem
Jag frågar igen.
Är det någon här som gått eller går i nåt Rusta Och Matcha program som vet hur många timmar det är veckan?
Citera
2026-05-18, 13:34
Medlem
killawifes avatar
Ingen av dessa kommer att hjälpa dig. Det är bara rökridåer för att man ska kunna ha företag som stjäl pengar från det statliga.

Soluless: Det varierar. Jag gick på lernia. De hade 1 timme i veckan och ett möte på 1 timme med coach varannan vecka.
Citera
2026-05-18, 13:45
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife

Soluless: Det varierar. Jag gick på lernia. De hade 1 timme i veckan och ett möte på 1 timme med coach varannan vecka.

Bra och vettigt. Folk har ju jobb och annat att sköta än och springa på AF:s trams.
Citera
2026-05-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ingen av dessa kommer att hjälpa dig. Det är bara rökridåer för att man ska kunna ha företag som stjäl pengar från det statliga.

Hej och tack för svaret.
Citera
2026-05-19, 05:32
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Bra och vettigt. Folk har ju jobb och annat att sköta än och springa på AF:s trams.

Umm, har de verkligen det? ALLA som går på rusta & matcha är arbetslösa som tvingats dit av arbetsförmedlingen. Ingen har fast jobb.
Citera
2026-05-19, 08:24
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Umm, har de verkligen det? ALLA som går på rusta & matcha är arbetslösa som tvingats dit av arbetsförmedlingen. Ingen har fast jobb.

hahaha , nej ALLA som går på rusta och matcha är INTE arbetslösa.
Tur att rusta programmet bara är på en timme eller två i veckan max.

Ven skulle annars byta däck på min bil, bemanna biltvättarna, köra budbilar, jobba på bilverkstad,
diska och städa på krogen ?

dom jobbar svart, eller vanligast dom jobbar grått och går på akassa, soss eller aktivitetsstöd.

Om jag fick plocka 100 arbetslösa män i stockholms län , oavsett ursprung, och sätta dom på
vuxendagis mellan 0800 till 1700 så skulle MINST hälften hoppa av efter en vecka när dom insåg att
det är 100 % närvaroplikt, eller så skulle dom sova av tiden då dom jobba natt.
Dom har annat att göra.
Citera
2026-05-19, 14:06
Medlem
killawifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
hahaha , nej ALLA som går på rusta och matcha är INTE arbetslösa.
Tur att rusta programmet bara är på en timme eller två i veckan max.

Ven skulle annars byta däck på min bil, bemanna biltvättarna, köra budbilar, jobba på bilverkstad,
diska och städa på krogen ?

dom jobbar svart, eller vanligast dom jobbar grått och går på akassa, soss eller aktivitetsstöd.

Om jag fick plocka 100 arbetslösa män i stockholms län , oavsett ursprung, och sätta dom på
vuxendagis mellan 0800 till 1700 så skulle MINST hälften hoppa av efter en vecka när dom insåg att
det är 100 % närvaroplikt, eller så skulle dom sova av tiden då dom jobba natt.
Dom har annat att göra.

hahaha? Jag undrar om du ens vet vad rusta & matcha är för inget du skrev stämmer. KROM som det heter är för de som varit inskrivna på af och varit ifrån arbetsmarknaden ett tag . Det är Af som bestämmer om du får vara med och om du har arbete får du inte vara med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in