2026-05-19, 12:42
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi som vuxit upp med båtar vet att det går att pumpa ut bajs rakt i sjön, från båten.

Hade du kollat på vattnet i mikroskop så hade du spytt, eftersom det finns så många olika varelser i vattnet som du drack.

Man kan inte koka bort nått annat än typ klor... Som nog har lägre kokpunkt än vatten, och vaporiserar före vattnet.

Destillerar man så stannar alla metaller kvar i destillatorn, pga högre kokpunkt än vatten... Och så länge man inte tar det första vattnet som kommer ur destillatorn... Så slipper man även kloret... Som är ett onödigt ämne som ersatte alla kopparrör som gjorde klor onödigt.

Totalt irrelevant.
Väldigt få dricker destillerat vatten så är det bara.
Citera
2026-05-19, 12:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SphericalHamster
Totalt irrelevant.
Väldigt få dricker destillerat vatten så är det bara.

Enligt bibeln så är det väldigt få som bryr sig om vad dom dricker.
Citera
2026-05-20, 10:56
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Enligt bibeln så är det väldigt få som bryr sig om vad dom dricker.

Bibeln har precis noll med ämnet att göra. De drack bara vatten och vin. Skärp dig.
Citera
2026-05-21, 04:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Bibeln har precis noll med ämnet att göra. De drack bara vatten och vin. Skärp dig.

Bibel handlar om hur folk syndar och skapar en domedag genom att förgifta allt.
Reningsverken kan inte få bort allt flour eller medicinrester som folk har kissat ut. Folk dricker det ur kranen sen, för det ser rent ut.
Citera
2026-05-24, 01:22
Medlem
SphericalHamsters avatar
Citat:
Bibel handlar om hur folk syndar och skapar en domedag genom att förgifta allt.
Reningsverken kan inte få bort allt flour eller medicinrester som folk har kissat ut. Folk dricker det ur kranen sen, för det ser rent ut.

Inget av det där är sant.
Svara inte.
Citera
2026-05-24, 13:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Inget av det där är sant.
Svara inte.

Bibeln berättar om människor som undviker sanningen och söker efter lögnare som ljuger bra istället.

Det låter ju bra att Sverige har det renaste kranvatten i världen, men det betyder inget egentligen, och ingen statistik eller testsiffror visas upp.
Citera
2026-05-24, 13:05
Medlem
INGSOCs avatar
Jag har druckit destillerat vatten i ca 2 år för mitt kranvatten smakar skit.
Har inte upplevt några problem alls, det enda jag märkt är att mitt kranvatten smakar ännu äckligare då jag vant mig vid det destillerade.

Lägger i lite himalaya salt för att kompensera för mineral förlust samt tar multivitaminer.

Kan definitivt rekommendera till de som är nyfikna
Citera
2026-05-24, 13:16
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterJaedong
I Asien har många "reverse osmosis* apparater i köket så de får destillerat vatten direkt från kranvattnet. Man kollar hårdheten på vattnet så att det verkligen är helt rent.
RO-vatten är inte samma sak som destillerat vatten.
Citera
2026-05-27, 11:57
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Destillerat vatten är inte som kranvatten eller köpt dricksvatten på flaska. Destillerat har neutralt pH och löser upp stenar som kalk i ådror, tandsten, gallsten, osv.
Till och med skalet av kalcium runt tallkottkörteln avlägsnas effektivt av destillerat, så detta bör man ju räkna in om man vill testa destillerat, som nästan kan beskrivas som psykadeliskt på grund av detta, fast det är ju en annan form än en klassisk drog, och man drömmer bara mer och mer av destillerat.

Till och med katter med urinsten kan botas med destillerat.

Enligt all denna fakta så är det alltså typ möjligt att bota vad som helst förutom medfödda obotliga skador.

Stenarna i kroppen är lagringar av gifter, och lagringarna är alltid positivt laddade, vilket betyder trasiga och ohälsosamma laddningar.
Destillerat är negativt laddad, dvs hela laddningar som neutraliserar de obalanserade positiva laddningarna, som saknar en elektron, typ.

Se denna :;https://youtu.be/xuHR9R4um6g?si=HNOxGiAiGwRHGpG9

OBS! Destillerat suger gifter ur plast och kan inte förvaras i plastflaskor.
Endast glasflaskor med träkork gäller.
(Rent vatten finns aldrig i plastflaskor)

Destillerat är 99,99% rent, om det görs korrekt och inte nuddar plast.
Redovisa alla vetenskapliga studier du baserar detta på. Finns ingen anledning att fortsätta diskussionen förens du gjort det.
Citera
2026-05-27, 13:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Redovisa alla vetenskapliga studier du baserar detta på. Finns ingen anledning att fortsätta diskussionen förens du gjort det.

Det undrar jag å.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in