2026-05-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Extra meriterande är att personen, trots upprepade självförvållade motgångar vägrar att ge upp, utan envetet kämpar på, stark i tron på sig själv."
Kanske därför han inte vann då?
Eller? Har du noterat något annat? Kan du möjligtvis dela med dig isf? Något om hur han "envetet kämpar på, stark i tron på sig själv."?
Citera
2026-05-18, 23:16
Medlem
Att Måns saknar ryggrad har han visat med sina handlingar. Finns inget kvar att respektera där, inte. Det kvittar hur ett par konton här försöker förgylla hans person. Kan lika gärna försöka slå i oss att jorden är platt. Att ni orkar. Och tjatar om fakta och bevis, vilket kommit fram för längesedan. Dåligt minne, verkar det som.
Citera
2026-05-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
"Lögner, psykisk misshandel, manliga fnaskköp [...] lögner" (igen). Bara för att du radar upp det blir det inte mer sant.

Vilken tingsrätt har bedömt honom som olämplig vårdnadshavare? När, var, hur? Återkom gärna med detaljerna, för detta verkar helt okänt. Jag vet inget om det och pressen har inte rapporterat något?
Det stämmer till 100% att han var oduglig som vårdnadshavare. Både Tingsrätten och Hovrätten fastställde detta. Måns-Petter har gjort sitt och kastade både familj och kollegor under bussen.
Citera
2026-05-19, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Hur vet du med sådan 100 % säkerhet att inte Ciara också har använt droger eller varit otrogen? Du sitter och gissar vilt om en person men friar den andra helt utan insyn.

Tänk om orsaken till deras skilsmässa i själva verket är betydligt mer tråkig och vanlig än de smaskiga upplägg du febrilt försöker måla upp här? Det handlar med största sannolikhet om helt vanliga slitningar mellan ett par som varit tillsammans länge, med småbarnsår och speciella jobbsituationer där man till slut hade svårt att enas om hur man skulle gå vidare.

Det handlar inte om dina konspirationsteorier, och i sinom tid blir du säkert varse det när allt har lagt sig.

Att du dessutom påstår att kvinnor skulle avsky MZ är rent önsketänkande. Gå in och titta på sociala medier så ser du ganska snabbt att så inte är fallet överhuvudtaget.
Ditt försök till whataboutism bevisar att du har fel och saknar argument.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Citat:
Retorikexperten Barbro Fällman ser whataboutism som ett "fult knep" som vissa använder när de inte förfogar över några motargument i frågan som diskuteras. Hon kallar det samtidigt för "en sorts barnslig sandlåderetorik som är väldigt enkel, men svår att komma åt". Enligt Fällman kan man bemöta whataboutism, genom att hålla sig till sakfrågan, och förklara att man inser att motparten ägnar sig just åt whataboutism.
Citera
2026-05-19, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ditt försök till whataboutism bevisar att du har fel och saknar argument.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Det är ganska tragiskt att du påstår att jag saknar argument, när du är den som helt saknar svar på mina raka frågor.

Att gömma dig bakom Wikipedia-citat om fula knep är bara ett fegt sätt att slippa sakfrågan.

När Ciara själv går ut på Instagram och skriver att hon också är en orsak till skilsmässan, så kan du inte radera ut henne ur ekvationen bara för att det spräcker din egen hatagenda.

Att du kallar hennes ord för "självrannsakan" men ändå fortsätter att lägga precis all skuld på en person är en helt uppenbar sandlåderetorik. Där dina argument lyser med sin frånvaro.

Ta dig lite tid att fundera det tog ju dig ett halvt dygn ca att svara på mitt föregående inlägg.
Citera
2026-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Det är ganska tragiskt att du påstår att jag saknar argument, när du är den som helt saknar svar på mina raka frågor.

Att gömma dig bakom Wikipedia-citat om fula knep är bara ett fegt sätt att slippa sakfrågan.

När Ciara själv går ut på Instagram och skriver att hon också är en orsak till skilsmässan, så kan du inte radera ut henne ur ekvationen bara för att det spräcker din egen hatagenda.

Att du kallar hennes ord för "självrannsakan" men ändå fortsätter att lägga precis all skuld på en person är en helt uppenbar sandlåderetorik. Där dina argument lyser med sin frånvaro.

Ta dig lite tid att fundera det tog ju dig ett halvt dygn ca att svara på mitt föregående inlägg.
Du lägger verkligen ord i andras mun. Länka i stället till ett inlägg där Ciara skriver att hon är orsak till skilsmässan och inlägget där jag skulle kalla det för självrannsakan. Detta existerar bara i din fantasi.
Citera
2026-05-19, 12:07
Medlem
[quote=N.Armstark|94663587]
Det är väl bra att Ciara är självkritisk för i MånsPetters fall saknad det fullständigt.

Ber om ursäkt du valde ett ännu bättre ord än det jag angav.
Citera
2026-05-19, 12:15
Medlem
Såg honom på Willys i Staffanstorp i går , gillar tydligen inte att synas , huvtröja uppe o solglasögon
Citera
2026-05-19, 12:55
Medlem
[quote=subtleoak|95000245]
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är väl bra att Ciara är självkritisk för i MånsPetters fall saknad det fullständigt.

Ber om ursäkt du valde ett ännu bättre ord än det jag angav.
Då saknas bara hennes inlägg som du refererar till. Du väljer uppenbarligen egna ord som du lägger i andras mun så din trovärdighet är låg. Du får styrka dina påståenden med källhänvisningar härefter.
Citera
2026-05-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Såg honom på Willys i Staffanstorp i går , gillar tydligen inte att synas , huvtröja uppe o solglasögon

Det där är ju kändisskapets absolut värsta baksida. När man är privat vill man bara få vara privat, inte bli uttittad eller uthängd på nätet bara för att man går och handlar.

Det blir extra märkligt när du kritiserar detta, torstenejag. Du har ju själv skrivit i en annan tråd här på forumet att du helst vill stänga in dig och bara vara med familjen när du är ledig.

Varför är det en helt naturlig sak för dig, men något misstänksamt så fort en känd person vill ha exakt samma lugn och privatliv?

Tänk om du själv blev granskad och uthängd i ortens Facebookgrupp varje gång du handlade, tankade bilen eller gick till läkaren? Han är väl som folk är mest när han är ledig, svårare än så är det inte.
Citera
2026-05-19, 13:19
Medlem
Citat:
Det där är ju kändisskapets absolut värsta baksida. När man är privat vill man bara få vara privat, inte bli uttittad eller uthängd på nätet bara för att man går och handlar.

Det blir extra märkligt när du kritiserar detta, torstenejag. Du har ju själv skrivit i en annan tråd här på forumet att du helst vill stänga in dig och bara vara med familjen när du är ledig.

Varför är det en helt naturlig sak för dig, men något misstänksamt så fort en känd person vill ha exakt samma lugn och privatliv?

Tänk om du själv blev granskad och uthängd i ortens Facebookgrupp varje gång du handlade, tankade bilen eller gick till läkaren? Han är väl som folk är mest när han är ledig, svårare än så är det inte.
Vad är det för fel på dig , jag skriver skvaller som du anser man skall göra här, var i helvete ser du i min text kritik ?? jag tala om vad jag såg , skärp dig, Du ha inga andra inlägg alls förutom att gå i försvar för Måns, hur normalt är det ?
Citera
2026-05-19, 13:35
Medlem
Citat:

Vad heter ortens Facebookgrupp. Vill gå med i den så man får lite mer info. Har de koll på när MånsPeter tankar sin jeep?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in