2026-05-19, 08:49
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jo det är det, för man kan inte samtycka till misshandel ELLER mordförsök i Sverige. Gör hemläxan!

Här är Google Geminis svar på frågan: Kan man samtycka till strypvåld?

Euforikänsla av syrebrist? Då kan du väl köpa en flaska Glade på Hemköp och utsätta dig själv för den "euforin" din jävla idiot. Det är mer intelligent än att strypa någon annan för tillfoga "eufori" tillika risk för hjärnskada. USCH för sånna som dig!

Ja, lustgas kan man ju också använda. Men hela poängen med att göra det tillsammams är att det blir nåt intimt över det hela.
Att exempelvis ha sex samtidigt.

Var det inte liberalerna som ville förbjuda strypsex?
Vad jag vet finns det inget förbud mot det i nuläget. Då borde det vara samma sak med smisk på rumpan, att det också räknas som misshandel.
Senast redigerad av DeletedUser 2026-05-19 kl. 08:57.
Citera
2026-05-19, 10:09
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Ja, lustgas kan man ju också använda. Men hela poängen med att göra det tillsammams är att det blir nåt intimt över det hela.

Vad jag vet finns det inget förbud mot det i nuläget. Då borde det vara samma sak med smisk på rumpan, att det också räknas som misshandel.

Det är redan förbjudet enligt lag eftersom man inte kan samtycka till strypvåld. Läs mitt tidigare inlägg.
Citera
2026-05-19, 10:12
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Smisk på rumpan kan inte ge hjärnskador, idiot. Det kan inte heller leda till döden.

Men visst, om du smiskar någon sönder och samman så är det olagligt, eftersom det utgör brottsrubricering misshandel och enligt svensk lag kan man INTE samtycka till grovt våld. Se tidigare inlägg. Men nu pratar vi inte om vanlig spanking utan om normalt sex som - tvärr alltför ofta - övergår i misshandel och brutalt våld.
Citera
2026-05-20, 10:53
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Smisk på rumpan kan inte ge hjärnskador, idiot. Det kan inte heller leda till döden.

Men visst, om du smiskar någon sönder och samman så är det olagligt, eftersom det utgör brottsrubricering misshandel och enligt svensk lag kan man INTE samtycka till grovt våld. Se tidigare inlägg. Men nu pratar vi inte om vanlig spanking utan om normalt sex som - tvärr alltför ofta - övergår i misshandel och brutalt våld.

Det tar bara ca 10 sekunder att börja tappa medvetandet. Så jag menar inte att man stryper länge utan i korta omgångar.
Det krävs avsevärt längre strypvåld för att orsaka hjärnskador och död.
Citera
2026-05-20, 12:09
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Det tar bara ca 10 sekunder att börja tappa medvetandet. Så jag menar inte att man stryper länge utan i korta omgångar.
Det krävs avsevärt längre strypvåld för att orsaka hjärnskador och död.

Toppen! Vilken bra idé. Då säger vi så.

Men det är fortfarande olagligt - av en anledning. Och låt mig ännu en gång påminna om den anledningen: nämligen, att det är livsfarligt att strypa blod- och syretillförsel.

Hejdå!
Citera
Igår, 09:26
Medlem
All-the-way-77s avatar
Människan kan ju vara helt utan luft i flera minuter, exempelvis om man simmar under vattnet. Så länge man får luft igen så är det ju inget problem.

Däremot klarar ju hjärnan bara ett fåtal sekunder om blodtillförseln stängs av och efter det inträder medvetslöshet. Detta är förstås inte bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in