2026-05-18, 23:45
Medlem
Wurdizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Vad var det som hände? Känns inte som att man dör om man ”bara” slirar omkull i de hastigheterna. Måste ha frontalkrockat med något hårt?

Han slog huvudet rakt ner i asfalten. Det krävs inte särskilt mycket kraft för en dödlig utgång när det händer.
Citera
2026-05-18, 23:58
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xKurre
Vad är det för retard som lägger en sådan kommentar när det är någon som kört ihjäl sig? Samma med kommentaren ovanför denna

Bättre att han körde ihjäl sig själv än att han körde ihjäl någon annan.

Jag är inte mycket för förbud, men jag är definitivt för att göra ett undantag för elsparkcyklar. De gör mer skada än nytta.
Citera
2026-05-19, 00:18
Medlem
Tragiskt! Det som förvånar mig att det är inte ofta jag ser någon med hjälm.
Citera
2026-05-19, 00:29
Medlem
DeekinTTs avatar
Karma.

Elsparkcykel ska förbjudas. Samma med a-traktor.

Livsfara och pina på vägarna.
Citera
2026-05-19, 06:19
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Bara bra, en retard mindre som utsätter sina medmänniskor för livsfara på trottoarerna.
Håller med tidigare skribenter om förbud på dessa och även de förbannade epa-mongona som hindrar trafiken och orsakar olyckor.
Citera
2026-05-19, 06:42
Medlem
MDTAAs avatar
En person har dött i en olycka och här sitter ett flertal och tycker att det är bra.

Bara för att ni kanske inte gillar sparkcyklar så kanske det inte är så "snyggt" att sitta på ett forum och tycka att det var bra.

Eller, tycker ni att alla som dör i olika former av olyckor förtjänar det ?

Skäms
Citera
2026-05-19, 07:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Problemet är att dom går fort, skulle säga max 10--15 kmh.
15 kmh är som att springa allt dom kan för en del.
Sen ska hjälm vara ett krav också.

När det gäller epor är problemet snarare att dom går för långsamt och blockar all trafik i eller kring stan.
Varför i helvette kan dom inte få köra 50 iaf? Då skulle dom inte blocka alla andra i stan.

Det är väl ändrat så att de ska få gå ca 45 om några år.
Citera
2026-05-19, 07:33
Medlem
Oavsett vad man tycker om elsparkcyklar (jag avskyr dem, framförallt när de kommer susande med tre småungar på en enda cykel), vila i frid. Kommunen verkar älska dem så dessvärre lär fler stryka med framöver. Det är en tidsfråga innan de kör på nån gammal dam eller rakt in i en hög förskolebarn på utflykt.
Citera
2026-05-19, 07:34
Medlem
Hegamons avatar
Då har vi en DÖDSOLYCKA igen! Är det inte trimmade veteranmopeder, så är det trimmade EPA-traktorer, ATW:er eller elsparkcyklar. Tycker ju folk kör ihjäl sig som flugor på alla dessa nya fordon. Förbjud samtliga av dom fordonen!

EPA + ATW + veteranmoped + elsparkcykel + elcykel = dödsmaskiner!
Citera
2026-05-19, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
På vilket sätt är det tragiskt?

Denna 25-åring åkte antagligen i 70-100 kmh på en olaglig sparkcykel, med vilken han hade kunnat döda någon annan. Då hade det varit tragiskt.

Karma skulle jag kalla det. Nu kan de boende i Lugnvik (!) promenera tryggare på kvällarna.
Förbjud alla fordon som går fortare än 20 kmh?
Citera
2026-05-19, 08:22
Medlem
Bocconis avatar
Helt klart beklagligt, låt den unge mannen vila i frid.

Det ser säkerligen ut på liknande sätt i alla andra städer som har dessa utställda, i Östersund är staden indelad i olika områden där den tillåta hastigheten varierar. När du passerar in i en zon där hastigheten på dessa elfordon är begränsad ytterligare så gör sparkcykeln i stort sett en tvärnit ned till den bestämda hastigheten, ingen förvarning eller någon lugnare inbromsning. Om man inte är förberedd eller har en god reaktionsförmåga så kan man nog få sig en flygtur beroende på hur man har fördelat sin kroppsvikt på sparkcykeln.

I Östersund är det Ryde som har ställt ut sina elsparkcyklar. Det är inte helt okänt att elsparkcyklarna har en tendens att bete sig underligt. Jag har själv varit med om märkliga inbromsningar till att elsparkcykeln tvärdött under pågående färd.
Citera
2026-05-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Helt klart beklagligt, låt den unge mannen vila i frid.

Det ser säkerligen ut på liknande sätt i alla andra städer som har dessa utställda, i Östersund är staden indelad i olika områden där den tillåta hastigheten varierar. När du passerar in i en zon där hastigheten på dessa elfordon är begränsad ytterligare så gör sparkcykeln i stort sett en tvärnit ned till den bestämda hastigheten, ingen förvarning eller någon lugnare inbromsning. Om man inte är förberedd eller har en god reaktionsförmåga så kan man nog få sig en flygtur beroende på hur man har fördelat sin kroppsvikt på sparkcykeln.

I Östersund är det Ryde som har ställt ut sina elsparkcyklar. Det är inte helt okänt att elsparkcyklarna har en tendens att bete sig underligt. Jag har själv varit med om märkliga inbromsningar till att elsparkcykeln tvärdött under pågående färd.

Varför snackar du skit? En grön Ryde beter sig inte på det sättet du beskriver, aldrig hänt att de beter sig märkligt under färd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in