Citat:
Ursprungligen postat av
Bocconi
Det är långt ifrån struntprat, det jag tar upp i mitt tidigare inlägg förekommer. Om det är just Ryde låter jag vara osagt, gissningsvis inte. Det finns enskilda elsparkcyklar som har problem, det bör inte komma som en nyhet för dig. Det är Rydes uppgift att se till så att elsparkcyklarna som är utställda funktionerar korrekt.
Äh jah e iaf inte helt partisk kring elscootrar vilket märks. Men kan ändå se problemet med för höga hastigheter eller vart scootern bör framföras och i kombination med att inte ha hjälm så blir det ju väldigt farligt...
Hade alla kört dessa scootrar som om de var rädda om livet och andras, dvs tittar åt båda hållen innan man korsar osv (trafikvett) så hade ju skadorna och dödsfallen avsevärt minskat.
En sak jag tycker inte är bra med scootrarna är ju att accelerationen går från 0 till 25 i princip omgående.
Vilket för en ovan eller fysiskt liten person eller så klart också rutinerad åkare som inte har problem med balans eller liknande så kan bara det skapa onödiga olyckor...
Det är inte direkt naturligt eller förutsägbart för andra trafikanter, det är en riktig fara enligt mig.
Det enda som e bra är ju att de inte ska gå snabbare än 20 kmh.