Citat:
Ursprungligen postat av
Old-Crow
De flesta i Sverige har fått det sämre med Kristersson som statsminister. Mat och medicin är betydligt dyrare samtidigt som skandaler om Kristerssons slöseri med skattepengar och svågerpolitik avlöser varandra. Interna bråk och kvittningsfusk gör också att det märkbart skaver. De kör Sveriges ekonomi i botten vilket kommer att drabba oss alla och ta många år att reparera.
Jag har fått det bättre, jag känner mig tryggare och jag betalar inte en månadslön för att tanka bilen.
Vi har nu fått lägre matpriser, vi har fått lägre bränslepriser men visst, de sjuka får betala lite mer för sin medicin. De arbetslösa har också fått lägre A-kassa men det finns mängder med jobb att söka så det går alltid att lösa.
I det stora hela så har vi fortfarande fått lägre kostnader.
Högre bränslekostnader som S och framförallt MP vill se hade gjort att du betalat över 30kr/l vid pump och med det så ökar transportkostnader för företag och bränslekostnader för bönder så i och med det hade vi fått högre matpriser.
Dina utgifter hade garanterat ökat mer än vad dina bidrag minskat.
Tänk till innan du röstar. Lägg därtill att de flesta partier på vänstersidan vill öka invandringen, blev det bra sist?
Antalet skjutningar har minskat rejält sista åren. Dess siffror talar för sig själva.
https://www.svt.se/datajournalistik/skjutningar-i-sverige-ar-for-ar/
Under -25 ska man även tillägga att vi hade örebroskjutningen med över tio döda på ett bräde.
Jag har hellre en period till med tidöregeringen där nu SD också kommer ingå och inte sitta som stödparti än S, MP, V och C som slåss och inte har någon form av gemensam plan alls.