2026-05-18, 23:08
  #337
Medlem
Vann inte Sverige 😆
2026-05-18, 23:10
  #338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Kan ju aldrig tänka mig att Rasmus Dahlin skulle ansluta om Sabres ryker inatt. Han har ju slitit som ett djur för sitt klubblag och vill nog vila. Däremot hade väl andra som inte ens varit i playoff kunnat ansluta...


Samhall är anledning att de inte vill ansluta. Precis som OS när han inte gav Filip Forsberg någon istid utan var helt starstruck på lillnyllet som knappt producerade något.
2026-05-18, 23:13
  #339
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Det är ändå underhållande hockey, men man kan såklart inte ha förväntningar på detta laget. Tror de torskar i kvarten mot Finland.
Jag tål inte Hallam. Hans röst, attityd, utseende.
Han står för Tre kronorns fall.

Som det ser ut nu är det inte alls omöjligt att vi missar kvarten.


19 av 20 proffs har tackat nej. Det beror inte på att det "bara" är VM eller att det går bland alptopparna i år. Det är bara så.
2026-05-18, 23:13
  #340
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsusinomnibus
Samhall är anledning att de inte vill ansluta. Precis som OS när han inte gav Filip Forsberg någon istid utan var helt starstruck på lillnyllet som knappt producerade något.

Ja jag satt precis och funderade på varför inte Gustafsson eller Wallstedt är där. Någon av dom borde ha nappat men icke. Anton Forsberg likaså. Undra hur det är ställt med spelarrelationerna faktiskt
2026-05-18, 23:17
  #341
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Ja jag satt precis och funderade på varför inte Gustafsson eller Wallstedt är där. Någon av dom borde ha nappat men icke. Anton Forsberg likaså. Undra hur det är ställt med spelarrelationerna faktiskt
Antagligen Hallam som är problemet. Om de stora namnen tackar nej borde ju Hallam svälja sin stolthet, men icke. Vi har ett helt guldlag från JVM som förmodligen knappast skulle tacka nej.
2026-05-18, 23:29
  #342
Medlem
EnLitenkilles avatar
Vi har ju ett uselt lag. Helt sjukt.
Massor av stjärnor som inte är med.

Blir det medalj med det här laget så blir det Bragdguldet nästa.
2026-05-18, 23:33
  #343
Medlem
En dåres försvarstal.


Citat:
– Jag tycker att vi borde fått till några klara målchanser och hittat någon retur på det klara spelövertag vi har i tredje, säger Sam Hallam till Viaplay.
2026-05-18, 23:36
  #344
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Vi har ju ett uselt lag. Helt sjukt.
Massor av stjärnor som inte är med.

Blir det medalj med det här laget så blir det Bragdguldet nästa.

Någon medalj kan vi nog glömma.

Hallam och förbundsledningen ska nog vara jäkligt glada om de lyckas ta sig till kvartsfinal.

Är alldeles för många NHL-spelare som struntat i att komma. Av 80 svenska NHL-spelare därborta så väljer knappt 10 stycken att delta och då är det inte direkt de bästa heller som kommer.
2026-05-18, 23:38
  #345
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Jag tål inte Hallam. Hans röst, attityd, utseende.
Han står för Tre kronorns fall.

Som det ser ut nu är det inte alls omöjligt att vi missar kvarten.


19 av 20 proffs har tackat nej. Det beror inte på att det "bara" är VM eller att det går bland alptopparna i år. Det är bara så.
Nä Hallam är inte omtyckt av spelarna. Jag tror en hel del avstår för att de vill köra nästa år med Grönborg istället. Men hockey-VM är en rätt B grej, roligare med world cup 2028. Hade nästan varit roligare med hockey VM om nhl-spelarna inte fick vara med så det blev mer rättvist mellan lagen.
2026-05-19, 00:26
  #346
Medlem
Förstår dock inte hur folk tänker
Ja hallams tid i Tre Kronor är ett fiasko
Ja vårat lag är inte ddt bästa
Men varför klagar folk över att det är så få NHL spelare med i laget?
Ni klagar ju likt förbannat när det är bara nhl eller nästan bara nhl spelare som hemma vm förra året..
Är det inte bara och göra det bästa av situationen med laget? Och för att vara rättvis, vi har haft ett os ett 4 nations. Hade jag varit nhl spelare så hade jag känt mig mättad om jag hade spelat os/4 nations. Kan inte riktigt förstå gnälligheten ibland. Os var ju ändå huvudgrejen för nhl lirarna angående spel i tre kronor... angående Dahlin så kommer han nog inte att ansluta om dem nu förlorar mot Montreal. Snubben har slitit och efter allt han har gått igenom så.
__________________
Senast redigerad av mackanponke 2026-05-19 kl. 00:29.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in