Igår, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja menar att han har en viss störning, han är arg, han mobbar Sara, han är bitter, han dricker för mycket, detta gör ingen perfekt person.

Hatet han har gör honom illa. Han mår skit, en som mår skit har en störning.

Att ha empati är att kunna sätta sig in i en persons funktion, om än om det så är en mördare, att kunna ta en annan persons perspektiv. Att ha sympati är typ att sätta sig in i en persons som är utsatt för typ; svält genom att man själv har varit utsatt för svält. Huvudmännen i Dumpen har sympati med barn för att de själva varit utsatta som barn. Hade de empati så skulle de förstå att problematiken är komplexare än så och inte bara se problematiken enbart från de utsattas sida.

Jag har då inte sett att Patrik mobbas.

Det finns väl nivåer av empati också?
Det handlar inte bara om att de själva blivit utsatta. De flesta människor har sympati med de som blivit utsatta för sexuella övergrepp.

Har du mer medkänsla med gäddorna än med de som blir utsatta?
Citera
Igår, 17:49
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Det handlar inte bara om att de själva blivit utsatta. De flesta människor har sympati med de som blivit utsatta för sexuella övergrepp.

Tankevurpan där är att alla gäddor har inte utsatt någon.
Citera
Igår, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Sannolikheten att de inte är första gången är stor.
Även om jag vet att många i den här tråden litar på gäddornas - De var första gången.
Citera
Igår, 19:25
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69

Citat:
Sannolikheten att de inte är första gången är stor.
Även om jag vet att många i den här tråden litar på gäddornas - De var första gången.

Jag skulle snarare våga påstå att en "gädda" inte har utsatt någon, eftersom det inte krävs att man gör det för att hamna på dumpen. Det krävs enbart att man chattar med deras fiskare och dyker upp för träff.
De som faktiskt har begått övergrepp är ju även något annat, våldtäktsmän eller pedofiler exempelvis.

Vilket epitet är isåfall viktigast när man benämner någon? Vilket borde vara mest tongivande för hur personen ska behandlas?
Citera
Igår, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Jag skulle snarare våga påstå att en "gädda" inte har utsatt någon, eftersom det inte krävs att man gör det för att hamna på dumpen. Det krävs enbart att man chattar med deras fiskare och dyker upp för träff.
De som faktiskt har begått övergrepp är ju även något annat, våldtäktsmän eller pedofiler exempelvis.

Vilket epitet är isåfall viktigast när man benämner någon? Vilket borde vara mest tongivande för hur personen ska behandlas?

Det är sannolikt inte första gången de söker barn att träffa i sexuellt syfte.
Citera
Igår, 19:55
Medlem
Citat:
De driver knappast de vidare.(Las)
En bra gissning är att de inte vill fortsätta på arbetsplatsen när de blir allmänt känt.
Dålig stämning i fikarummet.
Så du drar gränsen vid ett dagis då?

Det blir nog någon form av register i framtiden. Sedan hur det ser ut går att diskutera.

Din jämförelse haltar. Dumpen är inte som vården till att börja med.
Sedan om personen själv blivit utsatt och väljer den banan. Är det nog mer sannolikt att de blir eldsjälar. Som Patrik och Sara.
Pratar inte om egna åsikter i de skedet. Om du läst på om LAS som jag sa hade du vetat det.
De kan inte avskeda någon, de som lämnat har troligen en överrenskommelse med chefen om avgång av just den anledningen du nämner. Det går inte att avskeda enligt LAS där emot finns det förhållanden som kan svika förtroendet eller göra fortsatt tjänst svår. Så som skola och dagis vilket jag påpekade. Jag drog inte någon gräns vid "dagis" så som du påstår. Jag påpekade även skola. Det rör sig om att fortsatt tjänst inte är lämplig. Medans en tjänst som lastbilsförare är en annan sak.

Det kommer inte ske något register sålänge vi är medlemmar i EU. Så du kan släppa den fantasin.

Du förstod med andra ord inte. Poängen är att hatet kan förblinda.
Citera
Igår, 20:10
Medlem
Citat:
Det är sannolikt inte första gången de söker barn att träffa i sexuellt syfte.
Bevisa påvilket sätt det skulle vara 999 gången och inte nr1 istället för ditt antagande om att alla skulle kunna ha incest.

Du kan ju börja med hur sannorlikt det är att träffa på 13-14 åringar på nätet som söker sex.

Dumpen påstår sig ha över 100 fiskare som alla chattar med x antal. De skulle alltså mer eller mindre kunna ge 4 var om året och publicera en om dagen.

Det är stor chans att de råkar komma åt en fiskare som då dessutom manipulerar och övertalar dem att begå ett brott som aldrig annars skulle ske.

Du påstår att det är sannorlikt pga att de flesta övergrepp sker i närheten. Alltså inte via nätet, de som begår dessa brott är troligen inte samma personer som begår de brotten som de som sexchattar på nätet.

Dessutom är principen att brottsprovokation till stor del inte är godkännt då de förmår folk att begå brott de aldrig annars skulle ha begått.

Så det är bra mycket större chans att de haft dåligt omdöme och blivit manipulerade att göra något de aldrig annars skulle gjort. Fiskaren är inget barn så som Meggie brukar påpeka. Utan det är en vuxen som medvetet med uppsåt ämnar att få någon att begå ett brott inget annat.
Citera
Igår, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Pratar inte om egna åsikter i de skedet. Om du läst på om LAS som jag sa hade du vetat det.
De kan inte avskeda någon, de som lämnat har troligen en överrenskommelse med chefen om avgång av just den anledningen du nämner. Det går inte att avskeda enligt LAS där emot finns det förhållanden som kan svika förtroendet eller göra fortsatt tjänst svår. Så som skola och dagis vilket jag påpekade. Jag drog inte någon gräns vid "dagis" så som du påstår. Jag påpekade även skola. Det rör sig om att fortsatt tjänst inte är lämplig. Medans en tjänst som lastbilsförare är en annan sak.

Det kommer inte ske något register sålänge vi är medlemmar i EU. Så du kan släppa den fantasin.

Du förstod med andra ord inte. Poängen är att hatet kan förblinda.

Angående LAS så menar jag att de självmant går när ryktet sprider sig.

Någon version av ett register blir det nog

Finns det fler jobb som är okej som gädda?
Lastbilschaufför vad mer?
Men skola och dagis är inte lämpligt?

Hatet kan bli en drivkraft. I alla fall har Patrik sagt det i någon intervju om jag minns rätt.
Vad menar du att man ska drivas av då?
Kärlek till gäddorna?
Citera
Igår, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Bevisa påvilket sätt det skulle vara 999 gången och inte nr1 istället för ditt antagande om att alla skulle kunna ha incest.

Du kan ju börja med hur sannorlikt det är att träffa på 13-14 åringar på nätet som söker sex.

Dumpen påstår sig ha över 100 fiskare som alla chattar med x antal. De skulle alltså mer eller mindre kunna ge 4 var om året och publicera en om dagen.

Det är stor chans att de råkar komma åt en fiskare som då dessutom manipulerar och övertalar dem att begå ett brott som aldrig annars skulle ske.

Du påstår att det är sannorlikt pga att de flesta övergrepp sker i närheten. Alltså inte via nätet, de som begår dessa brott är troligen inte samma personer som begår de brotten som de som sexchattar på nätet.

Dessutom är principen att brottsprovokation till stor del inte är godkännt då de förmår folk att begå brott de aldrig annars skulle ha begått.

Så det är bra mycket större chans att de haft dåligt omdöme och blivit manipulerade att göra något de aldrig annars skulle gjort. Fiskaren är inget barn så som Meggie brukar påpeka. Utan det är en vuxen som medvetet med uppsåt ämnar att få någon att begå ett brott inget annat.

Du har ju tydligen inte sett konfrontationerna. I princip alla chattar med fler barn än dumpens fiskare.

Vad jag menar är att de inte är första gången de tar kontakt med barn. Sedan om de sker irl eller på nätet låter jag vara osagt. Uppenbarligen vill de träffa barn på riktigt när de möter upp Dumpen.
Citera
Igår, 20:49
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Du har ju tydligen inte sett konfrontationerna. I princip alla chattar med fler barn än dumpens fiskare.

Vad jag menar är att de inte är första gången de tar kontakt med barn. Sedan om de sker irl eller på nätet låter jag vara osagt. Uppenbarligen vill de träffa barn på riktigt när de möter upp Dumpen.
Inte när fiskaren tjatar som fan på männen, det är en extremt felaktig grund. En annan sak om männen tjatar, men i fallen när männen inte vill men fiskaren tjatar som fan själv. Vad säger du om det??

Det är helt enkelt inte så svart eller vitt som du hemskt gärna vill få det till. Vidare angående jobb, finns säkert massor dom kan göra. Tror inte vi har 700+ arbetslösa gäddor nu faktiskt.

Alltid prat om rykten, kändis, blablabla. Har du läst på om hur dåligt minne vi människor har? Speciellt när det är saker vi egentligen skiter i.

Du skulle kunna möta 10 gäddor imorgon på stan, utan att ha en aning om det. Oavsett om dom är för 2 mån sedan, 12 mån sedan eller 4 år.

Vi har en extrem övertro på just minnet. Det kan du läsa på om för bryta av mot svara här inom 30 sek oavsett tid på dygnet
Citera
Igår, 20:54
Medlem
Citat:

Det handlar om hur farfar Sjöberg och Sara gnabbas som ett gammalt gift par, Putte försöker skoja till det mitt bland alla stående kukar på Dumpen och dra skämt om Saras laxeringsmedel (Patrik berättar om ringmuskeln) men i 99% av fallen så kommer Putte in helt fel och det blir magplask. Sara gillar att smälla i sig marängsviss vilket framgår tydligt på Youtubek(analen) och det tycker Putte är kul att skämta om.

Sara har ju sagt till buffeln framför kameran att han är jättekorkad (gäddan "Heta Bengt" mm) samt förbjudit honom att öppna käften om Dumpen i media så det känns ändå som att den lilla snärtan har pli på sin mobbare.

Jag tycker det är glasklart att Magica de Hex gjort klart för vem fan det är som bestämmer.
Citera
Igår, 21:45
Medlem
Citat:

Så hur många chattar med riktiga barn? Hur många säger att de snackar med andra? Hur många säger att de begått övergrepp tidigare?

Kom med fakta istället för att slänga ur dig faktalösa påståenden.

De påståendet du slängde ur dig nu går att tillämpa på en handfull av de uthängda inte övervägande.

Kom med fakta och sammanställningar ist. Du påstår att alla begått övergrepp. Bevisa det.
Ditt antagande är bara självbetjänande då du försöker stärka ett påstående med halmstrån.

Ditt grundande i att de skulle finnas ett samanhang emellan närstående/skolpersonal ger sig på barn är det samma som att alla som blivit uthängda på dumpen har begått övergrepp eller groomat riktiga barn.

Om det funnits någon form utav fakta i ditt påstående skulle de vara inlåsta eller åtalade. Vilket de inte är. Det finns ingen grund i ditt påstående och om polis trott som du skulle vi hört om fler som blir åtalade eller liknande. Sara hade slängt ur sig direkt om minsta lilla undersökning hon kunnat sniffa fram om dem. Samt folk här och Sara påstår ju att de har volountärer på polis som kan ge dem sådan info med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in