2026-05-18, 20:56
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
We were kings, conquerors and the like, mmm yes indeed.
Om man inte är fruktad så kan man inte ställa några krav på sina härskare, om du nu vill dra historiska paralleller.
"we wuz" syftar till svartas appropriering av andra människofolks historia, det blir lite dumt då Svenskar faktiskt var vikingar under vikingatiden.
Politiker kastar pengar på invandrare så de inte skall kaosa men det gör de ändå, vore det fel om svenskar använde samma typ av utpressningstaktik?
Eller skall svenskar stå i styrkt skjorta med mössan i hand medans politiker och utlänningar pissar dem i munnen?
Är du en del av "internet nigger defense force" eller?

Jo jag vet hur det ligger till. Det var ett skämt.

Dock så vill ju de som styr att vi ska sänka oss till deras nivå. För det är det enda hållet denna utvecklingen kan gå. Det är därför degraderingen av samhället händer, skolkrav överallt sänks och varför du nu har vissa svenskar som talar orten-svenska för att passa in med "de nya svenskarna". Så nej det tycker jag inte vi ska göra. Vi ska fortsätta att hålla en hög nivå och korrekt peka ut de som inte tillför positivt i samhället, både våra egna och utomstående precis som förut. Och speciellt de som ligger bakom allt detta.
Citera
2026-05-18, 21:05
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du tror alltså att de ”relativt rika” lämnat sitt land för att få bidrag? Har du tankar på att flytta till Syrien, lära dig språket och börja arbeta? Om inte; varför tror du att vi människor är så olika?

Självklart är det de "relativt rika" som har "lämnat sitt land". De riktigt, riktigt fattiga har inga sådana möjligheter.

Jag tror att människor på många sätt är lika, t.ex. vad gäller strävan att ha det så bra som möjligt. Inom en av de största invandrargrupperna i Sverige råder 80 % permanent arbetslöshet. Nedanstående citat indikerar att orsaken till den monumentala arbetslösheten inom gruppen är bristande vilja att bestrida sina egna levnadskostnader (så länge "någon annan" tvingas till detsamma). Och detta helt utan att "lära sig språket och börja arbeta" Är det för dig främmande att dessa individer väljer att "investera" i den långa och dyra resan med målet att "investeringen" skall "löna" sig?

Tolken Abdulahi Mohammed använder ett exempel från nomadlivets Somalia för att belysa det svenska bidragssystemet passiviserande inverkan:
"- När det regnar och är grönt och kamelerna ger mjölk behöver nomaderna inte anstränga sig. De diskuterar och snackar och på nätterna spelar man spel. Men när torkan kommer jobbar nomaderna hårdare än någon svensk bonde och ser till att kamelerna och korna och getterna överlever i öknen. När samma människor kommer till Sverige så regnar det hela tiden - socialbidrag, barnbidrag, bostadsbidrag och alla andra bidrag. Så det blir som i nomadlivet när det regnar och är grönt, folk sitter och tar det lugnt. Och här i Sverige kan man ta det lugnt hela året, sitta på kafé och snacka. När man har det så bra, varför ska man då jobba?
- Men, säger han, placera samma människor i England eller USA, då kickar nomadsystemet in och de blir väldigt företagsamma.
" http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/28-10-07-g%C3%B6teborgs-somalier-ett-folk-i-kris-1.1179853

Min fråga till dig kvarstår; varför anser du att svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till relativt rika ekonomiska migranter som saknar vilja och/eller förmåga att bestrida sina egna levnadskostnader?

Vidare har du inte angett vilka "internationella konventioner" det är som stipulerar att svenska skattebetalare skall tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till relativt rika ekonomiska migranter (som tillika "hotar" med kriminalitet om "deras" bidrag begränsas)?
Citera
2026-05-18, 21:08
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det kallas Proposition 47. Man kan stjäla varor upp till 950$ och då räknas det som "misdemeanor".

https://www.guidelinelaw.com/california-theft-law/

På papperet är det ju dock fortfarande ett mindre brott. Men polisen lägger inga resurser på det. Så det är i princip grönt ljus för snatteri. Man får läsa mellan raderna vad som är den praktiska effekten av detta.

Så en delstat har man lagt en propsition om att ändra snatteri från grovt brott till ett ringa brott? Det var ju inte riktigt det du påstod.

Med det sagt så håller jag med om att ett så pass högt belopp bör räknas som grov stöld snarare än ringa stöld/snatteri.
Citera
2026-05-18, 21:08
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Hennes 4 barn och deras barn kommer försörja dig när du skiter ner dig i ålderdomshemmet.

Jaha? Det är så det ligger till? "Vinsten kommer sen"?

Det "demografiska" argumentet till stöd för massinvandring av ekonomiska migranter är löjeväckande då det förutsätter att de ekonomiska migranterna arbetar och tillskapar något som tillför "systemet" någonting vilket endast förekommer i mycket begränsad utsträckning. Vidare blir ju även de ekonomiska migranterna äldre med tiden (varav många "barn" sannolikt förr än vad som vore "naturligt" m.h.t. den ålder de påstår att de har). För att "ta hand om" alla som "skiter ner sig i ålderdomshemmet" över tid så skulle invandringen tvunget öka exponentiellt och till slut så skulle hela världens befolkning befinna sig i Sverige, eller hur?
Citera
2026-05-18, 21:12
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Sveriges Radio inyervjuar en syrisk fyrabarnsmamma som går på försörjningsstöd. Hon tror att om ett bidragstak införs kommer faniljer att få så dålig ekonomi att barnen börjar snatta på ICA.

https://www.sverigesradio.se/artikel/bidragstak-kan-oka-tonarskriminalitet-varnar-storstadspolitiker

Även ledande sosse politiker som styr i Stockholm Göteborg och Malmö tror samma sak.

Jag anser atr ett bidragstak bör införas. Och om bidragsberoende nvandrarförälldrar har barn som snattar skall hela familjen utvisas. Vad bidrsr dessa familjer med till samhället annat än kostnadder? Att låta barnen snatta är väl om något brist på vandel.
Soc fallen har mer pengar i handen än en pensionär.
Citera
2026-05-18, 21:14
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Så en delstat har man lagt en propsition om att ändra snatteri från grovt brott till ett ringa brott? Det var ju inte riktigt det du påstod.

Med det sagt så håller jag med om att ett så pass högt belopp bör räknas som grov stöld snarare än ringa stöld/snatteri.

Den är redan i effekt och har varit det ett tag.
Citera
2026-05-18, 21:44
  #151
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Sveriges Radio inyervjuar en syrisk fyrabarnsmamma som går på försörjningsstöd. Hon tror att om ett bidragstak införs kommer faniljer att få så dålig ekonomi att barnen börjar snatta på ICA.

https://www.sverigesradio.se/artikel/bidragstak-kan-oka-tonarskriminalitet-varnar-storstadspolitiker

Även ledande sosse politiker som styr i Stockholm Göteborg och Malmö tror samma sak.

Jag anser atr ett bidragstak bör införas. Och om bidragsberoende nvandrarförälldrar har barn som snattar skall hela familjen utvisas. Vad bidrsr dessa familjer med till samhället annat än kostnadder? Att låta barnen snatta är väl om något brist på vandel.
Alla ersättningar som sänkt gör nu att många familjer befinner sig i denna situation att de inte klarar en miniminivå. Jag är därför inte förvånad över att olika folk som är insatta uttalar sig såhär. Regeringen försöker dra bort fokus på ersättningarna genom att ta fram exempel som inte ens håller teoretiskt och där extremexempel är så få att de inte ens finns att räkna på ena handens fingrar.
Citera
2026-05-18, 22:02
  #152
Medlem
dude2ks avatar
Haha, som att de inte gör det redan? De mördar varandra nu så det ska eskalera till snatteri.. hmm.
Citera
2026-05-18, 22:17
  #153
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jo jag vet hur det ligger till. Det var ett skämt.

Dock så vill ju de som styr att vi ska sänka oss till deras nivå. För det är det enda hållet denna utvecklingen kan gå. Det är därför degraderingen av samhället händer, skolkrav överallt sänks och varför du nu har vissa svenskar som talar orten-svenska för att passa in med "de nya svenskarna". Så nej det tycker jag inte vi ska göra. Vi ska fortsätta att hålla en hög nivå och korrekt peka ut de som inte tillför positivt i samhället, både våra egna och utomstående precis som förut. Och speciellt de som ligger bakom allt detta.
De vill att svenskarna skall upprätthålla samhällsapparaten som aktivt håller på att fasa ut dem.
Samhällsapparaten som underminerar svenskarnas ställning i deras egna land.
Om svenskarna var förnuftiga så hade de kört käppar i hjulen på hela samhällsapparaten så den stannar upp helt och hållet. Det är där svenskarnas orealiserade potential till påverkan ligger, utan svenskarnas deltagande så kommer ingenting att fungera.
Det är det enda tillvägagångssättet som fungerar mot tyranner, tyranner som fortfarande är beroende av svenskarna som mänsklig resurs.
Man kan givetvis genomföra detta på ett bra sätt utan våldsamheter eller sabotage av infrastruktur, blockera alla vägar/hamnar med tunga fordon borde ställa till det ordentligt inledningsvis.
Sen om den svenskfientliga samhällsapparaten inte tar det hela på allvar eller nyttjar våld mot den inhemska befolkningen så finns det mer intensiva metoder man kan använda sig av.
Om statsmakten sen agerar med våld så har man lyckats tvinga den svenskfientliga statsmakten att visa sitt riktiga ansikte via konfrontation, det är behövligt.
Dessa utlänningar kommer aldrig sluta snatta, råna, mörda och våldta.
De har ingen förståelse eller kärlek till Sverige och svenskarnas värld.
Kravmaskinerna vill ha mer och mer via utpressning, mer allmosor, din plånbok, din egendom, dina döttrar osv.
Om ens utpressningsförsök misslyckas så agerar man med våld.
60% etniska svenskar kvar i Sverige, resten är utlänningar.
Hur skall man reformera dessa människor?
Det är omöjligt.
Citera
2026-05-18, 23:51
  #154
Medlem
Vi ska vara tacksamma för att dessa duktiga invandrare vill ha våra bidrag. Då kan dom grilla lamm och skänka till hemlandet. Annars kommer nån svensk och kastar bidraget på mariestads eller bag in box. Det finns väl inte något bättre att kasta statskassan på?
Citera
2026-05-18, 23:51
  #155
Medlem
Inte svårt att räkna ut att om pengarna inte räcker till så tar man till andra åtgärder. Som att stjäla. Inte svårare än så!
Det gäller inte bara invandrare, vi kommer se svenskar som är arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer begå brott för att klara sig.
Jag kan förstå att det är svårt för vissa att se att människor har ekonomiska problem idag men det gör det inte mindre verkligt för det. Man behöver inte ens ha gjort något stort fel, ibland inte något fel alls för att hamna mellan stolarna och mattan rycks undan så man faller platt.
Det kan hända vem som helst.
Jag själv sitter totalt i skiten trots att jag har försökt göra alla rätt.
Citera
2026-05-18, 23:52
  #156
Medlem
mlon.eusks avatar
Som alltid är allt svenskarnas fel för att vi tvingas betala för lite bidrag till invandrarna så att de stjäl, rånar oss och säljer knark till våra barn.

Sveriges Radios hatkampanjer mot svenska folket är värre än Der Sturmers mot judarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in