2026-05-18, 18:39
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Miljöpartiet brukar föreslå totalt orealistiska ideer som förstör hela länders ekonomier.
Elon Musk är väl ingen miljöpartist?

Citat:
Ursprungligen postat av Elon Musk på X
Universal HIGH INCOME via checks issued by the Federal government is the best way to deal with unemployment caused by AI.

AI/robotics will produce goods & services far in excess of the increase in the money supply, so there will not be inflation.
Citera
2026-05-18, 18:41
Medlem
Kosmos.s avatar
Det är klart 40+ åringar kommer diskrimineras i vissa bransher.

Redan efter 35 brukar ju kroppen börja säga ifrån med diverse krämpor vilket gör många jobb som kräver mycket fysisk aktivitet svårare.

Akademiska jobb tror jag inte det är lika vanligt. Såvida man inte bytt bana och utbuidat sig i något nytt efter 40.
En 40+ akademiker med mycket erfarenhet i sitt fält lär vara eftertraktad. Vishet och också skärpa. Som sagt, lär bero på bransch och även lite andra faktorer.
Citera
2026-05-18, 19:02
Medlem
Sitter massor av proppar på olika jobb
Det är problemet
Citera
2026-05-18, 19:04
Medlem
Får väl kvotera
Idag mötte jag en blind som jobbade med hälsovård
Allt går!
Citera
2026-05-18, 19:05
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Är detta riktigt?

I så fall kan jag bara önska er Geronter lycka till.

Det där gäller bara för riktiga svenskar,övriga arbetsföra styrkan på bidrag garvar bara läppen av sig bl.a tack vare EXPRESSENS agenda de har torgfört i åratal!

Måste jag utveckla? Orkar inte längre.
Senast redigerad av Erik Öst 2026-05-18 kl. 19:28.
Citera
2026-05-18, 19:19
Medlem
Rubriken är missvisande. De som inte får jobb efter 40 har antingen inte rätt kompetens, har ett problematiskt förflutet (kriminalitet, psykisk ohälsa, många sjukskrivningar) eller samarbetssvårigheter av olika slag. Att få jobb har aldrig varit lättare än idag. Bara att gå någon yrkesutbildning där det är stor efterfrågan. Man kan få lönebidragsjobb som ett sätt att visa upp sig, mindre risk sett från arbetsgivarperspektiv.
Citera
2026-05-18, 19:26
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det där gäller bara för riktiga svenskar,övriga arbetsföra styrkan på bidrag , garvar bara läppen av sig bl.a tack vare EXPRESSENS agenda de har torgfört i åratal!

Måste jag utveckla? Orkar eller bryr mig inte längre.
Citera
2026-05-18, 19:39
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Rubriken är missvisande. De som inte får jobb efter 40 har antingen inte rätt kompetens, har ett problematiskt förflutet (kriminalitet, psykisk ohälsa, många sjukskrivningar) eller samarbetssvårigheter av olika slag. Att få jobb har aldrig varit lättare än idag. Bara att gå någon yrkesutbildning där det är stor efterfrågan. Man kan få lönebidragsjobb som ett sätt att visa upp sig, mindre risk sett från arbetsgivarperspektiv.

Åldern i sig är sällan problemets kärna utan det är andra variabler som ställer till det och då är det lätt att gömma sig bakom ålder.
Citera
2026-05-18, 19:52
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Sitter massor av proppar på olika jobb
Det är problemet
De flesta företag har idag en inhyrd samling HR-kvinnor som endast släpper igenom sådana ansökanden som de själva kan tänka sig att knulla med.
Citera
2026-05-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
De flesta företag har idag en inhyrd samling HR-kvinnor som endast släpper igenom sådana ansökanden som de själva kan tänka sig att knulla med.
Fy f-n
De släpper även igenom kopior av dem själva
Citera
2026-05-18, 20:05
Bannlyst
Men konstigt man anser man behöver ta in 100 000 tals invandrare som har sämre utbildning kunskaper då
Citera
2026-05-18, 20:10
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Ni och era barn är rätt rökta om man ser till den demografiska situationen Sverige står inför.
Folk som är över 50 står på fast mark, svenska barn som föds idag kommer att plågas
Men vad gör det, Sverige är ett individualistiskt och materialistiskt samhälle.
Nästkommande generation ser man bara som konkurrenter, bra då om man kan slå undan benen på dem.
Det kortsiktiga själviska tänket och konsumtionslusten gör så att man äter upp sitt eget folks framtid.
Sanningen är att ni förtjänar det samhälle som ligger bakom horisonten, vad är det som händer kommer ni utbrista när verkligheten konfronterar er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in