Citat:
Njae.
Den enda definitionen av hög intelligens som jag konsekvent kunnat observera är lekfullhet. Det finns inga dumma människor som är lekfulla, och det finns ingen lekfull människa som är dum i huvudet. Kan du garva åt allt, "som är kul", då har du garanterat en IQ över 130. Detta är så nära en observerbar sanning man kommer.
Det tragikomiska med detta är att de som är precis under gränsen för högintellektuella är de som är seriösast av alla.
Slutsats: Tar du något seriöst är du i princip dum i huvudet.
Det tragikomiska med detta är att de som är precis under gränsen för högintellektuella är de som är seriösast av alla.
Slutsats: Tar du något seriöst är du i princip dum i huvudet.
Korkade kan vara lekfulla med någon fånig lek, som t ex de som vill bli kända BARA för att bli kända även om de visar att de är helkorkade i någon dokusåpa.
Och de skrattar åt mycket enkla saker som att någon halkar på ett bananskal,
medan intelligenta förstår intelligenta skämt.
((T ex gjorde jag som 23-åring en kandidat till 1900-talets praktikal joke då jag gick in i en gymnasieskola och hittade på att jag var elev där (innan allt var datoricerat). Hälsade t o m på rektorn och frågade hur de kunde ha sådan skitordning, eftersom de inte hittade att jag skulle vara där haha
(Det tar 20-25 minuter att berätta hela och det måste ha varit roligt eftersom halvfulla på övre halvan av intelligensdelen av befolkningen lyssnade så länge.)
Det krävde mycket tänkande, planering och träning att komma på hur det skulle kunna hålla utan att bli påkommen under den vecka jag var där. Hade sparat en veckas semester för det här
Citat:
Typiskt Trumpfans, men att kalla dem "korkade" är ju sant
Citat:
Njae. Det finns olika intelligensformer, men inte fler än vad det finns bara för att någon tycke det 
En helknäpp sak är en del "intelligenstester" mäter KUNSKAP!
T ex en smart bushman är ju inte mindre intelligent för att han inte vet vilken som är USAs huvudstad.
NYFIKENHET, VILJA LÄRA SIG NYTT och TÄNKA ut nya lösningar är viktiga delar av den TYP av intelligens som jag tycker är viktigast - eftersom det är den typ jag har

Medan två av mina kompisar är mycket intelligenta inom sina specialområden. En av dem t o m bland de bästa i världen i hans nisch, men båda begriper ingenting om psykologi och hur man gör för att få bra mänskliga relationer. En av dem erkänner att han inte har någon fantasi, han letar i sitt superminne efter någon liknande situation redan gjort så man kan diskutera om det är intelligens.
Håller med.
Citat:
Fast å andra sidan blir ju världen sämre om man inte rättar korkade påståenden
som andra läser och kan bli lurade av...