2026-05-15, 17:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Extra intressant är samtalet med Urban Pettersson.
Han ger oss en färsk inblick i det äckliga manövrerande som ständigt försiggår bakom kulisserna hos SD.

I kommunvalet är spärren 2% och det vore verkligen kul om väljarna kan tänka sig att rycka undan stolarna från ett antal 8-klöver-politiker.
En intervju med den väldigt sympatiska Urban Pettersson efter Alternativ för Sveriges torgmöte i Karlstad på 1 maj:
Citat:
🇸🇪 "Nu har jag gått över till Alternativ för Sverige!"

‼️ Urban Pettersson om beslutet att lämna SD och istället kandidera för AFS i höstens val. Urban kandiderar nu i kommunalvalet i Filipstad – och tror att Alternativ för Sverige har goda chanser att ta mandat.
https://www.youtube.com/watch?v=nCPJcL13vlE
Citera
2026-05-15, 18:02
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Okej. Jag gillar varken Dan Eriksson, Marcus Follin, Nick Alina, Christian Peterson eller Jeff Ahl. Fem stycken idioter som borde ägna sig åt någonting annat än vad de gör just nu. Stora namn som jag är ganska säker på kommer att rösta på Alternativ för Sverige i höstens val är Björn Björkqvist, Daniel Friberg och Jonas De Geer.

Nick Alinia och Christian Peterson är hjältar och superheta i debatten och samhället. Nick tvingas dessutom ha polisskydd på grund av vänsterfittor och Hamas-vurmare. Vad fan har gubbarna Björn Björkqvist, Daniel Friberg och Jonas De Geer gjort de senaste 10 åren? Länge sedan någon lyssnade på dem.
Citera
2026-05-16, 10:28
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=nCPJcL13vlE

Trots 11 år inom kommunal toppolitik, har Urban väldigt svårt att formulera sig, än mindre formulera ett politiskt ställningstagande. Han stakar sig och hasplar ur sig ofullständiga meningar. Varför har han lämnat SD? Tfa "falangstrider". Det upprepar han flera ggr, men han definierar inte begreppet och förklarar inte vad han menar. Rent sakpolitiskt har han inga invändningar öht mot SD. Varför har denne SD:are valt att ansluta sig till AfS och varför är han beredd att investera sid tid till att bygga upp AfS kommunalpolitiskt i Filipstad? Det berättar han inte. Kontentan blir att AfS=SD minus "falangstrider". Ren nonsens. Både Urban och AfS partiledare är därtill överens om att SD:s medlemmar kan fortsätta att rösta på SD i riksdagsvalet och överväga AfS i kommunalvalet.
Citera
2026-05-17, 10:28
Medlem
Haddock93s avatar
Tror AfS har stor potential att växa starkt här i och med många av SDs kärnväljare som är missnöjda med att massinvandringen och folkmordet på vår kultur och etnicitet fortsätter pågå under Tidö där SD är störst. De kunde inte leverera på sin viktigaste fråga och direkt svek svenska folket.

Jag förväntade mig ett helt stopp på massinvandringen men också återvandring i stor skala. Jag fick mer indier och lönedumpning..

Nej alla i 8-klövern är lika dåliga så jag har inget annat val än att chansa på AfS. Finns inget annat alternativ.

Tror fler unga killar tänker som mig. Om man gör en bra valrörelse så tror jag man har chans att spräcka spärren likt SD gjorde förut.
Citera
2026-05-17, 13:40
Medlem
Tjena_67s avatar
Vem hade varit bäst som chef? Kasselstrand eller Widding?
Citera
2026-05-18, 00:20
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror AfS har stor potential att växa starkt här i och med många av SDs kärnväljare som är missnöjda med att massinvandringen och folkmordet på vår kultur och etnicitet fortsätter pågå under Tidö där SD är störst. De kunde inte leverera på sin viktigaste fråga och direkt svek svenska folket.

Jag förväntade mig ett helt stopp på massinvandringen men också återvandring i stor skala. Jag fick mer indier och lönedumpning..

Nej alla i 8-klövern är lika dåliga så jag har inget annat val än att chansa på AfS. Finns inget annat alternativ.

Tror fler unga killar tänker som mig. Om man gör en bra valrörelse så tror jag man har chans att spräcka spärren likt SD gjorde förut.

Om du trodde något annat med Moderaterna i ledning är du ärligt talat dum i huvudet. Det var som bekant under Reinfelds ledning vi "öppnade våra hjärtan" och det är precis detta som Moderaterna vill. Ha fler utlänningar som tar jobben till lägre lön.
Citera
2026-05-18, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vem hade varit bäst som chef? Kasselstrand eller Widding?

Eh att du ens behöver fråga så ifrågasätter jag var du står politiskt till att börja med. Snacka om äpplen och päron.
Citera
2026-05-18, 13:53
Medlem
Lumbagos avatar
Det var inplanerat att Kasselstrand skulle möta MUF:s ordförande Douglas Thor i en debatt om invandring.
Nu har Douglas Thor hoppat av.
Har han kommit till insikt, att han saknar argument för att försvara massinvandringen?
Citat:
DOUGLAS THOR FEGADE UR!

Nu på fredag skulle jag ha mött MUF:s ordförande Douglas Thor i en debatt om invandringen, i Youtube-kanalen Oskyddat samtal.

Men nu fick jag plötsligt beskedet att han ställer in sin medverkan (och vill inte debattera mot mig vid något annat tillfälle heller).

Jag kan tyvärr inte säga att jag är förvånad. Jag kände på mig hela tiden att han skulle fega ur. Han är trots allt moderat, och de är inte direkt kända för att stå vid sitt ord. Men hade det inte varit enklare för oss alla om Thor redan från första början hade sagt nej?
https://x.com/gustavkassel/status/2056326161865605579
Citera
2026-05-18, 15:45
Medlem
Haddock93s avatar
Afs har verkligen guldläge här.

SD har totalt sålt ut sin väljarbas och många är politiskt hemlösa. De känner sig inte hörda på vänstersidan för de är alldeles för liberala med massinvandring men känner sig inte heller hörd från Tidö som fortsätter importera tredje världen. Nu indier.

Nationalism är framtiden, om AfS positioner sig som nationalister men mer vänster än höger tror jag att de kan gå väldigt bra i valet.
Citera
2026-05-18, 15:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
Det var inplanerat att Kasselstrand skulle möta MUF:s ordförande Douglas Thor i en debatt om invandring.
Nu har Douglas Thor hoppat av.
Har han kommit till insikt, att han saknar argument för att försvara massinvandringen?

https://x.com/gustavkassel/status/2056326161865605579

De känner sig pressade. De vill inte ge luft eller exponering till AfS.

De vet själva att de svikit väljarna kring massinvandring och om det finns ett parti som kan locka många så är det AfS. Om de vet att de finns.
Citera
2026-05-18, 15:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Afs har verkligen guldläge här.

SD har totalt sålt ut sin väljarbas och många är politiskt hemlösa. De känner sig inte hörda på vänstersidan för de är alldeles för liberala med massinvandring men känner sig inte heller hörd från Tidö som fortsätter importera tredje världen. Nu indier.

Nationalism är framtiden, om AfS positioner sig som nationalister men mer vänster än höger tror jag att de kan gå väldigt bra i valet.

Citat:
De känner sig pressade. De vill inte ge luft eller exponering till AfS.

De vet själva att de svikit väljarna kring massinvandring och om det finns ett parti som kan locka många så är det AfS. Om de vet att de finns.

Varför vägrar du nämna Örebropartiet?
Citera
2026-05-18, 16:42
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Varför vägrar du nämna Örebropartiet?
Jag vill inflika att:
1. Trådens ämne verkar vara Alternativ för Sverige.
2. Det var Kasselstrand som skulle mött MUF:s ordförande Douglas Thor i en debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in