2026-05-18, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anorto
778 har varit bovärd samtidigt som han haft sjukersättning.

Kan bovärdandet varit ett kravlöst "muppjobb" för att han ska "ta sig ut"? Är ju jättesvårt att få sjukersättning, så verkar konstigt om han fått det så snabbt efter att han varit bovärd och normalt sätt ska det inte gå att kombinera ersättning med jobb.

778
Senast redigerad av Florman 2026-05-18 kl. 08:25.
Citera
2026-05-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
#779 det är ändå otroligt bra att de lyckades ha ett sansat samtal. Jag tycker att nivån har höjts lite jämfört med de mest rabiata konfrontationerna där Sara bara skriker "ska du våldta ett baaaarn?".

779 Småkul gädda ändå. Rygga bakåt, spärra upp ögonen och pafft utbrista "VA, haaaar jag deeee" när gädderiet presenterades var hans metod. Demens deluxe eller trams deluxe
Citera
2026-05-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Kan bovärdandet varit ett kravlöst "muppjobb" för att han ska "ta sig ut"? Är ju jättesvårt att få sjukersättning, så verkar konstigt om han fått det så snabbt efter att han varit bovärd och normalt sätt ska det inte gå att kombinera ersättning med jobb.

778

Han har garanterat svartjobbat som bovärd, (med tanke på hyreshusets skick, lär inte hyresvärden vara angelägen om att betala vita löner) samtidigt som han har sjukersättning. Hoppas någon anmäler kräket till Försäkringskassan för detta.
Citera
2026-05-18, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
#778 varför är man inte förvånad? Dumpen raggar upp psykiskt nedsatta och lättlurade. Är det den här typen av casonovor som vi ska oroa oss för är häradsbetäckare?

Resonerar du likadant kring andra potentiella brott?

Vi brukar inte avfärda försök, eller ens potentiella försök, eller antydningar, till brott för att personen verkar naiv, korkad, socialt efterbliven, saknar självinsikt, bara har spelat tuff på ett forum eller för att det känns som att han inte riktigt förstår vad han gör.

Varken tjuvar eller terrorister.

Man kan förstås inte jämföra brott rakt av, att något är värre än något annat, för juridik bygger som bekant inte på känslor, åsikter eller vad man tror, utan på handlingar och även intention.

För det är en ganska märklig princip att luta sig mot.

• Någon som försöker få någon annan berusad eller drogad med ett tydligt syfte men “verkar socialt klumpig snarare än farlig”. Han är dessutom ful!

• En som upprepade gånger hotar en partner men “mest pratar och överreagerar i stunden” (läs: dras med i snacket i chatten).

• Någon som försöker bryta sig in men ger upp eller stoppas av en granne. ”Det blev ju inget inbrott! Han är uppenbarligen bakom flötet!”

• En rattfull som stoppas innan han kör iväg, men hallå, ”han hann ju aldrig köra och har inte ens körkort!”

• Någon som skickar hot men “nog inte menade allvar”, och snubben har dessutom en funktionsnedsättning. Han kan ju fan inte ens stava lol.

• En som beställer narkotika men paketet stoppas, likt rovdjuren som Dumpen konfronterar. ”Paketet nådde ju aldrig fram. Trodde han verkligen att Tullen inte skulle hitta det?”

• Någon som systemariskt försöker lura till sig pengar men “inte är särskilt smart och misslyckas ofta”. Han kan ju inte ens räkna, stackarn.

• Eller ja, en potentiell terrorist eller skolskjutare som avfärdas eftersom personen bara spelar tuff på nätet och har dragits med i snacket (läs: chatten).

…det här handlar i grunden om förberedelse till brott, vilket bokstavligen är en egen åtalspunkt. Vilket personer döms till 10-60 års fängelse för i USA beroende på delstat. I flera fall även det efter att ha blivit konfronterade av grupper, grupper som Dumpen uppenbarligen har inspirerats av.

Socialt etablerad eller socialt på botten spelar liksom ingen roll.

Eller hur ful eller snygg man är.
Citera
2026-05-18, 08:34
Medlem
SaltKrabbans avatar
Vad i hela fridens namn är det här för bild #779 skickat? Ser ut som någon form av kuk som växt ut ur röven.

https://dumpen.se/storage/2026/01/IMG_9198.png
Citera
2026-05-18, 09:25
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltKrabban
Vad i hela fridens namn är det här för bild #779 skickat? Ser ut som någon form av kuk som växt ut ur röven.

https://dumpen.se/storage/2026/01/IMG_9198.png

Det är hans stora kuk som han skryter om. Ser ut som en vevstake som sticker ut från kalsongerna.

779
Citera
2026-05-18, 10:53
Medlem

Ovanligt att Patrik är så snäll i konfrontationer.

Har han blivit avtrubbad?
Citera
2026-05-18, 12:40
Medlem
Citat:
779

Autistiskt av Sara att ringa upp en döende fru. Fruktansvärt!

Vad menar du med att Sara har gjort "Autistiskt" med att ringa upp en döende fru? Vad har liksom "Autism" med saken att göra?
Citera
2026-05-18, 13:03
Medlem
MDTAAs avatar
Märkligt att vissa saker är sanna medan andra är helt galet felaktiga.

Fakta och vad som sägs i en konfrontation kanske inte alltid är exakt samma sak.

Att 779 säger "frugan är döende i Cancer" hade inte varit den första lögnen en gädda hasplade ur sig, dessvärre var det sant den här gången men det kunde väl inte Sara veta där och då. Det Sara däremot erbjöd sig var samtalsterapeut till partnern, och då tror jag att det kom fram att det faktiskt stämde med en döende partner. Vilket också kanske var därför det har tagit så lång tid med publiceringen.

Minns han som också var "döende" skrek till och sedan låtsades vara sin egen chef i nästa samtal med Dumpen - inte så mycket sanning där inte.

Sorry för off topic men ni kan väl diskutera Dumpen,Sara,Patrik och deras metoder i den andra tråden så kan vi fortsätta diskutera gäddor här ?

779 är en praktgris som raggar småbarn när frugan är på väg att kasta in handduken, inget snack om saken.

Näe fan , jag vet grisar som är bättre än 779

Edit - hittade "Kevny" som chefen hette
Han heter Harry, lyssna på telefonsamtalet och se videon, classic

https://dumpen.se/2024/02/02/ordsallad-napp-362-stockholm/
Senast redigerad av MDTAA 2026-05-18 kl. 13:06.
Citera
2026-05-18, 14:14
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys

Ovanligt att Patrik är så snäll i konfrontationer.

Har han blivit avtrubbad?

Beror nog på dagsform. Generellt är han ju den mest föraktfulla av dom två, Sara har ju oftast en mjukare approach mot Gäddorna.
Citera
2026-05-18, 14:50
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
779 Småkul gädda ändå. Rygga bakåt, spärra upp ögonen och pafft utbrista "VA, haaaar jag deeee" när gädderiet presenterades var hans metod. Demens deluxe eller trams deluxe
De är så himla konstiga när de låtsas vara helt förvirrade men accepterar situationen för att något måste blivit fel. Om nån kom fram till mig och sa att jag skickat kukbilder till barn hade jag inte sagt "näeeee näeeeeeeeeehh näej det har jag inte, jaha? Jaha okej." Jag hade väl sagt att de var äckliga och gått därifrån, alternativt börjat garva. Inte bli chockad, förfärad att sånt här händer i vår värld och sen ba jaha jaja okej, nåt konstigt har väl hänt som gjort att jag råkat sexta med Ylva11 istället för sexyswedeF67.
Citera
2026-05-18, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
778 påminner när han pratar en del om hur Eddie Meduza pratade när han skulle spexa till det med sina imitationer och snusk prat

Jag tyckte han lät som en kuf som dyker upp mot slutet i SVTs Spårviddshinder från 2018. Kan det vara samma kille som blivit lite gråhårig på åtta år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in