2026-05-18, 09:00
Medlem
Om man ser lite nyanserat på detta så ser jag ändå en stor skillnad på sexköp för 15 år sedan och att göra det i nutid. Jockes karaktär förr vet alla om, och hans tuffa uppväxt samt beteende som jockiboi. Allt det är ju känt av alla inklusive tv4. Den perioden gick ju ut på att svina, chocka och bli viral. Att man sen växer upp vi ändrar sig som människa är ju sunt. Jag har själv gjort extremt tveksamma saker i mitt liv, både olagliga och olämpliga men har idag ett normalt och lagligt liv med familj.
Jocke kommer inte bli cancelled pga detta och inget av det är okänt eller nytt. Tycker inte det är konstigt alls att tv 4 inte bryr sig. Att belasta soc med en massa anmälningar som ändå inte kommer leda till nåt är bara så olämpligt och fånigt, dom är överbelastade som det är.
Citera
2026-05-18, 09:14
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Ja – nu har det blivit lite väl mycket intrasslande för vår favorit. Just detta kommer nog svensken inte att låta gå helt obemärkt förbi. Visst, han har kört fullt ös med damage control, men frågan är om det räcker den här gången.

Det har såtts ett frö av tvivel hos Svensson i sofforna. Detta frö kan mycket väl vara tillräckligt för att växa till en stor skog. Undrar om Stefan Hallgren och gänget är med och försöker styra upp det nu. De får ju ändå 20 % av JBs intäkter, och det bör väl utgöra cirka 50 % av omsättningen …?

Känns som att hela tv4 blir canceled om dom fortsätter att ignorera detta.
Drev kan säkert utvecklas mot Tv4-chefer, om ett helt tv-bolag, och alla anställda, nu ska stå bakom sexköp, så länge torsken är populär bland barn och mongos.

Det vet vi ju från tidigare cancelations att tv4 gillar att låtsas att dom bryr sig om våldtäkters offer.
Fram tills det var Jockiboi som hade varit ful, igen... Och tv4 kände att nu får det vara nog. Låt den stackars torsken vara ifred sa dom, genom att inte säga ett knyst om anklagelserna och försöken till kontakt som görs från alla möjliga som vill veta vad tv4 egentligen tycker om att köpa prostituerade, något som tv4 alltså tycker är okej.
Citera
2026-05-18, 09:19
Medlem
HeligaBrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludan
Om du bara har det du sett på youtube som grund till en anmälan så kan du skita i det. Dom resurserna behövs på andra. Ditt agerande är inte ett skit bättre än när Jocke uppmanade sina anmälare att anmäla till soc att Chrippas dotter skulle LVU-placeras, så lägg ner
Jockiboi behöver ju uppenbarligen stöd i sin dysfunktionella föräldraroll. Sånt hjälper soc till med. Han är en usel far som går i sina föräldrars fotspår.
Citera
2026-05-18, 09:27
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Varför regerar folk så starkt på att jocke ska ha köpt prostituerade?

Han ber unga röka och (vad det ser ut som) runkar framför dem över videosamtal..

Detta är ju något som borde cancelera honom hårdare?

Vi här i tråden är nog föga förvånade, det är ju mer jockiboii och hans diverse konton som reagerar start på att han själv erkänner köp av våldtäkt.
Citera
2026-05-18, 09:28
Medlem
KungPungPats avatar
Jag avskyr Jordan Peterson, men han sa en intressant grej en gång när ett drev riktades mot han från en youtubers håll.
Han varnade Youtubern för att skapa en följarskara som är galna, eftersom en sån följarskara är farligt, och kommer tillslut att vända sig mot Youtubern som har hetsat dom till hat i många år.
Det är väl där som både Jockiboi och den amerikanska youtuber som exposade Jordan Peterson hamnade.
Deras visningar dalar. Allas på samma gång.
Deras galna följarskaror av mongos börjar nu vända sig mot dessa.
Dom slitet sönder er också tillslut, så löd varningen från Jordan, och det är väl där vi är nu med Jockiboi som såklart fortsätter ljuga trots att hans följare krävde nått annat än lögner, när bevis dyker upp för saker som inte går att bortförklara, även om dom försöker väldigt hårt och kan inte fatta att det inte ser bra ut, och att deras fans inte blir gladare av lögn efter lögn efter lögn som har utvecklats till en teori om att SVT och alla är falska och korrupta enligt den enda ärliga och heliga Jockiboi som aldrig skulle ljuga enligt hans egna lögner.
Att han erkänner lögner nu helt plötsligt, i hopp om att slippa cancelation, det är äckligt och såklart blir hans fans inte gladare av det hån som det faktiskt är när Anjo , Jockiboi och Motvikt hävdar att det är kul humor att ljuga om att man satte på en hora. Det är en dumförklaring av den man drar en sån lögn inför, i deras fall cirka en miljon galna mongos och barn.
Citera
2026-05-18, 10:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett
Om man ser lite nyanserat på detta så ser jag ändå en stor skillnad på sexköp för 15 år sedan och att göra det i nutid. Jockes karaktär förr vet alla om, och hans tuffa uppväxt samt beteende som jockiboi. Allt det är ju känt av alla inklusive tv4. Den perioden gick ju ut på att svina, chocka och bli viral. Att man sen växer upp vi ändrar sig som människa är ju sunt. Jag har själv gjort extremt tveksamma saker i mitt liv, både olagliga och olämpliga men har idag ett normalt och lagligt liv med familj.
Jocke kommer inte bli cancelled pga detta och inget av det är okänt eller nytt. Tycker inte det är konstigt alls att tv 4 inte bryr sig. Att belasta soc med en massa anmälningar som ändå inte kommer leda till nåt är bara så olämpligt och fånigt, dom är överbelastade som det är.
Hur har man "växt" upp om man fnittrande sitter och skryter om sexköp inför sina unga tittare på sin "barnvänliga" kanal.
DET är ju inte 15 år sen.

Däremot håller jag med dig om att just det inte utgör något skäl att anmäla till soc. Då har han andra saker som i mycket högre grad gör att det kan finnas oro för barnen som att inte Jonna anser att han kan ta hand om dem utan måste använda barnvakt t ex och/eller hur det ser ut i miljön hos denna barnvakt där klart störd person visar upp sitt beteende på live under tider när barnen är där.
Citera
2026-05-18, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UTube
Sanningen är att han inte har köpt samlag. Känns tyvärr inte som att många av er kämpar för att den sanningen ska nå ut.
Du är provocerande korkad. Jag vet inte om du är ett trollkonto som försöker sänka jåcki, eller om du seriöst försöker rädda henom. Tråkigt är det iallafall med ditt tröttsamma malande och osammanhängande dravel. Är du jåckis modiga krigare eller om du demonstrerar nivån i brandnyllets ringhörna spelar ingen roll, du sänker jåcki oavsett. Det är ju iofs en bra sak, men alla i denna tråden är övertygade om jåckis vandel, du borde predika på andra ställen.
Citera
2026-05-18, 10:47
Medlem
STALK3Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogstrollett

Varför ska Jocke få en andra chans, medans andra profiler inte får det? När får Paolo Roberto sin andra chans? Eller Dermot Clemenger? Det har gått sex år sedan Paolo Robertos sexköp - när är han välkommen till tv igen? Eller är det bara Jocke som ska få en andra chans?
Citera
2026-05-18, 11:23
Avstängd
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har nog insett hur korkat det är att sitta och fnittra över sexköp för videon har tagits bort från deras kanal.
Det kan vara Jockes tiem som raderat

Men Temu bekommer inte Jocke
Citera
2026-05-18, 11:26
Avstängd
larserik32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Varför regerar folk så starkt på att jocke ska ha köpt prostituerade?

Han ber unga röka och (vad det ser ut som) runkar framför dem över videosamtal..

Detta är ju något som borde cancelera honom hårdare?
Jocke har en fin familj, han behöver inte osäkra ungdomar för att bli upphetsad. Jocke stödjer dumpen och är imot peddofili

Ser inte alls ut som att han runkar i vidon
Citera
2026-05-18, 11:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Jocke har en fin familj, han behöver inte osäkra ungdomar för att bli upphetsad. Jocke stödjer dumpen och är imot peddofili

Ser inte alls ut som att han runkar i vidon

Det finns fler videoklipp på när peddoboi runkar i snap till rökande småflickor.
Citera
2026-05-18, 11:32
Avstängd
UTubes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larserik32
Det kan vara Jockes tiem som raderat
Ja och nu försöker Clew News skydda sig med att det är den riktiga Joakim Lundell som syns på alla prank och humor inslag på Jocke & Jonnas youtube-kanal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in