40 är ju ändå en ganska ung ålder, iaf när ser gäller män, så det låter konstigt. Det borde väl vara 35-50 där en man är i sin prime och skaffat sig erfarenhet och mognat lite. Det är också möjligt att de tänker på eventuellt familjeliv och vabbande
__________________
Senast redigerad av Memekrig 2026-05-18 kl. 10:43.
Det är som jag skrivit flera gånger tidigare.
Man måste se till att vara attraktiv för arbetsmarknaden.
Lämplig utbildning. Bra erfarenhet. Bra referenser.
Och se bra ut om man kommer fram till intervju. Alltså vettigt kläd för det jobba man söker.
I min värld har man misslyckats som ingenjör om man inte kan gå i pension redan innan 60 år fyllda. Relativt hög lön och god löneutveckling. Säkert dryga miljonen i privat pensionssparande och lika mycket i ISK med den utveckling som börsen har haft.
Det är bara att vinka av kollegorna och chefen och önska dem ett ärligt lycka till!