2026-05-15, 18:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlesFarrell
Nej, genom att ta i smöret tidigare försökte han bara försäkra sig om att han skulle ligga i fas. Han skojade när han sa att han skulle hitta på något eget. Jacob däremot glömde ingredienser…
Dumt att du försvarar honom så hårt.
Senast redigerad av TaxenSixten 2026-05-15 kl. 18:50.
Citera
2026-05-15, 18:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Jag är 80% säker att en kvinna vinner även denna säsong som det brukar vara, den enda killen jag tror som kan utmana är den unga snubben med håret..
Hockeyfrillan.
Citera
2026-05-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hockeyfrillan.
Exakt
Citera
2026-05-17, 02:50
Medlem
Pisstävling, vet inte varför jag kollar. Bea suger uppenbarligen, hon borde åkt ut för flera veckor sedan. Christoffer är 10 gånger bättre än någon annan, riggat skit.

Enda trösten är att jävla pajasen Anna åkte ut förra gången, vilken obehaglig människa det var
Citera
2026-05-17, 17:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Pisstävling, vet inte varför jag kollar. Bea suger uppenbarligen, hon borde åkt ut för flera veckor sedan. Christoffer är 10 gånger bättre än någon annan, riggat skit.

Enda trösten är att jävla pajasen Anna åkte ut förra gången, vilken obehaglig människa det var
De måste ju ha någon som fungerar socialt som vinner. Ingen köper heller en bok av ett självälskande ego som inte kan samarbeta.
Citera
2026-05-17, 18:42
Medlem
Citat:
De måste ju ha någon som fungerar socialt som vinner. Ingen köper heller en bok av ett självälskande ego som inte kan samarbeta.

Varför det? Mycket mer intressant med någon som är banbrytande och duktig inom matlagningen än någon pajas som bara lallar runt
Citera
2026-05-17, 22:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av queeniebeeenie
Varför det? Mycket mer intressant med någon som är banbrytande och duktig inom matlagningen än någon pajas som bara lallar runt
Tror du någon sådan person vinner alltså?
Citera
2026-05-18, 07:34
Medlem
Citat:

Ingen kommer köpa en kokbok av någon av de här 10 finalisterna. De absolut sämsta matlagarna jag sett i detta program.

Hockeyfrillan borde ha plockats av redan vid spisen när han "tillagade" sin fågel utan att ta ur inälvorna.

Varje rätt nån lagar ser ut att vara antingen rå eller extremt överkörd.
Citera
2026-05-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Hockeyfrillan borde ha plockats av redan vid spisen när han "tillagade" sin fågel utan att ta ur inälvorna.
Gjorde han verkligen det? Tog han inte filéer ur fågeln och tillagade dessa?

Kommer du eller någon ihåg vilket avsnitt det var?
Citera
2026-05-18, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Gjorde han verkligen det? Tog han inte filéer ur fågeln och tillagade dessa?

Kommer du eller någon ihåg vilket avsnitt det var?

Det var nåt tidigt avsnitt när alla fick varsin sorts fågel. Han körde hela i ugnen och när han skulle skära upp den var den inte urtagen.

Dessutom var den helt rå så blodet sprutade när juryn skar i den. Deras kommentar "den är på gränsen till understekt".

Edit: Det var avsnittet från 1a april. Nån annan glömde ta bort plasten från sin fågel så den fick juryn också provsmaka.
Senast redigerad av MAKHASHANAH 2026-05-18 kl. 09:44.
Citera
2026-05-18, 09:58
Medlem
Citat:
Det var nåt tidigt avsnitt när alla fick varsin sorts fågel. Han körde hela i ugnen och när han skulle skära upp den var den inte urtagen.
Haha, du hade rätt. Jag hade uppenbart förträngt det.

Har aldrig tillagat vaktel, men nog hade jag sköljt ur innanmätet och märkt om den inte var urtagen.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-05-18 kl. 10:00.
Citera
2026-05-18, 10:42
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ingen kommer köpa en kokbok av någon av de här 10 finalisterna. De absolut sämsta matlagarna jag sett i detta program.

Varje rätt nån lagar ser ut att vara antingen rå eller extremt överkörd.
Kan inte heller riktigt släppa köttfärsåstävlingen och Hockeyfrillans brända sofrito:
1. Att man ens lyckas bränna lök och morot till den grad att den blir kolsvart!?!
2. Att man ser de svarta bitarna och beslutar sig för att fortsätta med köttfärssåsen, istället för att snabbt hacka nya grönsaker.
3. Och att han sen att han går och VINNER tävlingen!? Snudd på osannolikt att det var den bästa köttfärssåsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in