2026-05-04, 10:22
Medlem
Göteborgaren Daniel Goz driver under varumärket Nonstop Dan en av världens största Youtube-kanaler inom flygnischen, där han riktat in sig på främst resor i business och första klass. Han har även ett par mindre kanaler med fokus på resor och hotell. Nonstop Dan flyger mestadels omkring med sin pojkvän Oskar och de förefaller driva sitt företagande gemensamt.

Jag tycker Nonstop Dan är den kanske bästa premiumflygkanalen men samtidigt vet jag att många stör sig på Dan och tycker han är gnällig. Dan är naturligtvis inte i närheten lika gnällig som konkurrenten Noel Philips, så den kritiken är lite orättfärdig.

Vad vet ni om Nonstop Dan, hans partner och familj, uppväxt i Sverige, den amerikanska pappan och svenska mamman, företaget och dess eventuella vinster och hur han ställer sig till andra flygvloggare som Sam Chui och Noel Philips?

Kanalen: https://www.youtube.com/@NonstopDan
Senast redigerad av Petronius 2026-05-04 kl. 10:27.
Citera
2026-05-04, 10:24
Moderator
evilhoneys avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2026-05-17, 20:50
Medlem
I senaste vloggen testar han Air Lingus och är missnöjd. Men det intressanta är att resan går till Toronto och han kallar resan mycket betydelsefull för hans och Oskars liv. Således står det väl klart att det är till Toronto flyttlasset går.
Citera
2026-05-18, 03:02
Medlem
Han är ju vansinnigt tråkig och framstår som extremt arrogant i alla sina klipp. Därtill är det totalt meningslöst att kolla på hans recensioner då han envisas med att äta vegansk mat på alla flyg. Säger väl sig självt att det inte blir toppen då.
För övrigt väldigt kul med den där artikeln om honom där han är "fast" i Singapore när det fanns ekonomistolar kvar... https://liveandletsfly.com/nonstop-dan-stranded-singapore/
Citera
2026-05-18, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanssonskebab123
Därtill är det totalt meningslöst att kolla på hans recensioner då han envisas med att äta vegansk mat på alla flyg. Säger väl sig självt att det inte blir toppen då.

Det är lite samma sak när Noel Philips alltid väljer western cousine när han flyger med asiatiska bolag. Och skulle han ändå bara serveras något asiatiskt sitter han där som ett litet barn och nästan håller för näsan för att kunna trycka i sig maten. Men visst, det är en stor svaghet att bara äta veganskt om man recenserar flygbolag.
Citera
2026-05-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är lite samma sak när Noel Philips alltid väljer western cousine när han flyger med asiatiska bolag. Och skulle han ändå bara serveras något asiatiskt sitter han där som ett litet barn och nästan håller för näsan för att kunna trycka i sig maten. Men visst, det är en stor svaghet att bara äta veganskt om man recenserar flygbolag.
Korrekt. Finns inte jättemånga vettiga flight reviewers, många verkar älska lukten av sina egna fisar lite för mycket - bland annat Dan och Noel Phillips.
Dennis Bunnik och Jeb Brooks är ändå gemytliga och känns ärliga och sköna. Orkar inte kolla på så många andra.
Citera
2026-05-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanssonskebab123
Korrekt. Finns inte jättemånga vettiga flight reviewers, många verkar älska lukten av sina egna fisar lite för mycket - bland annat Dan och Noel Phillips.
Dennis Bunnik och Jeb Brooks är ändå gemytliga och känns ärliga och sköna. Orkar inte kolla på så många andra.

Jag gillar kinesen Chui även fast jag är medveten om att han anklagas för att vara köpt. Han är alltid trevlig och en riktig avgeek. Nonstopdan och Philips är de jag alltid kollar, dock beredd att stänga av, och sen Chui. Övriga kollar jag bara om de råkar hamna i flödet och videon ser intressant ut.
Citera
Idag, 10:53
Medlem
Jag stör mig ganska mycket på att Daniel Goz och partnern är negativa till svensk kultur och i sökandet efter en plats att flytta till betonar hur viktigt det är med hbtq-rättigheter och en öppen och omfamnande kultur. Samtidigt åker de hela tiden omkring i de arabiska diktaturernas flygplan och besöker deras hotell för lyxliv. Dubbelmoral. De har aldrig sagt ett enda ont ord om arabdiktaturerna men baktalar nonstop USA och Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in