2026-05-17, 19:28
Medlem
Vinnarlåten var rent sopig. Enda behållningen var hennes stora guppande tuttar.
Citera
2026-05-17, 19:57
Medlem
NoTruces avatar
Till er som klagar på Felicia efter resultatet: Vad har egentligen förändrats? Det är samma låt. Gillade ni den innan lär ni väl gilla den efter och tvärtom, eller? Resultatet ändrar ju inte på det.
Citera
2026-05-17, 19:58
Medlem
ziracorns avatar
Vad är det med den där masken som Felicia har på sig!?

Är väl ingen som vill rösta på en covid-patient!!!!!??????
Citera
2026-05-17, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Till er som klagar på Felicia efter resultatet: Vad har egentligen förändrats? Det är samma låt. Gillade ni den innan lär ni väl gilla den efter och tvärtom, eller? Resultatet ändrar ju inte på det.

Nä precis. Dessutom tror jag att hon var den enda som hade en låt som kunde gp vidare till final. Det var ett svagt år genrellt i MF.
Citera
2026-05-17, 20:06
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakenfranhavet
Nä precis. Dessutom tror jag att hon var den enda som hade en låt som kunde gp vidare till final. Det var ett svagt år genrellt i MF.

Håller med. Tunt starfält i år. Men jag hade ändå trott vi skulle komma på topp fem i alla fall. Tror jag skrev något i stil med Sverige, Finland och Bulgarien (och det senare skulle ju visa sig stämma). Bulgariens låt tyckte jag var skitlöjlig först, men nu har den börjat sätta sig. Med tanke på kvaliteten på bidragen de senaste åren har man väl inte så höga förhoppningar förvisso.
Citera
2026-05-17, 20:21
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Konstigt teori. Det är ju inte som att England fortsatt skicka melodiska låtar sen dess. Det som hänt är att de tyckte sig vara för coola för Eurovision och därför skickat skräp.

Dom hade säkert bra melodiska låtar vid uttagningarna, men dom kom inte med längre! Då återstår ju bara att skicka skräp.
Bert Karlsson var inne på samma teori när Christer Björkman påstod att schlagern var död.
"Det är Björkman som dödat schlagern" menade han.
Och jag håller med.
Citera
2026-05-17, 20:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad är det med den där masken som Felicia har på sig!?

Är väl ingen som vill rösta på en covid-patient!!!!!??????

Jo tror ju faktiskt hon inte vinner på att ha den där masken. Ger folk dåliga vibbar. Påminnelse om Covid. Men hon ser visst gräslig ut utan masken. Så det är bättre att ha den på
Citera
2026-05-17, 20:58
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo tror ju faktiskt hon inte vinner på att ha den där masken. Ger folk dåliga vibbar. Påminnelse om Covid. Men hon ser visst gräslig ut utan masken. Så det är bättre att ha den på

Hon verkar ju helt ok söt, bra gener, men hon är ju småfet. Jag trodde hon skulle ta chansen att tappa vikt efter att hon vann den svenska uttagningen. Men Big Macs of McMuffins är tydligen viktigare än att representera Sverige. Hon är ett barn av sin tid.
Citera
2026-05-17, 21:11
Medlem
sonicguides avatar
Dubbla delegationen!
Nästa gång får de ha med sig läkare samt ett antal KGB-agenter som snabbt kan bära bort våra artister om de svimmar. Sedan måste det vara helt tyst inför pressen och upprepa att ingenting hände. Möjligtvis har artisten halkat och därefter skylla allt på arrangören som inte plockar bort bananskal och annat där artisterna går.
Gör hälsoprov på alla när de har scenkläderna på sig.
Citera
2026-05-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
De tar revansch i november då de tydligen ska köra en Asien version av eurovision
Vadå, ska Israel delta där också? Snacka om helgardering.
Citera
2026-05-17, 21:30
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Det är inte bara masken som ger folk dåliga vibbar, hon sjunger som en kratta. Dessutom så kan hon inte dansa utan står mest och vaggar som en fet kossa.

Inte ens hennes ”dansare” dansade bra tycker jag. Blev ju dessutom lite komiskt när kommentatorn på SVT hyllade henne hela tiden för hennes ”fantastiska” uppträdande

Fantastiskt? Jag tycker det var uselt!
Senast redigerad av Ludvig.Rudolf 2026-05-17 kl. 21:33.
Citera
2026-05-17, 21:41
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Konstigt teori. Det är ju inte som att England fortsatt skicka melodiska låtar sen dess. Det som hänt är att de tyckte sig vara för coola för Eurovision och därför skickat skräp.

Storbritannien har ju skickat bra bidrag förr om åren. tänker på Cliff Richard med Congratulation som blev 2:a men en jättehit- Och Sandy Shaw med Puppet on a string,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in