2026-05-15, 22:09
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
En transa som spelar Akilles, svårtoppat!

Det skall tydligen vara "Eliot Paige".
Hen är typ 150cm kort och väger antagligen runt 50kg lätt. Inte direkt en krigartyp.

Jag börjar tro att Nolan trollar sin publik och tänker att det står honom helt fritt att haverera bäst hen vill. Han tappade mig vid Lupita Gobongo och hade kunnat rädda mitt förtroende med bra recensioner från kritiker jag litar på.

Nu måste rullen var bra på riktigt och Nolan visa sig vara edgy AF medelst drivande med radikalpoliticeringen av Hollywood, vilket känns högst osannolikt.
Citera
2026-05-15, 22:15
Medlem
GormDenGamles avatar
Jodå. Lupita som Helena. Och en transa som Achilles.
Synd. Denna ska jag inte se.
Citera
2026-05-16, 08:28
Medlem
Skyll er själva. Det är tack vare er usla filmsmak detta sker. Hade ni insett i tid att Nolan är en usel filmmakare hade han inte haft varken pengar eller förtroende att gå helt wokebananas den här gången.
Citera
2026-05-16, 09:52
Avslutad
Har alla fattat att vita amerikaner och europeiska vita har ungefär hudfärgen gemensamt?

När de skulle göra en remake på Shogun så var japanerna extremt uppfodrande och krävde historisk exakthet.

När europeiska kulturskatter ska filmatiseras är det tivolitombola.

Europeisk kulturhistoria degraderas hela tiden därför att Europa led av en form av kulturell masochism efter andra världskriget då USA och Ryssland i praktiken var två okupationsmakter.

Vi står nu på tröskeln till ett självständigt Europa och det betyder att europeisk identitet bör inte bara återupprättas utan också stärkas för att inte förlora länken bakåt i tiden.

Man behöver inte förespråka att sätta igång och gasa folk för att man anser det. Japan och Kina visar vägen för hur man bör förhålla sig till en så pass degenererad och dekadent kultur som den amerikanska utan att för den skull behöva bli otrevlig.

Den här typen av kulturella jippon bör bemötas med avfärdanden och bestämt avvisande. Ifrågasättanden om USA respekterar europeisk kultur öht bör ställas, utan att hela tiden dra in Adolf Hitler.

Men det är tveksamt om charlataner som Victor Malm et al förmår sig till det.

Det kommer bli någon form värderelativism kring den egna identiteten som vanligt.
Senast redigerad av VivaLaMusica 2026-05-16 kl. 09:55.
Citera
2026-05-17, 16:38
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Det skall tydligen vara "Eliot Paige".
Hen är typ 150cm kort och väger antagligen runt 50kg lätt. Inte direkt en krigartyp.

Jag börjar tro att Nolan trollar sin publik och tänker att det står honom helt fritt att haverera bäst hen vill. Han tappade mig vid Lupita Gobongo och hade kunnat rädda mitt förtroende med bra recensioner från kritiker jag litar på.

Nu måste rullen var bra på riktigt och Nolan visa sig vara edgy AF medelst drivande med radikalpoliticeringen av Hollywood, vilket känns högst osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jodå. Lupita som Helena. Och en transa som Achilles.
Synd. Denna ska jag inte se.

Det är väl inte bekräftat vad deras roller kommer vara?

Tråkigt om ryktena stämmer, jag var riktigt taggad på denna filmen men om ryktena skulle stämma kommer jag inte kolla på den, jag kommer inte ens pirata filmen.
Citera
2026-05-17, 17:09
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123

Tråkigt om ryktena stämmer, jag var riktigt taggad på denna filmen men om ryktena skulle stämma kommer jag inte kolla på den, jag kommer inte ens pirata filmen.

Det är bekräftat.
https://www.imdb.com/title/tt33764258/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_odyss
Citera
2026-05-17, 18:41
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Det är bekräftat.
https://www.imdb.com/title/tt33764258/?ref_=nv_sr_srsg_1_tt_7_nm_0_in_0_q_odyss
jag ser att hon svarta är bekräftad som Helen of troy men hon trans bruden har ingen bekräftad roll än.
Hennes roll verkar inte vara särskilt stor heller, hon är inte med i någon trailer.
Citera
2026-05-17, 19:07
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
jag ser att hon svarta är bekräftad som Helen of troy men hon trans bruden har ingen bekräftad roll än.
Hennes roll verkar inte vara särskilt stor heller, hon är inte med i någon trailer.

Kommer efterhand.
Tror det bekräftades Youtube-länken jag länkade.
Citera
2026-05-17, 23:54
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Nollan har resonerat extremt degenererat kring sina val av bl.a. rollbesättning. Något som ej framgåt i denna tråd här, än...
Tydligen har hen valt en svart rappare i en roll. För att "rappen" repressenterar den verbala historie vidarebefodran.

Vidare verkar det som att Nollan skall ha valt en radikalfeminiserad översättning/tolkning som grund för sin degenererade filmatisering som jag slipper se.

I slutändan handlar egentligen Nollans projekt om att göra er historielösa. D.v.s. förstöra kulturen som limmar västvärldens folk samman. Detta uttalas sällan direkt av dem, men det är dit de strävar.
Citera
2026-05-18, 21:58
Medlem
kyrkstockens avatar
En bantuneger som sköna helena och en transa som akilles (bekräftad på imbd).

Varför är matt damon och charlize theron med i sådan här skit?

Minns någon musks inledande arbete med doge? Då visade det sig att "ideella/politiska"organisationer fick mångmiljonbelopp. Soros la tex inga egna pengar på sin subversiva verksamhet. Han fick mångmiljonbelopp från amerikanska staten för stt motarbeta sagda stat.

Jag antar att finansieringen kommer från dessa organisationer till sådan här skit. Disney bryr sig inte ens om filmerna går med vinst. Det är samhället som skall raseras.

Pojkar behöver antagligen hjältar för att formas. Det är pojkarna man har för avsikt att bryta ner.
Citera
2026-05-19, 10:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
En bantuneger som sköna helena och en transa som akilles (bekräftad på imbd).

Varför är matt damon och charlize theron med i sådan här skit?

Minns någon musks inledande arbete med doge? Då visade det sig att "ideella/politiska"organisationer fick mångmiljonbelopp. Soros la tex inga egna pengar på sin subversiva verksamhet. Han fick mångmiljonbelopp från amerikanska staten för stt motarbeta sagda stat.

Jag antar att finansieringen kommer från dessa organisationer till sådan här skit. Disney bryr sig inte ens om filmerna går med vinst. Det är samhället som skall raseras.

Pojkar behöver antagligen hjältar för att formas. Det är pojkarna man har för avsikt att bryta ner.

Tänker du på Elliot Page som Akilles? Låter jäkligt roligt, tror dock mer på att hen axlar rollen som
Elpenor.

But newer speculation suggests Page may actually be playing Elpenor, a much smaller character from Homer's story. Elpenor is one of Odysseus' crewmen who dies on Circe's island after getting drunk and falling from a roof. His unburied ghost later becomes the first spirit Odysseus meets in the underworld.

Detta var jäkligt roligt.

What happens when Elliot Page replaces Brad Pitt as Achilles.

https://youtu.be/RcL-qN6YW3Q
Citera
2026-05-19, 11:24
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Tänker du på Elliot Page som Akilles? Låter jäkligt roligt, tror dock mer på att hen axlar rollen som
Elpenor.

But newer speculation suggests Page may actually be playing Elpenor, a much smaller character from Homer's story. Elpenor is one of Odysseus' crewmen who dies on Circe's island after getting drunk and falling from a roof. His unburied ghost later becomes the first spirit Odysseus meets in the underworld.

Detta var jäkligt roligt.

What happens when Elliot Page replaces Brad Pitt as Achilles.

https://youtu.be/RcL-qN6YW3Q
Du har rätt. Jag läste fel. Enligt IMBD med men inte som vad.

Kanske får vi snart en nyinspelning av rötter med Brad Pitt som Chicken George och Charlize Theron som Fanta.
Senast redigerad av kyrkstocken 2026-05-19 kl. 11:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in