2026-05-17, 13:27
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag är inte fientligt till Gud i det abstreakta även om jag inte tror på något högre väsen, däremot är jag fientlig till den Gud som beskrivs i Bibeln av flera skäl t ex:
1. Det där med att kunskap skulle vara synd. Att Gud ville hålla oss okunniga.
2. Alla vidrigheter Gud gör i Bibeln.
3. Själva idén med att Jesus dog för våra synder. Jag tror på personligt ansvar. Ingen kan ta på sig någon annans skuld. Om kraven var för orimliga fick väl er allsmäktiga Gud sänka ribban ett snäpp istället för att låta sig själv, sin son, eller hur det nu var, korsfästas. Vad skulle det göra för nytta?

Sen har vi allt det mer eller mindre bisarra typ kannibalismen under nattvarden.
1. Kunskap är inte en synd, trädet var mer som ett test.
2. Överdrivet.
3. Så då gissar jag att du har inget problem med att ta ansvar för dina egna synder och därmed brinna i helvetet? Eller är det kanske så att när allt kommer kring så föredrar du att han kanske tar dina synder ändå?
Citera
2026-05-17, 13:28
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Vem har psykbryt? Vi ifrågasätter det ni kallar fakta, eller bevis i ditt fall, eftersom det inte är sant och inte får stå oemotsagt.
Nej ni ifrågasätter inte, ni attackerar hejdlöst som vilda djur.
Citera
2026-05-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Nej ni ifrågasätter inte, ni attackerar hejdlöst som vilda djur.
Men lägg av, du blir så dramatisk hela tiden.
Citera
2026-05-17, 13:31
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Men lägg av, du blir så dramatisk hela tiden.
Jag tycker det faktiskt är sant att det där med att ni "ifrågasätter" bara är en mask, i själva verket hatar ni kristendom och gör och säger precis vad som helst för att trycka ner det. Håller du inte med om att det är sant?
Citera
2026-05-17, 13:39
Medlem
Citat:
Jag tycker det faktiskt är sant att det där med att ni "ifrågasätter" bara är en mask, i själva verket hatar ni kristendom och gör och säger precis vad som helst för att trycka ner det. Håller du inte med om att det är sant?
Man hatar kristendom om dess negativa påverkan påverkar ens liv. Tex om det skulle bli abortförbud i Sverige. Eller när man ser hur kristna har behandlat homosexuella och hur fruktansvärt dåligt de mått av att växa upp i kristna sammanhang.

Detta måste du väl ändå förstå?
Citera
2026-05-17, 13:41
Medlem
Citat:
Jag hade sagt exakt likadant om en muslim hade påstått det du säger, det är ingen skillnad eftersom jag är ateist och inte tror på någon gud. Det är bara du som lever hela ditt liv framför en dator och letar bevis och blir tokig när allt ditt jobb inte bemöts med den respekt som du tycker att att du gjort dig förtjänt av.
Citera
2026-05-17, 13:42
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Man hatar kristendom om dess negativa påverkan påverkar ens liv. Tex om det skulle bli abortförbud i Sverige. Eller när man ser hur kristna har behandlat homosexuella och hur fruktansvärt dåligt de mått av att växa upp i kristna sammanhang.

Detta måste du väl ändå förstå?
Abort är ondskefullt, det är ju bebisoffring för bekvämlighet, sjukare går knappt att föreställa sig. Homosexuella ska inte behandlas dåligt, det är inte kristet i så fall. Är detta något som du vet händer eller är det mer någonting du gissar?
Citera
2026-05-17, 13:45
Medlem
Citat:
Abort är ondskefullt, det är ju bebisoffring för bekvämlighet, sjukare går knappt att föreställa sig. Homosexuella ska inte behandlas dåligt, det är inte kristet i så fall. Är detta något som du vet händer eller är det mer någonting du gissar?
Äh, ja det är något jag vet händer...

Abortfrågan skippar vi....
Citera
2026-05-17, 13:46
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag hade sagt exakt likadant om en muslim hade påstått det du säger, det är ingen skillnad eftersom jag är ateist och inte tror på någon gud. Det är bara du som lever hela ditt liv framför en dator och letar bevis och blir tokig när allt ditt jobb inte bemöts med den respekt som du tycker att att du gjort dig förtjänt av.
Alltså att ge sig in i en debatt och sen bara svara "källan är vinklad" till allt man inte gillar är ju löjligt komiskt. Vad förväntar du dig egentligen, hur vill du att jag ska svara på det?
Citera
2026-05-17, 13:47
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Äh, ja det är något jag vet händer...

Abortfrågan skippar vi....
Ja ok, det är inte något som jag vet, men om du vill använda det som ett argument så behövs mer än att du säger det.
Citera
2026-05-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ja ok, det är inte något som jag vet, men om du vill använda det som ett argument så behövs mer än att du säger det.
Jag är uppväxt i frikyrka och vet hur synen och behandlingen av homosexuella var där. Detta är ju ingen nyhet direkt.
Citera
2026-05-17, 13:53
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jag är uppväxt i frikyrka och vet hur synen och behandlingen av homosexuella var där. Detta är ju ingen nyhet direkt.
Ja jag är inte uppvuxen i en frikyrka utan en vanlig sekulär miljö i vanliga skolor och det var gott om bögskämt där. Inte anklagar jag ateism för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in