2026-05-17, 00:55
Medlem
DeletedUsers avatar
Om man tillfälligt begränsar blodtillförseln eller syretillförseln till hjärnan kan det uppstå känslor som yrsel, dimsyn, eufori och en gradvis känsla av att förlora medvetandet. Det behöver inte nödvändigtvis vara kopplat till BDSM eller någon sexuell kink. Utan handlingen i sig kan ge ett mycket skönt rus.

Samtidigt har man ju hört mycket om riskerna kring strypsex och strypning generellt. Att man kan få hjärnskador och att det kan leda till dödsfall. Hjärnan är väldigt känslig för syrebrist, och även kortvarig påverkan kan vara farlig eftersom man inte alltid märker när situationen går över gränsen ( sägs det )
Vad tycker ni om strypning? Är det något som kan göras säkert eftersom det är skönt, eller är riskerna för stora?
Citera
2026-05-17, 01:11
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Om man tillfälligt begränsar blodtillförseln eller syretillförseln till hjärnan kan det uppstå känslor som yrsel, dimsyn, eufori och en gradvis känsla av att förlora medvetandet. Det behöver inte nödvändigtvis vara kopplat till BDSM eller någon sexuell kink. Utan handlingen i sig kan ge ett mycket skönt rus.

Samtidigt har man ju hört mycket om riskerna kring strypsex och strypning generellt. Att man kan få hjärnskador och att det kan leda till dödsfall. Hjärnan är väldigt känslig för syrebrist, och även kortvarig påverkan kan vara farlig eftersom man inte alltid märker när situationen går över gränsen ( sägs det )
Vad tycker ni om strypning? Är det något som kan göras säkert eftersom det är skönt, eller är riskerna för stora?
Dör ju någon ungefär vartannat år eller så av strypsex. INXS´s sångaren och David Carradine bla. Så inget jag pysslat med trots jag haft och har en del BDSM-sex. Ett hederligt kokstryk på rumpan med eller utan ridpiska tycker jag är trevligare. (på kvinnan då givetvis)
Senast redigerad av Onanikrem 2026-05-17 kl. 01:13.
Citera
2026-05-17, 02:02
Medlem
kalkryggars avatar
Det kan förmodligen göras säkert men jag skulle aldrig någonsin lita på att någon har förmågan att göra det säkert. Så det är aldrig det minsta lilla värt att ta riskerna som finns.

Så himla skönt är det inte heller.
Citera
2026-05-17, 09:02
Medlem
Inte värt risken. Jag brukar hålla bestämt om käken istället ifall jag får för mig något.
Citera
2026-05-17, 09:25
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Strypsex kan vara allt från att bära ett halsband som sitter lite hårt i några minuter, till att personen stryps tills den svimmar. Det ena är helt ofarligt, det andra kan leda till döden. Svårt att jämföra äpplen och päron.

Men just den grejen du pratar om verkar ju potentiellt farlig. Kan du verkligen inte hitta på något smartare sätt att uppnå ett rus på, eller är grejen att det ska vara lite spännande och farligt också? Typ som att sniffa lim? Punken lever, liksom?
Citera
2026-05-17, 11:32
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Strypsex kan vara allt från att bära ett halsband som sitter lite hårt i några minuter, till att personen stryps tills den svimmar. Det ena är helt ofarligt, det andra kan leda till döden. Svårt att jämföra äpplen och päron.

Men just den grejen du pratar om verkar ju potentiellt farlig. Kan du verkligen inte hitta på något smartare sätt att uppnå ett rus på, eller är grejen att det ska vara lite spännande och farligt också? Typ som att sniffa lim? Punken lever, liksom?

Strypsex är ofta kopplat till sexuell upphetsning kring dominans.
Det kan man utföra utan att trycka så att man blockerar luftvägarna.
Men är det känslan av att hålla på svimma man är ute efter så behöver man ju blockera andningen en stund.

Döden inträffar väl inte så omgående, det tar inte lång tid att börja förlora medvetandet, inte ens en minut. För att dö krävs det väl att någon håller kvar greppet så att man inte får luft på flera minuter?
Citera
2026-05-17, 11:37
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Dör ju någon ungefär vartannat år eller så av strypsex. INXS´s sångaren och David Carradine bla. Så inget jag pysslat med trots jag haft och har en del BDSM-sex. Ett hederligt kokstryk på rumpan med eller utan ridpiska tycker jag är trevligare. (på kvinnan då givetvis)

Man bara "råkar dö"
Nej, jag tror det krävs att man stryper någon länge för att det ska hända.
Jag menar såklart att man släpper halsen innan man svimmar.
Citera
2026-05-17, 15:20
Medlem
Turkmostafas avatar
Citat:

Skönt för vem hon tappar ju medvetandet håll inte på med sån skit
Citera
2026-05-17, 22:30
Medlem
Berit85s avatar
Citat:

Jag har alltid uppskattat ett härligt strupgrepp - både att ge och ta! Men du ska ju för fan inte kväva människan!!!!!!!!!!

Såhär: du tar ett stadigt grepp om halsen, gärna ovanför struphuvudet, och undviker att strypa någon som helst jävla syre- eller blodtillförsel!!!!!!

Alltså. Vad fan är problemet? Och HUR får man för sig att börja strypa - på riktigt strypa - nån som man har sex med??? Då är man ju för fan dum i huvudet. OCH det är ett mordförsök, om inte annat så i alla fall försök till en grov misshandel.

TÄNK LITE!!!!!!!

Hälsningar från tant Berit
Citera
2026-05-18, 18:32
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag har alltid uppskattat ett härligt strupgrepp - både att ge och ta! Men du ska ju för fan inte kväva människan!!!!!!!!!!

Såhär: du tar ett stadigt grepp om halsen, gärna ovanför struphuvudet, och undviker att strypa någon som helst jävla syre- eller blodtillförsel!!!!!!

Alltså. Vad fan är problemet? Och HUR får man för sig att börja strypa - på riktigt strypa - nån som man har sex med??? Då är man ju för fan dum i huvudet. OCH det är ett mordförsök, om inte annat så i alla fall försök till en grov misshandel.

TÄNK LITE!!!!!!!

Hälsningar från tant Berit

Det är inte misshandel eller mordförsök om personen är med på det. Man ska givetvis inte strypa någon utan att den vill.
Om man vill få euforikänsla av syrebrist så måste man tyvärr blockera luftvägarna, men man släpper såklart innan personen tuppar av.
Citera
2026-05-18, 18:36
Medlem
När folk tuppar av så får de mikro hjärnblödningar i hjärnan.
Citera
2026-05-18, 21:20
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Det är inte misshandel eller mordförsök om personen är med på det. Man ska givetvis inte strypa någon utan att den vill.
Om man vill få euforikänsla av syrebrist så måste man tyvärr blockera luftvägarna, men man släpper såklart innan personen tuppar av.

Jo det är det, för man kan inte samtycka till misshandel ELLER mordförsök i Sverige. Gör hemläxan!

Här är Google Geminis svar på frågan: Kan man samtycka till strypvåld?

Euforikänsla av syrebrist? Då kan du väl köpa en flaska Glade på Hemköp och utsätta dig själv för den "euforin" din jävla idiot. Det är mer intelligent än att strypa någon annan för tillfoga "eufori" tillika risk för hjärnskada. USCH för sånna som dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in