2026-05-17, 09:22
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Ja, men den riktiga låten vann Marcel Bezençon-priset (den bästa låten som valdes ut av de deltagande kompositörerna i melodi-grand prix):

https://www.berlingske.dk/danmark/danmarks-eurovision-sang-faar-pris-af-sangskrivere-foer-finaleshow

Ja väldigt gay. Och på danska! Kan man begära mer?
Citera
2026-05-17, 09:25
Medlem
Tycker vinnarlåten speglar dagens Europa perfekt
Citera
2026-05-17, 09:27
Medlem
svampdamps avatar
Varför kan de inte börja tidigare? Jag orkade inte och var tvungen att gå till sängen innan tolvslaget. Helt orimligt att man ska behöva vara vaken till 1-2 på natten.
Citera
2026-05-17, 09:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartSkalle
Skrattade åt uselheten när jag såg Bolliobompa-"låten" ...sen gick den och vann :-).
Israel var bäst nen lägg ner skiten så man slipper tortyren.

Men Israel var ju precis lika dålig men framförs av en smygfet man istället för en porrig tjej med megapattar. Finns ju ingen konkurrens där. Sen fanns ju minst 5 bidrag med folk som kunde sjunga att välja på för de som värdesätter det.
Citera
2026-05-17, 09:28
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Varför kan de inte börja tidigare? Jag orkade inte och var tvungen att gå till sängen innan tolvslaget. Helt orimligt att man ska behöva vara vaken till 1-2 på natten.

Samma här men man måste ju inte se klart. Man missar ju inget. 😀
Citera
2026-05-17, 09:30
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
absolute bangaranga
Citera
2026-05-17, 09:31
Medlem
Min fru sa vid frukostbordet att "standarden i år var jävligt hög"
Citera
2026-05-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Undrar hur många som åkt på en epilepsiattack.

Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ändå låter det inget vidare. Snuskfröken har ingen sångröst helt enkelt.

Precis!

Verkligen kejsarens nya kläder! Sens moralen att kungen egentligen var naken.

Felicia här samma, har absolut ingen sångröst (!) och att just hon vann vår final var pga något slags kompulsivt dvs tvångsmässigt att ”snusk måste bara vinna” för att det är Felicia.

Med all den kapacitet vi har i våra skafferier, inte minst både vårt anseende internationellt på musikscenen och framförallt våra faktiskt, skyldigheter gentemot oss själva att leverera och producera högkvalitativ musik, ja då är det riktigt riktigt pinsamt och t.o.m. självdestruktivt.

Hur i helvete hamnade Felicia i en melodifestival final?
Senast redigerad av Snairbox 2026-05-17 kl. 09:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Har Bulgarien ens råd med avgifterna till Eurovision? De drogs ju ur 2022 för att det blev för dyrt går det att tro att de faktiskt har råd nu?

Det är inte 1992 längre. De har pengar om det behövs.
Bulgarien arrangerade för övrigt några etapper i Giro D'Italia häromveckan, det är inte heller gratis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RachelMaddow
Är du ett troll? Menar du att det inte är den som får mest poäng av juryn och tittarna som skall vinna utan att man skall dra lott om saken? Menar du att bara "rika" länder skall få arrangera Eurovision? Jag gläds med Bulgarien och jag tror säkert att de kommer att arrangera ett fantastiskt Eurovision 2027.

Det där är en halmgubbe. Jag har inte sagt något om lottning och jag har inte sagt att bara rika länder ska få arrangera. Håll dig till ämnet.
Flest poäng betyder bara att systemet gav det resultatet. Inte att det var rättvist.
Man kan rösta flera gånger. Just det är där riggade system döljer sig. Någon fanbase eller nätverk kan köpa upp röster använda massor av konton SIM‑kort eller maskiner och rösta massvis för en viss kandidat ändå inom reglerna. Det ser ut som entusiasm men är i praktiken manipulation.
Att ta upp det är inte trollande. Det är rimligt att ifrågasätta ett system där massröstning finns.
Bulgarien har inte råd med att arrangera tävlingen 2027. Det är extremt dyrt och det är en helt rättig fråga hur de ska klara det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Israel hade ingen bra låt. Att de nästan vann är bara politik.

Jag tyckte att Israels låt var bäst, även en bra sångare. Vinnarlåten var bra men inte min favorit. Italien överraskade, trodde att de skulle hamna på botten. Många på äldreboenden som röstade? UK gissade jag skulle komma sist. 0 röst från folket.
Citera
2026-05-17, 09:37
Medlem
Abelssuns avatar
Är det på allvar någon som tycker vinnarlåten är bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in